خبرگزاری کار ایران

بزرگترین تورنمنت سال قربانی کرونا شد؛

رسمی: المپیک توکیو یکسال به تعویق افتاد

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۲۰۳

مسابقات المپیک هم قربانی ویروس کرونا شد و یک سال به تعویق افتاد.

به گزارش ایلنا، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، روز سه شنبه، امروز، اظهار داشت که وی و رئیس کمیته بین المللی المپیک توماس باخ توافق کردند که بازی‌های المپیک توکیو را به دلیل همه گیرشدن کروناویروس به تعویق بیاندازند.

پس از صحبت تلفنی با باخ، آبه به خبرنگاران گفت که او پیشنهاد یک سال تأخیر در برگزاری المپیک را داده و رئیس کمیته بین المللی المپیک IOC کاملاً از ایده او حمایت کرده است.

آبه گفت آنها همچنین تأیید کردند که المپیک و پارالمپیک را لغو نمی‌کنند و این دوره از رقابت‌ها فقط با تعویق همراه شده است.

یوریکو کوئیک، رئیس کل توکیو، که به مذاکرات پیوست، گفت که آنها قصد دارند این بازی‌ها را در تابستان سال 2021 انجام دهند و امکان برگزاری تا پایان امسال وجود ندارد.

از زمان آغاز بازی‌های المپیک در سال 1896، این بازی‌ها تا به امروز هرگز به تعویق در نیامده بودند اگرچه به دلیل جنگ در سال‌های 1916، 1940 و 1944 لغو شدند.

تأخیر بی سابقه ضربه مهمی برای ژاپن خواهد بود و مطمئناً دارای ضررهای زیادی از تغییرات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد بود. همچنین چالش‌های لجستیکی قابل توجهی برای عوامل سازمان دهنده و برنامه ریزی به وجود خواهد آورد.

کمیته برگزار کننده المپیک توکیو گفته بودجه لازم برای بازی‌ها 1.35 تریلیون ین (12 میلیارد دلار) بود، اما براساس برآوردهای این کشور، انتظار می‌رود هزینه‌های واقعی بسیار بیشتر از 3 تریلیون ین باشد.

از آنجا که ویروسی که در اواخر سال گذشته در چین رخ داد، به جز قطب جنوب در همه قاره‌های جهان شیوع پیدا کرده است، اما ورزشکاران در تلاش هستند تا ورزش کنند. براساس داده‌های جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، بیش از 3‌80،000 نفر آلوده شده اند و بیش از 1‌60‌00 نفر که مبتلا به CO‌VID-19 بودند، درگذشتند.

همانطور که سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که "همه گیر شدن در حال تسریع است" ، امتیازات مسابقات مقدماتی و انتخابی المپیک و مسابقات مهم ورزشی لغو شده است، در حالی که همینطور محدودیت‌های بی‌شماری برای مسافرت در سراسر جهان اعمال شده است.

کمیته بین المللی المپیک گفته است که تاکنون تنها 57 درصد از ورزشکنان برای حضور در المپیک توکیو واجد شرایط هستند، اگرچه مشعل المپیک در 12 مارس طبق برنامه ریزی در یونان روشن شد و روز جمعه وارد ژاپن شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز