خبرگزاری کار ایران

در آستانه صعود با آقای خاص؛

مس رفسنجان؛ عقده‌گشایی پس از سال‌ها/ گام به گام با موفقیت ربیعی در کویر

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۸۷۵

مس رفسنجان داستان فصل 99-98 را خود را با میشو کریستیچوویچ سرمربی کنونی شاهین بوشهر استارت زد اما برخی اختلافات سبب شد تا محمد ربیعی دو هفته مانده به شروع بازی‌ها، هدایت این تیم را برعهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ربیعی در صورتی هدایت باشگاه مس را برعهده گرفت که اکثر بازیکنان خوب لیگ یک جابه‌جا شده بودند و عملا دست وی در بازار نقل و انتقالات تابستانه خالی بود. با این وجود اما وی توانست بازیکنان خوبی همچون محمد پورمحمد، محسن آذرباد، حمید گلزاری، مهرداد آوخ، مهرداد رضایی و علی پورمحمد را به رفسنجان بیاورد و تیمی منسجم را روانه مسابقات کند.

قبل از هر چیزی باید به فاکتورهایی اشاره کنیم که سبب موفقیت ربیعی در شهر پسته شده است. از شناخت لیگ یک گرفته تا آنالیز لحظه‌ای بازی‌ها، همگی از فاکتورهایی هستند که ربیعی و کادرش از آن برخوردار هستند و موجب شده تا آنها اکثر در نیمه دوم که نیمه مربیان است، نتایج بسیار بهتری را کسب کنند. موفقیت محمد ربیعی و باشگاه مس رفسنجان اتفاقی نیست. علاوه بر کارهای تاکتیکی متناوب در تمرینات و بهره‌گیری از این تمرینات در بازی، آنها فاکتورهای موفقیت بسیاری دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست.

مس رفسنجان؛ عقده‌گشایی پس از سال‌ها/ گام به گام با موفقیت ربیعی در کویر

شناخت لیگ یک

ربیعی سال‌هاست که در لیگ یک حضور دارد و تک تک بازیکنان و خصوصیات بازی آنها را کامل می‌شناسد. شناخت وی از بازیکنان لیگ سبب شده تا کار تجزیه و تحلیل برایش آسان شود و بتواند با برنامه‌ریزی درست، بازیکن مد نظر را از بازی خارج کرده و بتواند از نقطه ضعف آنها در طول بازی استفاده کند.

داشتن کادر قوی

آقای خاص فوتبال ایران همواره دستیاران خوبی داشته است. از برادرش، رضا ربیعی که خود یکی از بهترین مربیان لیگ یک است گرفته تا دستیاران دیگر، همگی جزو باتجربه‌های لیگ یک می‌باشند و این، کار را برای به نتیجه رساندن مجموعه باشگاه، آسان می‌کند. آرتا منهاجی، علی طوفانیان و ... تنها بخشی از دستیاران ربیعی در رفسنجان هستند.

آنالیز لحظه در حین جریان بازی

ربیعی که علم آنالیز را کاملا فرا گرفته است، در جریان بازی و با استفاده از کادر خوبش، آمار تک تک بازیکنان حریف و تیم خود را در اختیار دارد و اگر در طول فصل دقت کرده باشید، وی همواره نیمه مربیان را از آن خود می‌کند و کمتر روزی شاهد بودیم که تیم محمد ربیعی در نیمه دوم، ضعیف ظاهر شود.

مس رفسنجان؛ عقده‌گشایی پس از سال‌ها/ گام به گام با موفقیت ربیعی در کویر

بازیکنان تیم‌گرا نه فردگرا

وی همواره بازیکنانی جذب می‌کند که موفقیت تیم برایشان اهمیت بیشتری داشته باشد. هیچگاه تیم ربیعی آقای گل تحویل لیگ یک نداده اما فراگیری گلزنان این تیم سبب شده تا تیم‌های حریف در خنثی کردن مهره‌های اثرگذار تیمش ناکام باشند و او بتواند راحت‌تر به هدفش دست یابد.

این تنها گوشه‌ای از موفقیت بزرگ ربیعی با مس رفسنجان است. موفقیتی که ساعت‌ها تلاش و کوشش پشت آن پنهان شده است و قطعا با صعود به لیگ برتر، لذتش بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز