خبرگزاری کار ایران

پیام شیخ دیاباته برای طرفداران استقلال: آماده بازگشت به ایرانم

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۰۴۵

شیخ دیاباته مهاجم استقلال تهران می‌گوید آماده بازگشت به ایران است.

به گزارش ایلنا، بازیکنان خارجی که چندان با فوتبال ایران و آسیا آشنا نیستند، نیاز به زمان بیشتری دارند تا بتوانند در لیگ ایران خودی نشان دهند. درست مثل بازیکنان ایرانی و جدیدی که به عضویت تیم‌های پرهوادار و بزرگ درمی‌آیند و همه نگاه‌ها به ساق پای آنهاست. در این بین کافی است این بازیکنان در چند بازی اول آمار خوبی نداشته باشند تا طاقت هواداران خیلی زود طاق و سیل اعتراضات به سوی آنها روانه ‌شود. بارها در ایران و دیگر تیم‌های بزرگ دنیا این اتفاق افتاده که ستاره‌های جدید تیم‌های بزرگ نتوانسته‌اند همانی شوند که در تیم سابق خود بوده‌اند. حالا برعکسش را تصور کنید؛ بازیکنی باشد که نیامده بدرخشد و امید یک تیم برای پیروزی در نبردها باشد.

شیخ دیاباته چنین بازیکنی است. او با آنکه نیامده مصدوم شد و هفته‌ها دور از میدان بود، یک‌شبه در یک بازی فوق حساس آن هم در تبریز و ورزشگاه یادگار امام هت‌تریک کرد و موتور گلزنی‌اش روشن شد.

دیاباته پس از آن بازی تبدیل به یک ستاره شد و زمانی که در زمین حضور پیدا نمی‌کرد، تیم یک جای کارش می‌لنگید. مصدومیت دیاباته پیش از هر دو داربی پایتخت در این فصل آسیب‌های زیادی به استقلال وارد کرد. حتی تیم فرهاد مجیدی پس از دوری دیاباته از بازی‌ها به دلیل مصدومیت، نتوانست به بردی دست پیدا کند تا مشخص شود ستاره اهل مالی استقلال چه تأثیری در روند رو به رشد آنها داشته است.

حالا کافی است شایعه یا خبری مبنی بر رفتن ستاره استقلال به گوش هواداران برسد تا باز هم مثل فصول گذشته، نگران از دست دادن بازیکن مهم خود شوند. این روزها اخبار زیادی حول محور رفتن دیاباته از استقلال شنیده می‌شود؛ آن هم پس از رفتن او به کشورش به دلیل تعطیلی لیگ و شیوع ویروس کرونا. این اخبار زمانی نگران‌کننده به نظر می‌رسد که نیکولای بودوروف، دیگر بازیکن خارجی استقلال بابت پرداخت نشدن مطالباتش قراردادش را فسخ کرد و هواداران ترس پرداخت نشدن حقوق دیاباته و فسخ یک‌طرفه قرارداد را دارند. حتی اخباری مبنی بر دریافت پیشنهاد از لیگ لوشامپیونه فرانسه هم شنیده شده که قوز بالاقوز شده است.

به هر حال هواداران استقلال از آنجایی که هر فصل ستاره‌های بزرگ خودشان را مثل مامه تیام، سرور جپاروف، آیاندا پاتوسی و... براحتی از دست داده‌اند، نگرانند نکند این بار قرعه به نام شیخ دیاباته‌ای بیفتد که خیلی روی حضور او در فصل بعد حساب باز کرده‌اند. «وطن امروز» درباره وضعیت دیاباته و شرایط کشورش در این روزهای سخت کرونایی با او گفت‌وگویی داشته است.

* این روزها که کرونا در جهان شیوع پیدا کرده و فرانسه هم بشدت با آن درگیر است، زندگی روزمره شما چگونه است؟

ما سعی می‌کنیم مراقب باشیم و در این شرایط به دیگران توجه بیشتری کنیم تا زندگی بهتری داشته باشند.

* فکر می‌کنم حالا که در کنار خانواده خود هستید، خریدهای خانه با شما باشد. چون می‌دانم شما در برابر ویروس کرونا خیلی نکات بهداشتی را رعایت می‌کنید، برای بیرون رفتن نگران نیستید؟

بله! برای خرید کردن به بیرون می‌روم. خوشبختانه اینجا همه چیز خوب است و خودمان را با این شرایط وفق می‌دهیم.

* فکر می‌کنید چه زمانی بتوانید به ایران بازگردید؟

اگر باشگاه از من بخواهد بازگردم با خوشحالی زیاد باز خواهم گشت.

* این روزها اخبار و شایعات زیادی درباره شما وجود دارد؛ یکی از آنها این است که دیاباته از لوشامپیونه فرانسه پیشنهاد دریافت کرده است؛ می‌خواهم خودتان در این‌باره صحبت کنید.

در حال حاضر من بازیکن استقلال هستم و بسیار از این بابت خوشحالم، زیرا فرصت دارم مردم خوب ایران و هواداران فوق‌العاده‌ای را بشناسم. من به روش حمایت آنها از ما در این زمینه افتخار می‌کنم. دلم برای ایران و هوادارانش تنگ شده است.

* شما کمی هم بدشانس بودید و در این مدت به دلیل مصدومیت و تعطیلی لیگ به دلیل شیوع کرونا، بیش از هر بازیکن دیگری از فوتبال دور شده‌اید.

من به لطف خدا همیشه خوش‌شانس هستم. آسیب‌دیدگی بخشی از زندگی ما ورزشکاران است. این موضوع مسأله چندان مهمی نیست. چیزی که برای من مهم است و من را خوشحال می‌کند، حمایت‌های بموقع است.

* حالا که دور از تیم هستید، آیا با اعضای تیم ارتباط دارید؟

بله! من با همه در ارتباط هستم و مشکلی وجود ندارد.

* اگر با هواداران استقلال و مردم ایران که شما را خیلی دوست دارند صحبتی دارید، می‌توانید انجام دهید.

سلام بر همه ایرانیان، مردان، زنان، کودکان و بزرگ‌ترها. از همه می‌خواهم در برابر ویروس کرونا مراقب باشند. لطفاً از خود و دیگران محافظت کنید. بیایید با هم در برابر ویروس کرونا بجنگیم. برای شما آرزوی موفقیت دارم؛ همه مراقب خود باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز