خبرگزاری کار ایران

عنایتی: نظارت روی لیگ یک ضعیف و حاشیه در آن زیاد است/ تمام بازی‌ها را تا ریشه‌کن شدن کرونا تعطیل کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۹۹۸

مربی سرخپوشان پاکدشت در خصوص مسائل مختلف فوتبال به صحبت پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رضا عنایتی این روزها در باشگاه خودش یعنی سرخپوشان پاکدشت مشغول فعالیت است ولی شرایط لیگ دسته اول را مناسب نمی‌داند و انتقاداتی دارد. او در مورد وضعیت تیمش و همچنین ویروس کرونا که شرایط کشور را تحت تاثیر قرار داده صحبت کرد.

 

* شرایط فعلی تیم‌تان با توجه به مشکل پیش آمده را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 متأسفانه شرایط که خوب نیست و این ویروس کرونا همه مسائل را تحت‌الشعاع قرار داده است. تمام تیم‌ها و باشگاه‌ها دچار سردرگمی عجیبی شده‌اند. در حال حاضر اگر لیگ تعطیل شود یکسری تبعات دارد و اگر تعطیل نشود سلامتی بازیکنان به خطر می‌افتد. ضمن اینکه اگر قرار باشد این هفته بازی نکنیم و هفته آینده بازی کنیم چه فرقی برای تیم‌ها می‌کند چون تمرینات را که نمی‌توان تعطیل کرد.

 

* چه پیشنهادی دارید؟

ببینید اینکه سلامتی تمامی افراد جامعه باید در اولویت باشد نیازی به گفتن ندارد. من فکر می‌کنم تمام بازی‌ها را تا ریشه‌کن شدن این ویروس تعطیل کنند. چه اشکالی دارد که لیگ یک را فدای سلامتی بازیکنان کنیم.

 

* از دو بازی اخیر با نود ارومیه و فجرسپاسی چهار امتیاز به دست آوردید اما همچنان با صدر جدول فاصله دارید.

 کاملاً درست است. ما در ارومیه یک امتیاز از تیم نود گرفتیم که البته باید از سرپرست این تیم به خاطر موافقت با تغییر زمان بازی و رسیدن ما به پرواز تشکر کنم. مقابل فجر هم ما خیلی خوب به بازی برگشتیم و آنها از تنها فرصت شان که ضربه پنالتی بود به گل رسیدند. خوشبختانه بازیکنان ما به خودباوری رسیده‌اند و اگر چند هفته زودتر به این تیم آمده بودیم شرایط‌مان فرق می‌کرد. متأسفانه در چندین بازی نیم فصل اول امتیاز‌های با ارزشی را از دست دادند و الان هم هر چه تلاش می‌کنیم به صدر نمی‌رسیم. همانطور که می‌دانید امتیاز گرفتن در نیم فصل دوم بسیار سخت است و البته ما ناامید نیستیم و همه تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا در ادامه راه (با توجه به یک بازی معوقه) نتایج خوبی را به دست آوریم و اگر عمری باقی بود در نیم‌فصل دوم به اهداف اصلی‌مان برسیم.

 

* همیشه در مورد لیگ یک این بحث وجود دارد که نظارت خیلی خوبی روی مسابقات نمی‌شود.

من با این ادعا موافقم. نظارت در لیگ یک خیلی کم بوده و برعکس جنجال فوق‌العاده زیاد است. به نظرم خود آقای فریبرز محمودزاده هم از این همه حواشی و اتفاقات کلافه شده است. از آنجا که لیگ یک همیشه پشتوانه لیگ برتر بوده انتظار می‌رود که اهمیت بیشتری به آن داده شود.

 

* اما نمی‌شد با رضا عنایتی صحبت کرد و حرفی از استقلال نزد. تیمی که بدون تعارف تا همین جای لیگ اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است.

 در واقع مشکل اصلی استقلال همین موردی است که اشاره کردید. تغییرات زیاد تیم را به چالش می‌کشاند. شما نگاه کنید در ابتدای فصل چند بازیکن از این تیم جدا شدند با این حال تا داشت به ثبات می‌رسید سرمربی‌اش رفت. بعد از آن مدیرعاملش استعفا داد. البته خدا را شکر الان مدیرعاملی آمده که خیلی خیلی استقلال را دوست دارد و من مطمئنم همه انرژی و توانش را برای حل مشکلات این باشگاه به کار می‌گیرد. حاج آقا فتح‌الله‌زاده پیش از این هم چندین سال سابقه مدیریت باشگاه استقلال را داشته و جام‌های بسیاری هم برای این تیم آورده است. البته حاجی قول‌هایی به هواداران داده که این کار را برایش سخت می‌کند. من برای‌شان آرزوی موفقیت می‌کنم و هواداران هم باید بیش از پیش از تیم‌شان حمایت کنند.

 

* قبول دارید که کارش سخت است؟

صددرصد همینطور است. حاجی از ابتدای فصل نبوده و دخالتی در تصمیم گیری‌ها نداشته به همین دلیل گفتم که کارش سخت خواهد بود البته همین که در این شرایط هم به همه هواداران قول می‌دهد یعنی اینکه به خودش اعتماد دارد. به نظر من هم او توانایی‌اش را دارد.

 

* در حال حاضر فاصله امتیازی صدر جدول باعث شده تا خیلی‌ها پرسپولیس را از الان قهرمان بدانند.

به هر حال وقتی به جدول نگاه می‌کنیم این ذهنیت به وجود می‌آید اما خیلی وقت‌ها اتفاقات غیرممکن ممکن شده و زمانی که شما چیزی را از دست داده‌اید برای به دست آوردن آن تلاش مضاعفی می‌کنید و همین درصد موفقیت‌تان را افزایش می‌دهد.

 

* پس استقلال همچنان شانس دارد؟

حتماً همینطور است. استقلال اگر از ابتدای فصل آرامش داشت امروز به مراتب وضعیت بهتری را در جدول به خود اختصاص می‌داد اما متأسفانه طی چند سال اخیر این سناریو و تراژدی برای استقلال تکرار می‌شود.

 

* قرار است اواخر ماه جاری مجمع فدراسیون فوتبال برای انتخاب رئیس جدید برگزار شود. اما همچنان ابهاماتی در مورد اساسنامه وجود دارد. فارغ از این مباحث که کاملاً مهم هم هست شما از رئیس جدید فدراسیون چه انتظاری دارید؟

ببینید تمام برنامه‌ریزی‌های فوتبال ما در چند سال اخیر همه رو به عقب بوده به طوری که جایگاه ما را هم رنکینگ تغییر داد و الان مشخص می‌شود که چرا فوتبال کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در سال‌های اخیر در صدر بوده‌اند. متأسفانه خسارت‌هایی به لحاظ مالی و فنی طی سال‌های اخیر به دلیل همین برنامه‌ریزی‌ها به فوتبال ما وارد شده است. این مسائل جای تأسف دارد، شما نگاه کنید کارلوس کی‌روش چند سال بالا سر فوتبال ما بود‌ اما دریغ از پرورش چند مربی جوان از سوی ایشان که راه او را ادامه دهند. متأسفانه ما خودمان را خیلی دست کم می‌گیریم و هر مربی خارجی می‌آید پولش را می‌گیرد و می‌رود بدون اینکه دستاوردی برای ما داشته باشد. از نظر من اقتدار فدراسیون خیلی مهم است و رئیس فدراسیون فوتبال باید بداند که او رئیس است و به شخصی اجازه ندهد از آن طرف آب بیاید و پول ما را با خودش ببرد. من امیدوارم که یک رئیس فوتبالی، کاربلد، دلسوز و از جنس فوتبال بر صندلی ریاست این فدراسیون بنشیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز