خبرگزاری کار ایران

داوود مهابادی در گفتگوی نوروزی با خبرگزاری ایلنا؛

روزی که با فجر استارت زدم، یک میلیون در حساب باشگاه پول بود/ پول ورودی به مسابقات را نداشتیم/ غلامرضا تختی الگوی من است

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۳۸۳

داوود مهابادی از آن دسته مربیانی است که سابقه نشستن بر روی اکثر تیم‌های لیگ یکی را دارد و همین شناخت وی از شرایط تیم‌ها، لیگ یک و بازیکنان حاضر در این لیگ سبب شده تا وی هر سال در لیگ موفق باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مهابادی که چند تیم را موفق شده از لیگ یک به لیگ برتر بیاورد و همواره جزو سرمربیان موفق لیگ یک بوده، در این فصل باوجود تحمل فشارها و مشکلات عدیده مالی باشگاه فجر، با این تیم موفق شده نتایج خوبی کسب کند و اگر مشکلات مالی نبود، قطعا آنها گزینه اول صعود به لیگ برتر بودند. 

سال 98 چگونه بود؟

شروع خوبی بود. پائیز و زمستان اتفاقات خیلی خوبی نیفتاد و حوادث زیادی برای مردم شاهد بودیم. از لحاظ فوتبالی نیز ما در نیم فصل اول خیلی خوب بودیم ولی در نیم فصل دوم مشکلات زیادی برایمان رقم خورد.

از فجرسپاسی چه خبر. شرایطش گویا خوب نیست؟

دو مسئله را باید در نظر بگیریم. در شروع فصل هدفگذاری کردیم که یک سری منابع مالی تامین شده بود و براساس آن در نیم فصل پرداختی به نسبت به قرارداد خوب عمل کردیم. کل قرارداد مجموعه باشگاه اعم از کادرفنی و بازیکنان یک میلیارد و شیصت میلیون تومان است که بسیار رقم پائینی است اما در تامین همین مقدار پول نیز ما ضعف داریم. روزی که در فجر کار را شروع کردیم یک میلیون تومان در حساب باشگاه پول بود و با توکل به خدا آمدیم جلو و حتی پول ورودی به مسابقات را نداشتیم. 

چرا هر سال در نیم فصل اول فجر نتایج خوبی می‌گیرد اما در نیم فصل دوم کم می‌آورد؟

پاداش‌ها را به موقع دادیم. 30درصد قراردادها را دادیم. در نیم فصل دوم ولی نیاز به تقویت داشتیم و چون بودجه نداشتیم بازیکن نتوانستیم بگیریم. تمام کمک‌های مالی که به باشگاه ما رسید، خرج سفرهایمان می‌شد. مصدومیت‌های تاثیرگذار هم روی عملکردمان تاثیر گذاشت. در یک بازی 5 بازیکن خودمان را به دلیل مصدومیت نداشتیم و در 3،4 بازی هم با بداقبالی تمام بازی ها را به حریفان دادیم. هنوز شانس صعود داریم و اگر بازی‌ها ادامه پیدا کند می‌توانیم همان تیم مدعی شویم. با تیم‌های بالای جدول بازی داریم و در دور رفت هم نتایج خوبمان را در هفته های پایانی گرفتیم.

بحث جدایی شما از فجر حقیقت دارد؟ گویا یه مدت مدت کوتاه سر تمرینات شرکت نکردید؟

هیچ وقت. اصلا. در نیم فصل پیشنهاد داشتم ولی به هیچ وجه از فجر نمیخواهم جدا شوم. 20 روز پیش هم پیشنهاد از تیم مدعی صعود داشتم ولی بخاطر تعهدی که به باشگاه فجر داشتم، نرفتم.

 شعارتان در زندگی چیست؟

هیچ مشکلی نیست که ما نتوانیم حلش کنیم فقط اراده می‌خواهد.

اگر با 4 آدم معروف در یک رستوران می‌توانستید شام بخورید، چه کسانی را انتخاب میکردید؟

ترجیح می‌دهم با خانواده‌ام و مادرم و مادر خانومم شام بخورم.

قهرمان دوران بچگی شما چه کسی بود؟ چرا؟

من ابتدای ورزش کردنم، کشتی را خیلی دوست داشتم و کشتی هم می‌گرفتم. غلامرضا تختی را ندیدم ولی خیلی دوستش داشتم و برایم الگو بود. از 8-9 سالگی روزنامه دنیای ورزش می‌خواندم و تمام خاطرات مرحوم تختی را خواندم واینگونه بود که به قهرمان دوران بچگی‌ام تبدیل شد.

اگر قرار باشد یک تغییر در فوتبال ایران ایجاد کنید آن چه چیزی بود؟

به نظرم اگر فوتبال ایران می‌خواهد موفق شود نیاز به پاکسازی اساسی دارد. ما در جامعه فوتبال‌مان در گذشته باشگاه‌های تهران داشتیم و لیگ قدس. چرا الان سرخابی ها در سطح کشور تیمداری نمیکنند؟ استقلال 60 میلیارد و پرسپولیس هم همین طور بدهی مستقیم به فیفا دارند و اگر 500 میلیون آن را بگذارند برای تیم های پایه، خیلی می‌توانید ساختار درست کنید برای فوتبال ایران. خیلی بد است که استقلال زمین تمرین نداشته باشد. کمپ حجازی برای کیست که استقلال نمی‌تواند تمرین کند؟ مدیرعامل تیم ما (فجرسپاسی) به دنبال این است تا 100 میلیون پول تهیه کند و به عنوان عیدی به بازیکنان بدهد؛ آیا این واقعا انصاف است؟ دلال ها سبب می شوند تا بازیکن بازی نکند و خودش را به مصدومیت بزند و باید روزی بساط‌شان از فوتبال ایران جمع شود.

سخت ترین تصمیمی که در زندگیتان گرفتیند چه چیزی بوده؟

پیشنهاد لیگ برتری داشتم سالهای گذشته ولی لیگ یک بودم و بخاطر تعهدم نرفتم به لیگ برتر.

کسی هست در زندگیتان که بخواهید از او حلالیت بطلبید یا نخواهید او را حلال کنید؟

کار ما به شکلی است که باعث می‌شود بازیکنان در بیشتر مواقع از ما برنجند. اما واقعا هیچ بازیکنی را از روی غرض نه بیرون گذاشتم و نه خط زدم. آدم کینه‌ای نیستم. یک نفر بود که همین الان حلالش کردم.

روزی که با فجر استارت زدم، یک میلیون در حساب باشگاه پول بود/ پول ورودی به مسابقات را نداشتیم/ غلامرضا تختی الگوی من است

 

به فوتبال نمی‌آمدید الان چه شغلی داشتید؟

خیلی دوست داشتم که معلم شوم. یه مدت کوتاهی هم بودم، ولی بخاطر فوتبال کلا گذاشتم کنار.

بهترین خاطره فوتبالی؟

صعود با گهر درود به عنوان سرمربی به لیگ برتر.

الگوی داخلی یا خارجی شما کیست؟

الگو ندارم ولی مربیانی که تاثیرگذار بودند در سبک کاری من؛ پورحیدری، حجازی و فیروز کریمی بودند.

صحبت پایانی.

برای تمام مردم کشورم آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم این بلا از کل دنیا برود. امیدوارم که یک روزی برسد مردم ما از لحاظ اقتصادی شرایط نرمال داشته باشند و اینقدر دغدغه و فشار روی مردم نباشد. از مسئولین محترم خواهش میکنم که به درد مردم رسیدگی کنند. با چشمان خودم دیدم که برای انتخاب شدن در مجلس چقدر هزینه میکنند، اگر واقعا قصد خدمت باشد نیازی به این همه هزینه نیست. امیدوارم این اتفاق در کشور بیفتد تا همه خدمتگزار باشد. دوست دارم در کشورم بهداشت رایگان باشد، تحصیل راییگان باشد، ورزش عمومی رایگان باشد. جا دارد از همه همکاران امسالم، مدیریت باشگاه، بازیکنان و مردم شیراز کمال تشکر را دشته باشم. از خانواده خودم نیز ممنونم که پا به پای ما در این سالها کنار ما بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز