خبرگزاری کار ایران

چهارمین پرده استقلال لیگ نوزدهم؛

مجیدی هم مثل استرا از وقفه لیگ استفاده می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۹۶۳

استقلال در زمان سرمربی ایتالیایی خود توانست از وقفه ایجاد شده در لیگ برتر برای بازسازی نقاط ضعفش استفاده کند.

به گزارش ایلنا، استقلال تا پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر سه دوره و شرایط متفاوت را پشت سر گذاشت. از آغاز ضعیف لیگ با آندره‌آ استراماچونی تا صدرنشینی با این مربی ایتالیایی و در نهایت یک دوره افت دوباره که باعث شده استقلال تا حدی از قهرمانی دور شود.

پرده اول: روزهای پرتنش استراماچونی
عملکرد استقلال در شش هفته اول در نتیجه‌گیری ضعیف بود. شش هفته‌ای که با شکست مقابل ماشین‌سازی آغاز و قبل از نخستین تعطیلی لیگ با پیروزی مقابل گل‌گهر به پایان رسید. در این شش بازی شاگردان استراماچونی هنوز با تفکرات مربی ایتالیایی آشنایی کامل نداشتند و استراماچونی هم هنوز به شناخت کافی از فضای فوتبال ایران و بازیکنانش نرسیده بود. همین نبود شناخت و ناهماهنگی عاملی شد تا استقلال از شش بازی تنها شش امتیاز کسب کند و میانگین نمره متریکا 6.8 استقلال در این شش بازی هم به خوبی نشان دهنده عملکرد متوسط رو به ضعیف این تیم است.

پرده دوم: تخت گاز تا صدر جدول
بعد از بازی با گل‌گهر لیگ برتر برای ۱۷ روز تعطیل شد و همین تعطیلی لیگ بهترین فرصت برای استقلال و استراماچونی بود. وقفه‌ای که این فرصت را به مرد ایتالیایی داد تا تفکرات خود را در استقلال نهادینه کند و از طرفی شیخ دیاباته مصدوم هم با آمادگی به استقلال برگشت. استقلال در 9 بازی بعدی با 7 پیروزی و 2 مساوی به قدری در امتیازگیری خوب عمل کرد که با میانگین عالی 2.5 امتیاز در هر بازی به صدر جدول هم رسید. میانگین نمره متریکا آنها در این 9 هفته 7.2 بود که نشان می‌دهد استقلال مدل استراماچونی در بخش‌های مختلف فنی پیشرفت خوبی داشت. چه بسا اگر پس از بازی با شهرخودرو، استراماچونی همچنان روی نیمکت حضور داشت آن‌ها دو امتیاز حساس را در مقابل پیکان از دست نمی‌دادند.

پرده سوم: اقتداری که با استراماچونی رفت
چند هفته‌ایی که استقلال درگیر حواشی جدایی استراماچونی شد اثرش را کاملاً در روند نتیجه‌گیری نشان داد. استقلال در سه هفته بدون استراماچونی با یک افت شدید در امتیازگیری روبه‌رو شد. به طوری که در این سه بازی در مقابل پیکان، شاهین و ماشین‌سازی تنها چهار امتیاز کسب کرد. حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت هم با وجود اینکه در شروع امیدوارکننده بوده اما هنوز نتوانسته استقلال را به روند صعودی و مقتدر دوران استراماچونی برگرداند. به طوری که استقلال در پنج بازی آخر خود میانگین 1.4 امتیاز در هر بازی گرفته و نمره متریکا آن‌ها هم بار دیگر دچار افت شده و رقم 6.9 را نشان می‌دهد.

پرده چهارم: به امید تکرار روزهای روشن
وقفه دوباره و طولانی‌مدت لیگ یک بار دیگر می‌تواند فرصت دوباره‌ای برای استقلال و فرهاد مجیدی باشد. درست مثل استراماچونی، حالا مجیدی هم فرصت دارد که تیمش را به لیگ برتر برگرداند. پیش‌تر استراماچونی از فرصت خود برای بازسازی استقلال استفاده کرد و حالا هم مجیدی با وجود اختلاف یازده امتیازی با صدر می‌تواند از فرصت تعطیلات برای رسیدن به صدر جدول استفاده کند. بازگشت مصدوم‌های پرشمار استقلال هم به مربی جوان استقلال کمک خواهد کرد. علی کریمی، مهدی قائدی و عارف غلامی از مصدومیت برگشته‌اند و حالا فرصت دارند آماده‌تر به بازی‌ها برسند. فرشید باقری و سیاوش یزدانی هم احتمالا تا زمان آغاز بازی‌ها خواهند رسید و مهم‌تر از همه شیخ دیاباته، بازیکن گل‌زن استقلال یک بار دیگر از مصدومیت برخواهد گشت و فرصت دارد عصای دست استقلال باشد.
استقلال همچنان از نظر کیفیت فنی این پتانسیل را دارد که در 10 بازی ب

مجیدی هم مثل استرا از وقفه لیگ استفاده می‌کند؟

 

منبع: متریکا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز