خبرگزاری کار ایران

11 سال گذشت؛ شکست تاریخی ایران مقابل عربستان و داستانی که همچنان ادامه دارد (ویدیو)

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۰۵۲

ایران در مقدماتی جام جهانی 2010 شکستی مقابل عربستان متحمل شد که بیش از یک شکست عادی در تاریخ فوتبال ایران اهمت دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی ایران 11 سال قبل دقیقاً در چنین روزی و در حالیکه مردم در تعطیلات نوروز بودند شکست تلخی در ورزشگاه آزادی مقابل عربستان متحمل شد و این نتیجه همانطور که در خاطر همگان باقی مانده بیش از یک شکست معمولی در تاریخ فوتبال ایران بوده است.

تیم ملی ایران کارش را با علی دایی در مقدماتی جام جهانی آغاز کرده بود و اسطوره فوتبال ایران در ابتدای راه سرمربیگری روی نیمکت تیم ملی نشسته بود و به عقیده خیلی‌ها اگر عجولانه در موردش تصمیم گرفته نمی‌شد تا مدت‌ها در سمت خودش باقی می‌ماند و نتاج موفقی هم کسب می‌کرد ولی استفاده زودهنگام از او و برخورد عجولانه‌اش با یک شکست هرچند بزرگ یک سرمایه‌سوزی غیر قابل توجیه در فوتبال ما بود.

به عقیده خیلی‌ها دایی در آن مقطع مثل خیلی از مربیان دیگر تیم ملی قربانی بازی‌های سیاسی و دعوا‌های جناحی شده بود و اتفاقا بازی ایران - عربستان هم علاوه بر اینکه ذاتاً همیشه سیاسی بوده، با حضور سیاستمردان وقت مواجه شد و اثر منفی خودش را روی ملی‌پوشان و عملکردشان گذاشت.

تیم ملی ایران نیمه نخست بازی را با برتری یک بر صفر به رختکن رفت ولی به گفته بازیکنان آن مقطع تلاش محمود احمدی‌نژاد برای ورود به رختکن و صحبت با بازیکنان با ممانعت علی دایی مواجه شد و بستن درب رختکن ملی‌پوشان به روی رئیس جمهور به قدری عواقب منفی برای او داشت که گفته می‌شود نقشش در برکناری دایی پررنگ‌تر از شکستش در بازی حیثیتی مقابل عربستان بود.

آن بازی از لحاظ استراتژیک هم بازی مهمی بود و 3 امتیاز آن کلید صعود ایران به جام جهانی 2010 بود که اگر با صعود ما همراه می‌شد رکورد 4 حضور پیاپی در جام جهانی را در کارنامه داشتیم.

حجم ویدیو: ۱۳.۶۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۳۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز