خبرگزاری کار ایران

موافق ادامه مسابقات هستم در صورتی که خطر نداشته باشد

پیوس: توهین به بزرگان فوتبال توهین به خودمان است

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۴۴۳

پیوس به احترام گذاشتن به پیشکسوتان دو تیم پرسپولیس و استقلال اشاره می‌کند و می‌گوید بازیکنانی مثل مرحوم بهزادی و پورحیدری جزو بزرگان و شناسنامه باشگاه هستند

به گزارش ایلنا،کاپیتان ملی پوش سابق پرسپولیس که این روزها هدایت چوکای تالش رو به عهده دارد معتقد است، با شیوع بیماری و ویروس کرونا هیچکس نمی‌تواند نسبت به تعطیلی مسابقات لیگ معترض باشد چون جان بازیکنان و تمام عوامل تیم‌ها در میان است.

فرشاد پیوس درباره تعطیلی مسابقات لیگ‌های مختلف فوتبال در کشورمان و نامشخص بودن زمان شروع  مسابقات می‌گوید این موضوعی نیست که نسبت به آن کسی معترض باشد. بیماری کرونا پدیده‌ای است که در ارتباط با سلامت جامعه است و همکاری همه جانبه جامعه را طلب می‌کند.

با کرونا چه می‌کنید ؟

ما هم مثل سایر مردم درگیر این ویروس خطرناک هستیم . امیدوارم هرچه زودتر این ویروس ریشه کن شود و مردم به زندگی عادی خود برگردند. البته به مردم توصیه می‌کنم که در خانه بمانند و با رعایت اصول بهداشتی به از بین بردن هرچه زودتر این بیماری سرعت ببخشند.

اوضاع در تیم شما چطور است ؟

ما هم مثل سایر تیم‌ها و با توجه به شرایط تمرینات را تعطیل کردیم . متاسفانه این بیماری و ویروس باعث شد که مسابقات تعطیل شودو همه بلاتکلیف باشیم. امیدوارم هرچه زودتر تکلیف مشخص شود و به تیم‌ها خبر دهند که چه می‌خواهند بکنند و از چه زمانی مسابقات آغاز خواهد شد .

پس شما هم در این مدت تمرینات چوکا را مانند سایر تیم‌ها تعطیل کرده اید؟

بله درست است، بالاخره شرایط ایجاب می‌کند که تمرینات تیم ما مانند سایر تیم‌ها تعطیل باشد چون سلامت و حفظ جان بازیکنان و نیز تمام عوامال تیم از کادر فنی تا تدارکات همه و همه مهم است.

 شما مثل بعضی تیم‌ها به تعطیل شدن تمرینات معترض نیستید ؟

در این وضعیت کسی نمی‌تواند معترض تعطیلی تمرینات و  لیگ باشد، این یک ضرورت بوده و باید منتظر باشیم و ببینیم که تکلیف چه می‌شود. من خودم هم وقتی با مسئولان صحبت می‌کنم حرف آنها خارج از منطق نیست. آنها می‌گویند آیا کسی می‌داند کرونا چه زمانی از کشور می‌رود که ما بازی‌ها را شروع کنیم. به نظرم در این وضعیت باید صبر و حوصله داشته باشیم تا هر زمانی مسئولان به این نتیجه رسیدند که ویروس کرونا کنترل شده، بعد از آن ما هم می‌توانیم تمرینات ما را آغاز کنیم.

در همین راستا بعضی‌ها عقیده دارند که لیگ‌ها کلا باید تعطیل شود. شما با این تعطیلی موافق هستید یا اینکه لیگ ادامه پیدا کند ؟

بالاخره تیم‌ها هزینه کرده‌اند و می‌خواهد نتیجه بگیرند و برای خودشان برنامه  هدف دارند. در بالای جدول چند تیم مثل تیم ما که صدرنشین است در کورس قهرمانی هستند و در انتهای جدول چند تیم هم برای بقا می‌جنگند بنابراین بهترین حالت ادامه مسابقات است اما در عین حال باید شرایط را هم بسنجیم و بر اساس آن تصمیم بگیریم.

 با توجه به اشاره شما به این موضوع بعضی تیم‌ها که در کورس قهرمانی هستند اصراربه مشخص شدن تلکیف قهرمانی دارند حالا به هر نحوی که شده؟ 

به نظر من اصلا درست نیست.  این‌ها موضوعاتی است که در اولویت‌های بعدی قرار دارد. در حال حاضر اولویت اصلی سلامت مردم و جامعه است. حالا اینکه اگر ویروس ادامه دار باشد چه تصمیمی باید برای لیگ گرفته شود، اولویت بعدی است. البته باید در این خصوص به قانون هم توجه کرد و اینکه تصمیم فیفا را هم مدنظر گرفت چون لیگ‌های اروپایی هم تعطیل است و باید دید آنجا چه تصمیمی می‌گیرند. البته همانطور که گفتم نمی‌شود خرده هم گرفت بالاخره تیم‌ها هزینه کردهاند و زحمت کشیده اند.

بالاخره شما  موافق ادامه مسابقات هستید یا تعطیلی؟

مسلما موافق ادامه مسابقات هستم اما نه به قیمت اینکه جان بازیکنی و یا عوامل تیم به خطر بیافتد. تیم من در کورس صعود قراردارد و با توجه به 6 بازی باقی مانده  شانس نخست را داریم که به لیگ یک صعود کنیم. مسلما مسابقات تعطیل شود همه تیم‌ها ضرر می‌کنند. برای همین عقیده دارم در صورت حفظ سلامتی و اگر خطر نداشته باشد مسابقات ادامه پیدا کند.

بازیکنان شما در تعطیلات برنامه تمرینی هم داشتند ؟

بله مثل بیشتر تیم‌ها بازیکنان تیم ما هم در طول تعطیلات برای حفظ آمادگی بدنی تمرینات اختصاصی داشتند بدین ترتیب که ما هر روز صبح برنامه تمرینی برای بازیکنان‌مان ارسال می‌کنیم و آنها هم گزارش خود را از تمرینات‌شان برای ما می‌فرستند.

متاسفانه چندی پیش به یکی از اسطورها و بزرگان تیم پرسپولیس تهمت ناروا زده شد و متقابلا پرسپولیس‌ها هم جواب دادند نظر شما چیست؟

 بله متاسفانه همینطور بود، مرحوم همایون بهزادی از اسطوره‌ها و به نوعی شناسنامه پرسپولیس بودند باید احترام این مرحوم نگه داشته شود. همایون خان نه تنها برای پرسپولیس بلکه برای فوتبال ملی هم خیلی زحمت کشیدند و به سر طلایی فوتبال ایران معروف بودند و اگر اشتباه نکنم در دوران خودشان گویا جزو 5 سرزن برتر دنیا بودند . بنابراین باید احترام این اسطوره ملی حفظ شود البته این موضوع برای استقلالی‌ها صدق میکند باید احترام بزرگانی مثل پور حیدری حفظ شود. من عقیده دارم توهین به این بزرگان توهین به خودمان و جامعه فوتبال است و به نوعی اجازه می‌دهیم که غیر فوتبالی‌ها هم به ما توهین کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز