خبرگزاری کار ایران

عبدالحق دوباره می‌خندد

درخشش ستاره ناکام آژاکس با خروج از کما

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۱۱۵

عبدالحق نوری، بازیکن جوان تیم فوتبال آژاکس پس از تحمل حمله قلبی شدید و کما وضعیت رو به بهبودی دارد.

به گزارش ایلنا، این بازیکن 22 ساله از زمان مصدومیت سخت در جریان بازی دوستانه برابر وردربرمن تقریباً سه سال پیش، تا به امروز فوتبال بازی نکرده است.

خانواده عبداللحق نوری تأیید کرده‌اند که ستاره آژاکس اکنون پس از تحمل آسیب مغزی دائمی در خانه، تحت درمان قرار می‌گیرد، ضمن اینکه به روز رسانی مثبت از وضعیت وی از زمان بیدار شدن از حالت کما را ارائه می‌دهد.

این هافبک هلندی قبل از رسیدن به تیم فوتبال بزرگسالان در سال 2015 در رده جوانان حضور داشت. وی در ادامه 9 بازی در تیم اول برای آژاکس انجام داد،پیش از آنکه در تور پیش فصل باشگاه در ژوئیه 2017، با آسیب دیدگی بی‌رحمانه‌ای رو به رو باشد.

نوری قبل از اینکه در بیمارستان بستری شود در جریان یک بازی دوستانه مورد یک حمله قلبی شدید قرار گرفت و از آن روز تا بحال در وضعیت سختی به سر می‌برد. این بازیکن 22 ساله یک سال بعد از کما بیدار شد، اما نتوانست برای خودش حرکت کند یا ارتباط برقرار کند.

عبدالرحیم نوری، برادر این بازیکن، فاش کرد که برادرش اکنون قادر به نشستن، تماشای فوتبال با بقیه خانواده خود و انتقال احساسات است و در خانه جدیدی مستقر شده که به طور خاص برای تأمین نیازهای وی طراحی شده است.

عبدالرحیم گفت: "او برای مدت خیلی طولانی در خانه نبوده است، ما اکنون از او مراقبت می‌کنیم. باید بگویم از آنجا که او در خانه است، بسیار بهتر از گذشته است که در بیمارستان حضور داشت. او می‌خوابد، او عطسه می‌کند، می خورد، می‌خوابد اما این طور نیست که او از رختخواب بیرون برود.

وی می‌گوید: " در روزهای خوب او، نوعی ارتباط وجود دارد، به عنوان مثال، تأیید با ابرو یا لبخند. اما شما می‌دانید که آن نمی‌تواند خیلی طولانی باشد. ما با او طوری صحبت می‌کنیم مثل اینکه بیمار نیست و  به عنوان مثال فوتبال را در اتاق نشیمن با او تماشا می‌کنیم. سپس او تماشا می‌کند. متوجه می‌شوید که او آن را خیلی دوست دارد. او اغلب احساسات را نشان می‌دهد. بعضی اوقات احساساتی است، اما اغلب اوقات یک لبخند نیز وجود دارد. این حال ما را خوب می کند. این باعث می شود شما واقعاً از یک لبخند قدردانی کنید."

پدرش، محمد افزود: "ما باید به بهترین شکل از او مراقبت کنیم. ما سعی می‌کنیم خودمان کارهای زیادی انجام دهیم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز