خبرگزاری کار ایران

قبل از قرنطینه در فوتبال اروپا چه خبر بود؛

صدرنشینان اروپایی را به خاطر دارید؟

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۲۰۷

تعطیلی تقریبا یک ماهه مسابقات فوتبال به خصوص در قاره اروپا در روزهای قرنطینه خانگی به وضوح احساس می‌شود.

به گزارش ایلنا، مسابقات فوتبال در سطح قاره اروپا همانند سایر نقاط جهان البته به غیر از بلاروس که کماکان مقاومت می‌کند، به حالت تعلیق درآمد و وضعیت برگزاری مجدد آن هنوز مشخص نیست.

راه‌های فراوانی برای پایان دادن فصل ۲۰-‌۲‌۰۱۹ مسابقات فوتبال مخصوصا در کشور اروپا بررسی شده است اما هنوز پاسخ قطعی فیفا و یوفا در این باره مشخص نیست.

پیش بینی می‌شد فصل جاری بازی‌های فوتبال در اروپا با مشخص شدن قهرمان‌ها و تیم‌های سقوط کننده و صعود کننده معرفی شود اما تصمیم جدی و قطعی یوفا هنوز در حال بررسی است. الکساندر چفرین به عنوان رییس یوفا امروز اعلام کرد پیش از اینکه ماه ژوئن فرا برسد راهکارهای ادامه مسابقات بررسی می‌شود اما اگر تا پایان ماه ژوئن شیوع این ویروس ادامه داشته باشد تمامی مسابقات بی اعتبار می‌شود و نتایج پاک شده و برای فصل بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

پیش از اینکه تکلیف ادامه مسابقات مشخص شود و ویروس کرونا برای آن تصمیم گیری کند این سوال مطرح است که آیا به خاطر دارید در بین پنج لیگ معتبر اروپا چه وضعیتی حاکم بود کدام تیم‌ها برای قهرمانی می‌جنگیدند؟ پس در روزهای بدون فوتبال نگاهی به وضعیت جدول پنج لیگ معتبر فوتبال اروپا خواهیم داشت:

لیگ برتر انگلیس

لیورپول، قهرمان ناکام! بعد از ۳۰ سال طرفداران لیورپول اینطور فکر می‌کردند که بالاخره فصل رویایی آنها فرا رسیده اما کرونا همه چیز را خراب کرده است. بعد از ۲۹ بازی آنها تنها در یک مسابقه شکست خورده بودند و فقط ۹ بازی تا پایان فصل و همینطور تنها ۶ امتیاز تا قهرمانی زودهنگام آنها کافی بود که مسابقات به تعویق افتاد.

بعد از لیورپول تیم‌های منچسترسیتی و لسترسیتی برای نایب قهرمانی در رقابت هستند. چلسی، منچستریونایتد، ولورهمپتون، شفیلد یونایتد، تاتنهام و آرسنال تیم‌هایی بودند که به کسب سهمیه‌های اروپایی فصل بعدی امیدوار بودند و در بین تیم‌های بالای جدول حضور داشتند.

لالیگا

در اسپانیا تک قطبی صدرنشینی وجود ندارد و مانند ابتدای فصل تا قبل از پیدایش کرونا رئال مادرید و بارسلونا برای قهرمانی این فصل رقابت نزدیکی را دنبال کردند. رئال مادرید با وجود اینکه الکلاسیکو برگشت را از بارسلونا برده بود، در هفته پایان رده نخست را به آبی اناری پوشان واگذار کرد و با دو امتیاز اختلاف تا صدر ایستاد. ویارئال، گرانادا و اتلتیک بیلبائو امید کمی به سهمیه اروپایی خواهند داشت چرا که رقابت نزدیکی در بالای جدول بین تیم‌های سویا، رئال سوسیه داد، ختافه، اتلتیکو مادرید و والنسیا قرار دارد.

سری آ

کشور ایتالیا که بعد از ایالات متحده آمریکا در حال حاضر بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد، پیش از این ویروس شوم، بیشتر به دلیل جذابیت فوتبال و هیجان سری آ قایل توجه بود. در این فصل از سری آ، یوونتوس برخلاف فصل گذشته اقتدار زیادی در صدرنشین داشته و رقابت نزدیکی را با اینتر در این عنوان شاهد بود که چند تساوی و نتایج متزلزل آنتونیو کونته موجب شد تا به این کورس، تیم لاتزیو هم اضافه شود. یوونتوس با یک امتیاز بیشتر از لاتزیو با ۶۳ امتیاز صدرنشین است با توجه به اینکه اینتر ۵۴ امتیازی فاصله زیادی را نسبت به رده نخست می‌بیند.

تیم‌های رم، آتالانتا، ناپولی، میلان، ورونا، پارما و بلونیا هم امید داشتند در هفته‌های پایانی برای کسب سهمیه اروپایی تلاش می‌کردند.

بوندس لیگا

مونشن گلادباخ و لایپزیش دو میهمان ناخوانده صدر جدول این فصل لیگ آلمان بودند و از ابتدای فصل کمتر کسی تصور می‌کرد این دو تیم بتوانند بایرن مونیخ را به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به چالش بکشند. با این اوضاع هانسی فلیک پس از برکناری نیکو کواچ بایرن را به اقتدار همیشگی‌اش برگرداند و تا پایان هفته ۲۵ آنها با کسب ۵۵ امتیاز در صدر ایستادند. بعد از بایرن، دورتموند در رتبه دوم قرار دارد و رتبه سوم هم به لایپزیش اختصاص دارد که با یک امتیاز کمتر از زنبورها یعنی ۵۰ امتیاز به صدر جدول نزدیک هستند.

گلادباخ که فصل را رویایی آغاز کرده بود اکنون چهارم است و شش امتیاز تا صدر فاصله دارد. لورکوزن، شالکه، ولفسبورگ و فرایبورگ هم تیم‌هایی هستند که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا ولیگ اروپا تلاش می‌کنند.

لوشامپیونه

در فرانسه نیز پاری سن ژرمن هم توانسته است به عنوان یک صدرنشین یکه تاز حاضر شود و مارسی تا پایان هفته بیست و هشتم نزدیک‌ترین تعقیب کننده آنهاست. بازیکنان تیم تحت هدایت توماس توخل با یک بازی کمتر از مارسی، با ۶۸ امتیاز به صدر جدول تکیه زده‌اند و ۱۲ امتیاز از نزدیک‌ترین رقیب خود فاصله دارند. موناکو رده نهمی در حالیکه تنها ۹ امتیاز تا جایگاه کسب سهمیه لیگ اروپا فاصله دارد، فاصله ۲۸ امتیازی را تا صدر جدول مشاهده می‌کند. بعد از مارسی این تیم‌های رن و لیل هستند که امیدوارند با از سرگیری دوباره مسابقات به سهمیه‌های اروپایی فصل بعد دستیابی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز