خبرگزاری کار ایران

از دایی و یحیی تا برانکو و کالدرون

تضمین موفقیت با کریم؟

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۹۲۰

پرسپولیس با بودن کریم در کادرفنی، هیچوقت رتبه‌ای ضعیف‌تر دوم را تجربه نکرده است

به گزارش ایلنا، اوضاع تیم ملی، خوب نیست و اسکوچیچ کار سختی برای رساندن ایران به جام جهانی دارد. او بلافاصله بعد از انتخاب به عنوان سرمربی تازه تیم ملی، با لژیونرها در فوتبال اروپا دیدار کرد و سپس، سراغ انتخاب یک دستیار بزرگ رفت. دستیاری که با کاریزما و جایگاهش بین بازیکنان، بتواند نظمی که بعد از دوران کی‌روش در تیم ملی از دست رفت را به آن برگرداند. انتخاب او، کریم باقری بود. کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی، که حالا در نقش جدید هم تبدیل به موفق‌ترین نمونه در فوتبال ایران شده است.

باقری اولین بار، لیگ سیزدهم مربیگری را به عنوان دستیار دایی آغاز کرد. پرسپولیس با زوج دایی و باقری، بعد از سال‌ها در کورس قهرمانی قرار گرفت و نایب قهرمان شد. پیش از این آخرین باری که پرسپولیس بین 2 تیم بالای جدول قرار داشت، زمانی کاپیتانی باقری در پرسپولیس بود. باقری آخر فصل، تصمیم گرفت با دایی قطع همکاری کند و لیگ چهاردهم، دایی بعد از شروعی ناموفق شغلش را از دست داد.

در پایان لیگ چهاردهم باقری به عنوان کمک برانکو به پرسپولیس برگشت. اولین فصل همکاری آن‌ها، لیگ پانزدهم بود که پرسپولیسی‌ها با تفاضل گل کمتر نایب قهرمان شدند. لیگ شانزدهم تا هجدهم، باقری به عنوان دستیار برانکو سه قهرمانی پیاپی در لیگ برتر را تجربه کرد. این فصل، برانکو از پرسپولیس رفت و کریم ماند. پرسپولیس، با کالدرون و یحیی همچنان صدرنشین لیگ برتر است و شانس اول قهرمانی، در لیگ نوزدهم محسوب می‌شود.

پرسپولیس با بودن کریم در کادرفنی، هیچوقت رتبه‌ای ضعیف‌تر دوم را تجربه نکرده است. باقری در کارنامه 5 ساله مربیگری‌اش سه قهرمانی و دو نایب قهرمانی دارد. سال ششم، او می‌تواند چهارمین قهرمانی را هم به کارنامه‌اش اضافه کند. جام‌های او حداقل در لیگ برتر، از زمان بازی هم بیشتر هستند.

دستیار محبوب پرسپولیس که حالا همزمان این وظیفه را در تیم ملی هم دارد، به این مشهور شده که زیاد در تصمیمات فنی سرمربی دخالت نمی‌کند و مهمتر از آن، سودای جانشینی او را ندارد. ابتدای فصل که کالدرون مربی پرسپولیس شد، باقری خودش پیشنهاد جانشینی برانکو را رد کرد. او در مدیریت رختکن پرسپولیس، موفق عمل کرده و نقش خودش در فوتبال را پیدا کرده است. نقشی که از او، یک مربی همیشه برنده ساخته و اسکوچیچ، امیدوار است همین مسیر در تیم ملی هم ادامه پیدا کند. شاید چند سال بعد علاوه بر قهرمانی‌های لیگ، صعود به جام جهانی هم در کارنامه موفق‌ترین کمک مربی فوتبال ایران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز