خبرگزاری کار ایران

وقتی نام پرسپولیس از سکوها گرفته شد

آقای زنوزی؛ اثبات فساد یا سکوت، انتخاب کنید/ کمی تاریخ هم بخوانید بد نیست

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۴۸۱

مالک باشگاه تراکتور برخلاف تیپ و ظاهرش از ادبیاتی سود می‌برد که نمی‌تواند شمایل مالک گونه او را نشان دهد.

به گزارش ایلنا، در روزهایی که بیماری جهانی کرونا بیشتر مردم دنیا را خانه نشین کرده است تلویزیون نقش مهمی در نگه داشتن مردم در خانه ها ایفا می کند برنامه های تولیدی صدا و سیما نیز نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. یکی از برنامه های پربیننده صدا و سیما برنامه فرمول یک به تهیه کنندگی و اجرا علی ضیا در شبکه یک می باشد که در بهترین ساعت هر شب در حال پخش است. در برنامه شب گذشته علی ضیا از زنوزی مالک تراکتور سازی در این برنامه دعوت کرد تا گفتگویی نیم ساعت با او داشته باشد. گفت‌و‌گویی که در سرتاسر این برنامه مالک تراکتورسازی هواداران پرسپولیس را هدف گرفته بود و تمام مدت تاکید بر این داشت لیگ برتر ایران مهندسی شده، وزیر پرسپولیسی است و «بنابراین من به خودم اجازه می دهم اسم پرسپولیس را جعل کنم به نام پیروزی کنم».

 

در این بین برخورد منفعلانه مجری برنامه جلب توجه می کرد که به صورت کاملا محسوس با زنوزی همراه بود. او گفت من فقط سه چهار بازیکن پرسپولیس را میشناسم یا در بیشتر زمان صحبت مالک تراکتور سکوت کرده بود. در حالی که طبق اصول حرفه‌ای باید به کسانی که مورد تهمت قرار گرفته بودند فرصت پاسخ‌گویی می‌داد و حالا در اشتباهات مهمان برنامه خود سهیم است.

 

اگر فرض بگیریم مجری/تهیه‌کننده برنامه فرمول یک، مهمان خود را برای دیده شدن بیشتر برنامه دعوت کرده است مجری باید در مقام پرسش و پاسخ همراه با اطلاعات کافی باشد. با توجه به علاقه فوتبالی زیاد و همچنین صفحه شخصی اجتماعی این مجری جوان، همه می ‌دانند که آقای ضیا اطلاعات مناسبی در زمینه فوتبال دارد. پس اگر تصمیم گرفته است آگاهانه یا به دلایل پشت پرده آنتن را در اختیار مالک یک باشگاه قرار دهد، حافظه ضعیف تاریخی مردم را فراموش کرده است . در کنار این اجرای سوال‌برانگیز، محتوای صحبت زنوزی باید مورد توجه قرار بگیرد. تاکید او بر اینکه لیگ ایران مهندسی شده از دو حالت خارج نخواهد بود :

 

یا زنوزی مستند حرف می‌زند، پس باید این فدراسیون را که «فساد سازمان‌یافته»ای علیه تراکتور داشته به دادگاه کشاند، یا حرف‌ها مستند کافی ندارد و بخش قضایی فدراسیون او را به خاطر تهمت‌هایی که زده احضار و جریمه خواهد کرد.

 

زنوزی در مصاحبه های گذشته بارها تاکید کرده بود که نام پرسپولیس را برازنده یک تیم ایرانی ندانسته و توصیه کرده که اسم پرسپولیس را تغییر دهید و بارها از واژه جعلی پیروزی استفاده کرده. همان طور که در تصویر می‌بینید نام این ناو مشهور پرسپولیس است. جهاز پرسپولیس، نخستین ناو جنگی مدرن کشورمان ۱۳۵ سال پیش در زمان قاجار وارد خلیج فارس شد. ناصرالدین شاه این کشتی را که از آلمان خریده بود به افتخار تاریخ ایران، پرسپولیس نامید.

آقای زنوزی؛ اثبات فساد یا سکوت، انتخاب کنید/ کمی تاریخ هم بخوانید بد نیست

زنوزی برای اطلاعات بیشتر ، می‌تواند پرسپولیس تاریخی را در موزه دریانوردی بوشهر ببیند و یادش باشد حذف نام پرسپولیس، از عهده مدیر وقت دولتی بر نیامد و اسم پرسپولیس همیشه برای این باشگاه ها خواهد ماند. آقای زنوزی شما یک مالک باشگاه در دنیا به ما نشان دهید به هویت یک باشگاه دیگر توهین کند. شان باشگاه تراکتور سازی به عنوان یکی از باشگاه‌های تاریخی و افتخارآفرین ما این نیست که مالک‌اش به چنین کری‌های عوامانه‌ای بپردازد.

 

اصل اول هر تورنمنت قبول کردن سلامت قوانین و منصفانه بودن شرایط آن است. آقای زنوزی اگر به این سلامت اعتقاد ندارند نباید هر سال برای باشگاه خود خرج های میلیاردی بکنند. تراکتورسازی باشگاه بزرگی است که در آینده هم مثل گذشته به افتخارات بسیاری دست خواهد یافت. هواداران پرشور و فهیم این باشگاه هم می‌دانند که حساب فوتبال و رقابت ورزشی از کینه‌ورزی‌های قومی جداست و زدن سازهای اینگونه و برافروختن آتش احساسات ورزشگاه‌ها چقدر برای تراکتورسازی و دوستدارانش گران تمام خواهد شد.

 

تحریک کردن هواداران این باشگاه در شرایط کنونی با هر انگیزه‌ای که باشد، نه به مصلحت فوتبال است و نه به نفع کشور و عجیب است که رسانه ملی که باید نگران وحدت و آرامش جامعه باشد، بدون در نظر گرفتن حساسیت‌ها به تماشای چنین اختلاف‌افکنی‌هایی می‌نشیند و حتی زمینه‌ساز آن می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز