خبرگزاری کار ایران

بررسی جدول لیگ در سال 1398؛ محصول مشترک سه نفره

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۲۹۹

پرسپولیس با کسب 63 امتیاز از 29 بازی این عنوان را با اختلاف نسبت به دیگر حریفان به دست می‌آورد. آنها امسال فقط 4 باخت و 6 تساوی کسب کردند و در 19 بازی دیگر برنده از میدان خارج شدند.

به گزارش ایلنا،با لغو شدن بازی‌های لیگ برتر تا اطلاع ثانوی، سال 98 در حالی به پایان می‌رسد که پرسپولیس در صدر جدول حضور دارد. حالا قرمزهای پایتخت علاوه بر قهرمانی نیم‌فصل، قهرمانی در پایان سال را هم از آن خود کردند. البته برخلاف قهرمانی نیم‌فصل این بار صدرنشینی سرخ‌ها قابل پیش‌بینی بود و حتی اگر بازی‌ها هم برگزار می‌شد تغییری در صدر جدول به وجود نمی‌آمد. پرسپولیس چه ابتدای سال 98 که آن را با برانکو آغاز کرد و چه در ابتدای فصل که با کالدرون شروع پرفراز و نشیبی داشت و چه در انتهای سال و روزهای طلایی با یحیی توانست روند خوبش در نتیجه‌گیری را حفظ کند. همین حفظ ثبات باعث شد تا آنها بتوانند عنوان بهترین تیم سال 98 را از آن خود کنند. پرسپولیس با کسب 63 امتیاز از 29 بازی این عنوان را با اختلاف نسبت به دیگر حریفان به دست می‌آورد. آنها امسال فقط 4 باخت و 6 تساوی کسب کردند و در 19 بازی دیگر برنده از میدان خارج شدند. با 40 گل زده یکی از بهترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارند و با 14 گل خورده با اقتدار بهترین خط دفاع لیگ در سالی که گذشت هستند.

در رده‌ بعدی جدول سال 98 تیمی قرار دارد که آن هم قابل پیش‌بینی است، سپاهان اصفهان. امیرقلعه‌نویی که در سال‌های حضور برانکو در پرسپولیس و دیگر مربیان خارجی در تیم‌های مدعی توانست عنوان بهترین مربی ایرانی را در چند سال اخیر از آن خود کند تا این‌جای کار نتوانسته از رفتن خارجی‌ها سود مطلوب را ببرد. او این فصل هم فعلا در رده دوم لیگ قرار دارد و اگرچه همچنان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است اما نسبت به پرسپولیس شانس کمتری دارد. سپاهان در سال جدید حتی با وجود فاصله کم با رقیبان شاید حضور در رتبه دوم را هم از دست بدهد. آنها با 52 امتیاز هم امتیاز با شهرخودرو و به خاطر تفاضل گل بهتر بعد از پرسپولیس دومین تیم برتر سال 98 لقب گرفتند. زردپوشان اصفهان همچنین دومین خط حمله لیگ و دومین خط دفاع لیگ را هم از آن خود کردند تا در همه موارد نایب قهرمان باشند.

حضور پدیده در رده سوم از اتفات عجیب فوتبالی در سالی که گذشت بود. تیمی که به یمن حضور یحیی گل‌محمدی یک فصل و نیم بسیار خوب را پشت سر گذاشت و با نتایجی که به دست آورد توانست هم امتیاز با سپاهان و بالاتر از تیم‌هایی مثل استقلال و تراکتور رده سوم را از آن خود کند. نکته ناراحت‌کننده در مورد این تیم یکدست و دوست‌داشتنی این است که آنها بعید است در سال آینده بتوانند در جدول رده‌بندی یا سالیانه این رتبه را حفظ و یا آن را تکرار کنند. نماینده مشهد بعد از اتفاقات و تحولاتی که در نیم‌فصل پشت سر گذاشت به تیمی کاملا متفاوت تبدیل شد که خیلی نمی‌توان به حضور آنها در میان سه تیم بالایی جدول لیگ در پایان فصل امیدوار بود.

عنوان تیم چهارم سال هم می‌رسد به استقلال. تیم 50 امتیازی جدول که 14 برد، 6 باخت و 8 مساوی دارد. 47 گل زده به لطف دوران طلایی استراماچونی و البته با تلاش شفر و مجیدی عنوان بهترین خط حمله سال را به آنها می‌رساند. تیمی که شاید می‌توانست در فاز دفاعی هم حرفی برای گفتن داشته باشد اما آمار بد بعد از رفتن استراما این شانس را از آنها گرفت.

جدول لیگ برتر در سال 1398

پرسپولیس و اختلاف 10 امتیازی‌اش با تیم دوم در جدول رده‌بندی این فصل نوید یک سال خوب دیگر با امید بالای قهرمانی را به آنها و هوادارانشان را می‌دهد. این تیم که بعد از حضور کالدرون و با وجود بعضی نتایج نه چندان خوب باز هم توانست به جاده قهرمانی بازگردد شخصیتی پیدا کرده که حتی در روزهای نه چندان خوبش هم می‌تواند برنده از میدان خارج شود. این اتفاق نوید این را به دوستداران قرمزها می‌دهد که آنها حداقل شاید یک سال دیگر هم بتوانند بهترین تیم ایران باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز