خبرگزاری کار ایران

جام حذفی انگلیس

پیش بازی: ​جدال لمپارد و کلوپ؛ لک‌لک در قفس شیر

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۸۷۹

​رویای کسب سه گانه لیورپولی‌ها از امشب وارد از جدیدی می‌شود چون باید در دور پنجم مرحله جام حذفی انگلیس در ورزشگاه استمفوردبریج به مصاف چلسی بروند.

به گزارش ایلنا، لیورپول در حالی به خانه چلسی پا می‌گذارد که سعی در فراموشی شکست سه بر صفر برابر واتفورد دارد و همینطور میزبان هم شرایط ایده آلی ندارد به خصوص بازی گذشته برابر بورنموث که با تساوی دو بر دو به پایان رسید. رویاهای لیورپول برای یک فصل بدون باخت و قهرمانی با شکست ناپذیری روز شنبه به طرز عجیبی از هم پاشید و واتفورد در خانه با برتری سه بر صفر شاگردان یورگن کلوپ را راهی کرد. این شکست موج نگرانی را حوالی تیم لیورپول ایجاد کرد؛ آنها بزرگترین روند پیروزی را از سال 1985 در تاریخ این باشگاه رقم زدند اما شرایط ایده آلی ندارند. اگرچه نشانه‌هایی از غرور در تیم کلوپ دیده نمی‌شد اما شکست آنها بسیار تعجب‌برانگیز و دور انتظار بود. کلوپ معتقد است تفاوتی در روند عملکرد شاگردانش ایجاد نشده است اما به هیچ وجه اینطور نیست. پس از وقفه کوتاه و تعطیلات زمستانی در لیگ انگلیس آنها با نتایج شکننده مقابل نوریچ و وستهام برنده شدند و پس از آن ابتدا برابر اتلتیکو شکست خوردند و پس از آن هم از پس واتفورد قعر جدولی برنیامدند. با این اوصاف قهرمانی زودهنگام لیورپول شاید تنها یک هفته دیگر به تعویق افتاده باشد چون فاصله 22 امتیازی نسبت به تیم دوم این اطمینان خاطر را برای طرفداران این تیم حاصل کرده که به حسرت 30 ساله قهرمانی در انگلیس پایان بدهند. 

کلوپ بارها اعلام کرده بودند که شکست ناپذیری برای او اهمیت چندانی ندارد و بیشتر به عنوان قهرمانی فکر خواهد کرد. او حالا در انگلیس مدعی است، برای اتلنیکو در لیگ قهرمانان اروپا باید شانسش را زنده کند و امشب در ورزشگاه خانگی چلسی برای یک قهرمانی دیگر برنامه ریزی خواهد کرد. لیورپول به دلیل حضور در مسابقات جام باشگاه‌های جهان، لیگ انگلیس، لیگ قهرمانان اروپا و همینطور جام اتحادیه، جام حذفی را شاید چندان جدی نگرفته باشد چرا که کلوپ اغلب سعی داشته تا از بازیکنان نیمکت نشین و جوانش در این مسابقات استفاده کند. تیم او در مرحله قبلی شروزبری را شکست داد و قبل از آن هم اورتون را از پیش رو برداشته بود. قرمزها پس از "فینال خاطره انگیز استیون جرارد" در سال 2006 در این رقابت‌ها قهرمان نشده‌اند و در حال حاضر از بهترین روند خود در جام حذفی از فصل 15-2014 لذت می‌برند، به احتمال زیاد آنها برای سفر به استمفوردبریج تعدادی از بازیکنان شناخته شده تیم اصلی را به میدان می‌برند. مشخصا تیم کلوپ به دنبال فراموشی بازی با واتفورد است و آنها قصد دارند اولین شکست پس از ژانویه 2019 تا به امروز را با برتری در ورزشگاه اختصاصی چلسی جبران کنند. افت لیورپول در حالی مشخص است که آنها در برابر واتفورد تنها یک شوت به سمت دروازه حریف داشته و طی دو بازی گذشته 5 گل دریافت کرده‌اند؛ آماری که طی 14 بازی قبل از این دو مسابقه به آن رسیده بودند.

رکورد چلسی در بازی‌های خانگی خارق العاده نیست در حالی که آبی‌ها در این فصل هشت شکست در استمفورد بریج متحمل شدند بالاترین آمار آنها از فصل 86-1985. بازی هفته گذشته درس بزرگی برای چلسی بود. چلسی در بازی خانگی از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه سه بر صفر از بایرن مونیخ شکست خورد. این سنگین‌ترین شکست خانگی آبی‌ها در یک بازی اروپایی بود و از ژانویه 2018 تا الان چنین شکستی را تجربه نکرده بودند. دیدار با قهرمانان جهان، اروپا و به زودی قهرمان انگلیس مسلماً آخرین چیزی است که طرف فرانک لمپارد به آن احتیاج دارد، اگرچه این تیم شاید آسیب پذیرترین لیورپول تمام دوران فصل باشد. از طرفی چلسی هم فرم ایده آلی ندارد که از این فرصت استفاده کند؛ چلسی تنها از یک بازی 5 مسابقه قبلی به برتری رسیده و از 8 بازی گذشته فقط دو دیدار را با برتری به پایان رسانده است. چلسی در جدول رده بندی انگلیس هم جایگاه تضمین شده‌ای ندارد، آنها اگرچه رتبه چهارم را در اختیار دارند اما تساوی 2 بر 2 ولورهمپتون و منچسترسیتی اجازه داد تا این دو تیم به سه امتیازی تیم لمپارد برسند. با توجه به ممنوعیت نقل و انتقالات قبل از فصل، از دست دادن ادن هازارد و بی تجربگی نسبی لمپارد در سرمربیگری، ایستادن در بین 4 تیم برای هواداران چلسی یک رتبه رضایت بخش خواهد بود و اگر او بتواند به جام قهرمانی جام حذفی برسد بزرگ و قابل توجه خواهد بود. لمپارد به عنوان بازیکن 4 مرتبه قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرده که شکست لیورپول در فینال 2012 هم در آن قرار دارد اما از زمانی که او این تیم را ترک کرد آبی‌ها تنها در فصل 18-2017 به این عنوان دست یافتند. رقابت با ناتینگهام فارست و هال سیتی در دو دور گذشته شاید قرعه نسبتا آسانی برای چلسی بوده اما رقابت با لیورپول مطمئنا سخت‌ترین آنهاست.

ترکیب احتمالی

چلسی

کپا، آزپیلیکوئتا، توموری، زوما، جیمز، جورجینیو، بارکلی، آلونسو، ویلیان، باتشوایی و پدرو

لیورپول

آدریان، ویلیامز، ماتیپ، لورن، رابرتسون، چمبرلین، فابینیو، جونز، الیوت، مینامینو و اوریگی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز