خبرگزاری کار ایران

آچار فرانسه تراکتور شده‌ام

تیکدری: دلم برای توپ و زمین ورزشگاه یادگار لک زده است/ فکر نمی‌کنم شرایط برگزاری ادامه مسابقات فراهم باشد/ کسر قرارداد بازیکنان ایرانی منطقی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۲۴۰

مدافع تراکتور در مورد شرایط تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر و اوضاع خودش در این روزها صحبت کرد.

مهدی تیکدری در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص تعطیلی مسابقات فوتبال و حال روز خودش در این دوران اظهار داشت: من در طول تعطیلات در کرمان و در خانه بودم و جایی نرفتم. تمرینات‌مان را مطابق برنامه‌ای که کادرفنی اعلام کرده بود پیگیری می‌کردیم و می‌کنیم و بخشی از آنها در خانه قابل انجام بود ولی برای برخی از تمرینات هوازی ناچار بودم از خانه خارج شوم که در آن موارد هم همه ملزومات را رعایت کردم.

وی افزود: شرایط سختی که این روزها به خاطر کرونا حاکم شده از یک طرف و دوری از فوتبال از طرف دیگر باعث شده اصلاً حالمان خوب نباشد. باور کنید دلم لک زده است برای توپ فوتبال و ورزشگاه یادگار و تماشاگران پرشورمان. فوتبال به تماشاگرانش زنده است و آن یک - دو هفته پایانی که بدون تماشاگر برگزار شد شبیه بازی‌های دوستانه و تمرینی بود و شکل مسابقه لیگ برتر را نداشت. به نظرم از این به بعد هم اگر قرار است یک بازی بدون تماشاگر برگزار شود همان بهتر که اصلاً برگزار نشود.

مدافع تراکتور در مورد سال 98 و شرایط خودش گفت: سال خوبی برای من بود چرا که توانستم به لیگ برتر بیایم و در تیم بزرگی مثل تراکتور در کنار بازیکنان بزرگش بازی کنم و در تیم فیکس شوم و به نوعی در فوتبال شناخته شوم ولی انتظارم به شخصه بیشتر از این بود و امیدوارم بتوانم در سال 99 شرایط بهتری رقم بزنم و امید و اهداف زیادی دارم که یکی از آنها رسیدن به پیراهن تیم ملی است.

تیکدری در مورد تغییر پستش در تراکتور در طول فصل عنوان کرد: من ابتدای فصل دفاع راست بودم ولی در هفته‌های بعد به پست‌های دیگر مثل دفاع چپ منتقل شدم و در این پست هم 3 پاس گل دادم و فکر می‌کنم عملکردم خوب بود. پست تخصصی خودم هم هافبک چپ و راست است ولی هرجا که تراکتور نیاز داشته باشد بازی می‌کنم. فکر می‌کنم همانطور که به بازیکنان چند پسته اصطلاحاً می‌گویند آچار فرانسه من هم چنین نقشی در تراکتور دارم (خنده). جدا از شوخی بازی در هر پست شرایط خاص خودش را دارد و تجربه حضور در پست‌های مختلف کار بازیکن را سخت می‌کند ولی از طرف دیگر تجربه او را بالا می‌برد و از این موضوع شکایتی ندارم.

وی در مورد اینکه لیگ در شرایط اوج گیری تراکتور تعطیل شد هم گفت: بله دیگر این هم بدشانسی ما بود و در شرایطی که دوباره به روزهای خوبمان برگشته بودیم و در حال امتیازگیری بودیم این وقفه ایجاد شد و ما جزو تیم‌هایی بودیم که از این شرایط ضرر کردیم ولی چاره‌ای نیست و کرونا یک بحران بین‌المللی است که همه فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار داده و جان آدم‌ها از هر چیزی مهم‌تر است.

مدافع تراکتور در مورد اینکه چه تصمیمی برای ادامه مسابقات باید گرفته شود هم توضیح داد: باید در این مورد به سایر کشورها نگاه کرد. به نظرم اگر قرار باشد فعالیت‌ها چه دانشگاه و مدرسه و ادارات باشد چه مسابقات فوتبال مثل شرایط عادی از سر گرفته شود بیماری به این زودی‌ها ریشه‌کن نخواهد شد و اوضاع بدتری شکل می‌گیرد. از طرفی تیم‌ها مدت زیادی از شرایط بازی دور بودند و بازیکنان برای بازی مجدد نیاز به دوره بدنسازی دارند که زمان زیادی می‌گیرد و بعد از آن هم مسابقات قرار باشد برگزار شود برای برگزاری فصل بعد به مشکل می‌خوریم چرا که تیم ملی مهر ماه باید مسابقه برگزار کند. به نظرم هر جور حساب کنیم شرایط ادامه رقابت‌ها وجود ندارد.

تیکدری در مورد اینکه در صورت لغو بازی‌ها تکلیف قهرمانی چه می‌شود هم گفت: به نظرم باید در این مورد هم سایر کشورها را الگو قرار داد. البته منظورم کشورهایی که شرایط مشابه ما را دارند. مثلا در لیگ انگلیس لیورپول 22 امتیاز فاصله دارد و قهرمانی‌اش قطعی است ولی اختلاف 10 امتیازی در 9 هفته قابل جبران است. به نظرم فیفا باید یک دستورالعمل در این خصوص ارائه دهد و کشورهای مختلف بسته به شرایطشان از آن پیروی کنند.

وی در پایان در مورد اینکه خیلی از بازیکنان در لیگ‌های خارجی بخشی از قراردادشان را به دلیل جبران ضرر و زیان باشگاه بخشیده‌اند و می‌گویند بازیکنان ایرانی هم باید چنین اقدامی انجام دهند توضیح داد: به نظرم این موضوع اجرایش در ایران منطقی نیست. ما هیچ چیزمان با فوتبال اروپا قابل مقایسه نیست. سبک زندگی و بازی در اروپا به شکلی است که بازیکنانی مثل مسی و رونالدو خیالشان از همه جا راحت است و پول دغدغه‌شان نیست و اگر بخشی از قراردادشان را ببخشند هم طوری نمی‌شود ولی فوتبالیست‌های ایرانی خیلی‌هایشان قرارداد 200-300 میلیونی دارند و چقدر از آن را به باشگاه ببخشند؟ ضمن اینکه در فوتبال دنیا مسائلی مثل حق پخش و مواردی از این دست بخش مهمی از درآمد باشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند که با تعطیلی مسابقات باعث ضرر هنگفت آنها شد ولی فکر نمی‌کنم تعطیلی مسابقات در ایران ضرر چندانی به باشگاه‌ها زده باشد چرا که سیستم‌های درآمدزایی به آن شکل وجود ندارد. در کل به نظرم اینکه از بازیکنان ایرانی چنین انتظاری داشته باشیم منطقی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز