خبرگزاری کار ایران

ابراهیم طالبی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا؛

دفتر باشگاه استقلال منزل شخصی من نبود/ فرهاد مجیدی تجربه ندارد اما زحمت می‌کشد/ باید با برنامه ریزی درست، بازی‌ها شروع شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۱۰۳

سرمربی تیم فوتبال قشقایی شیراز شایعه اینکه دفتر باشگاه استقلال منزل شخصی وی بوده است را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ابراهیم طالبی مربی سابق باشگاه استقلال و سرمربی کنونی باشگاه لیگ یکی قشقایی شیراز، در گفتگو با خبرنگار ایلنا از این دو باشگاه سخن گفت و معتقد است که با برنامه ریزی درست، می‌شود لیگ را ادامه داد. 

 

چه خبر از قشقایی. تمرینات تیم چگونه دنبال می‌شود؟

زمانی که به قشقایی پیوستم فقط دو، سه روز تمرین کردیم و به دلیل شیوع بیماری کرونا، تمرینات را تعطیل کردیم و با یک نرم افزار، به صورت آنلاین تمرینات بچه‌ها را چک می‌کنیم. بازیکنان را به گروه‌های هشت نفره تقسیم کردیم و باتوجه به برنامه‌ای که داریم، تمرینات را دنبال می‌کنیم.

 

شما موافق لغو مسابقات لیگ یک هستید یا موافق ادامه آن؟

من اعتقاد دارم هیچ چیزی عزیز تر از زندگی انسان نیست. اگر قرار باشد فوتبال زندگی انسان را به خطر بیاندازد بهتر است لیگ تعطیل شود. اگر مسئولین سازمان لیگ بتوانند برنامه ریزی درستی داشته باشند می‌توانیم لیگ را خیلی خوب جلو ببریم. فدراسیون ما نه مدیری دارد، نه برنامه‌ای دارد و همین موضوع سبب می‌شود تا ناچارا بازی‌ها را برگزار کنند. برایم عجیب است که چگونه می‌خواهند لیگ امسال را تعیین و تکلیف کنند! تیم ما نه شانس صعود دارد و نه خطر سقوط ما را تهدید می‌کند اما با چند تیم بالای جدولی بازی داریم و قطعاً برای آنها دردسر ساز خواهیم شد. مجموعاً موافقم که با برنامه ریزی درست، بازی‌ها را از خردادماه استارت بزنند.

 

کمی از استقلال برایمان بگویید. شرایط این تیم از نگاه شما مطلوب است؟

استقلال خواه یا ناخواه از سیستم مدیریتی خود سال‌هاست که ضربه می‌خورد. آقای سعادتمند باید برنامه داشته باشد. شفر آمد و برنامه داشت اما اجازه ندادند و بازیکنانش را فروختند. استراماچونی آمد و فوتبال پویا‌یی را شروع کرد و مردم داشتند لذت می‌بردند اما ضعف مدیریت سبب دوری او از تیم شد. فرهاد تجربه ندارد و اصولاً زحمت می‌کشد و باید برایش برنامه ریزی کنند. متاسفانه استقلال و پرسپولیس هر سال با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند. وزارت ورزش متولی این دو باشگاه است و باید کمک کند. مدیران ما نیز به تنهایی مقصر نیستند و وزارت ورزش مدیرعامل انتخاب می‌کند اما از او حمایت نمی‌کند و  چون ساختار مناسبی هم برای موفقیت نداریم، همواره با شکست مواجه می‌شویم. شرایط استقلال را آنطور خوب نمی‌بینیم و البته در کنار آن شرایط کل فوتبال ما خصوصا فوتبال ملی ما نیز خوب نیست. فوتبال منتظر ما نمی‌ماند تا به موفقیت برسیم بلکه ما باید به دنبال موفقیت بدویم.

 

اینکه می‌گویند ساختمان باشگاه استقلال خانه شما بوده و شما به رایگان آن را به باشگاه استقلال دادید حقیقت دارد؟

نه اینگونه نبوده. کمتر سعی کردم در خصوص این مسائل صحبت کنم و همیشه هوادار استقلال هستم و هر کاری از دستم بر آید، برای این باشگاه انجام می‌دهم و در گذشته نیز انجام داده‌ام. از جذب بازیکن تا بحث آوردن اسپانسر و غیره. هر وقت باشگاه از من بخواهد، من به استقلال کمک می‌کنم اما اکنون ذهنم درگیر قشقایی و موفقیت با این تیم است.

 

با گل ریحان قرارداد بستید اما به یک باره همه چیز منتفی شد. ماجرایش چه بود؟

از من خواستند تا با مدیران این باشگاه به جلسه بروم و گفتند آقای داداشیان تیم را تحویل گرفتند. به توافق رسیدیم و به کرمان رفتیم و برای بازی با مس کرمان آماده بودیم. صبح بازی به من گفتند مدیریت جدید و قدیم مشکل خوردند و من و دستیارانم در هتل ماندیم و بعد از بازی برگشتیم تهران و من هیچ وقت جاهایی که حاشیه دار بوده را نپسندیدم و ترجیح دادم جدا شوم. با محمد نصرتی دیدار داشتم و برای این سرمربی جوان و کاربلد احترام قائل هستم و نرفتم که جای ایشان را بگیرم بلکه مدیریت جدید از من دعوت کرده بود تا هدایت گل ریحان را بپذیرم. از قشقایی و خوشه طلایی ساوه با من صحبت کردند و چون دوست دارم با ایل بزرگ قشقایی کار کنم، به شیراز رفتم.

 

صحبت پایانی.

آرزو دارم از صمیم قلبم که مردم ایران کرونا را پشت سر بگذارند. توصیه می‌کنم از مسافرت پرهیز کنند و در خانه خود بمانند. مردم کمک کنند تا از این بیماری بگذریم و فوتبال به عنوان سالم ترین و جذاب ترین تفریح و ورزش، مجدد به جامعه برگردد. گرچه دیر است اما برای مردم کشورم سالی خوش و خرم آرزو می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز