خبرگزاری کار ایران

پیام مشترک فوتبال به جهان: همه با هم به جنگ کرونا برویم

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۹۱۹

دیروز بالاخره شایعات هفته گذشته تأیید شد و یوفا تصمیم گرفت مسابقات یورو 2020 را به تعویق بیندازد.

به گزارش ایلنا، پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمام لیگ‌های معتبر اروپایی، انتظار می‌رفت برگزاری رقابت‌های ملی هم با مشکل مواجه شود. لیگ‌های فوتبال در اروپا در حال حاضر به محاق رفتنه‌اند و مشخص نیست فوتبال در اروپا چه زمانی دوباره از سر گرفته می‌شود. و این یعنی تداخل اتمام لیگ‌ها با رقابت‌های یورو.

دیروز 55 عضو اتحادیه یوفا از طریق ویدئو کنفرانس جلسه‌ای برگزار کردند که مهم‌ترین خروجی آن، رأی به برگزاری یا تعویق یورو 2020 بود و قرار شد این بازی‌ها تا تابستان سال بعد به تعویق بیفتد.

یوفا برای گرفتن این تصمیم البته موضوع مهم‌تری از خود مسابقات یورو را مدنظر قرار داشت؛ تمام شدن لیگ‌های اروپایی. به خاطر همین هم هست که گفته می‌شود یوفا قصد دارد به خاطر تعویق این بازی‌ها غرامتی 300 میلیون یورویی از کشورها دریافت کند.

سران یوفا مدعی هستند برای برگزاری یورو 2020 در تابستان سال بعد به این مبلغ نیاز خواهد داشت.

همچنین دیروز مشخص شد که لیگ‌های اروپایی اولویت خود را به پایان رساندن فصل جاری می‌دانند. این لیگ‌ها علاقه چندانی به تعطیلی کامل بازی‌های خود نداشتند چرا که می‌دانند باشگاه‌های ناراضی ممکن است آنها را با دعواهای حقوقی مواجه کنند که شرایط را به شدت پیچیده خواهد کرد. اکثریت باشگاه‌های اروپایی امیدوار بودند ادامه فصل لیگ‌هایشان در ماه‌های مه و ژوئن ادامه پیدا کرده و به پایان برسد.

به این ترتیب حالا لیگ‌های معتبر اروپایی فرصت کافی را خواهند داشت تا در ماه‌های مه ‌و ژوئن ادامه بازی‌ها را برگزار کنند و از خطر نیمه تمام ماندن رها شدند.

همچنین تلویزیون‌های بزرگ اروپا هم می‌توانند نفسی به راحتی بکشند که مجبور نیستند حق اشتراک بیننده‌ها را به آنها برگردانند چون اگر مسابقات نیمه‌تمام می‌ماند آنها از لحاظ حقوقی مجبور بودند جواب مشترکان‌شان را بدهند. همچنین لیگ‌ها هم با تلویزیون‌ها برای برگزاری رقابت‌ها به صورت کامل قرارداد بسته بودند و نیمه‌تمام ماندن لیگ‌ها ضرر هنگفتی به آنها می‌زد.

دیروز در اجلاس مجازی یوفا تاریخ جدیدی برای فینال لیگ قهرمانان و فینال لیگ اروپا هم در نظر گرفته شد. بر اساس تاریخ جدید، فینال لیگ اروپا روز 4 تیر در گدانسک و فینال لیگ قهرمانان نیز روز 7 تیر در استانبول برگزار خواهد شد.

روز گذشته البته خبرهایی هم مبنی بر تعویق احتمالی کوپا آمه‌ریکا 2020 به بیرون درز کرد.

کوپا آمه‌ریکا یکی دیگر از بزرگترین تورنمنت‌های ورزشی سال ۲۰۲۰ است که میزبانی آن به صورت مشترک در اختیار آرژانتین و کلمبیا است. این دو کشور همه برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده‌اند تا مسابقات سر موعد مقرر برگزار شود اما با این حال بحران ویروس کرونا همه برنامه‌ها را تغییر داده است. آمریکای جنوبی با اینکه همچون اروپا درگیر شیوع ویروس کرونا نشده اما تمام رقابت‌های باشگاهی قاره به حالت تعلیق درآمده است. به همین خاطر بازی‌های لغو شده باید در زمان دیگری برگزار شوند. در حالی که برخی از مسئولان از دو هفته لغو بازی‌ها صحبت می‌کنند کارشناسان معتقدند ممکن است چند ماه بازی‌ها به انجام نرسد. هر هفته که می‌گذرد شرایط را برای برگزاری کوپا آمه‌ریکا سخت خواهد کرد. این بازی‌ها قرار است دوازدهم ژوئن آغاز شوند و دوازدهم جولای پایان یابند. تصمیم نهایی بیش از همه به نظر دولت‌های آرژانتین و کلمبیا برمی‌گردد. هر دو کشور برای پیشگیری از شیوع کرونا تهمیداتی اندیشیده‌اند و مانند Conmebol تا آخرین لحظه منتظر می‌مانند و سپس تصمیم‌گیری می‌کنند.

دیروز اینفانتینو، رئیس فیفا در مصاحبه‌ای کوتاه گفت: «از همه فدراسیون‌ها می‌خواهم که برای جلوگیری از انتشار ویروس همه توصیه‌ها را رعایت کنند. در وسط این شرایط بحرانی باید توان و قدرت خود را به همه نشان دهیم و به خوبی از هواداران، بازیکنان، مربیان و همه کسانی که با ورزش در ارتباط هستند حمایت کنیم. این بسیار مهم است که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بهترین تصمیم‌ها را بگیریم و چنین چیزی نیاز به همکاری همه دارد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز