خبرگزاری کار ایران

نگاه آماری به هفته بیست و یکم لیگ:

ترک عادت پرسپولیس و استقلال؛ ناکامی قلعه نویی در دوران پساکی‌روش

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۳۵۳

محمود فکری در نخستین تجربه مربیگری خود در لیگ برتر با نساجی، بهترین پیروزی این تیم در این رقابتها را از زمان صعود رقم زد

به گزارش ایلنا،دیدارهای هفته بیست و یکم در شرایطی برگزار شد که شیوع ویروس کرونا بر این مسابقات سایه افکنده بود و برای اولین در تاریخ، تمامی رقابتهای یک هفته بدون تماشاگر به انجام رسید. در این هفته از بین تیم‌های بالای جدول تنها پرسپولیس به پیروزی دست یافت و با توقف سایر مدعیان دست نیافتنی‌تر از قبل شد.

ماشین‌سازی ۰-۳ نساجی: شروع کار فکری با بردی خیره‌کننده

محمود فکری در نخستین تجربه مربیگری خود در لیگ برتر با نساجی، بهترین پیروزی این تیم در این رقابتها را از زمان صعود رقم زد و به برتری ۳ بر صفر دست یافت. نظری با گلزنی در این بازی با ۷ گل تبدیل به بهنرین گلزن نساجی در تاریخ لیگ برتر شد. با این شکست روزهای بد ماشین‌سازی ادامه پیدا کرد. ماشین‌سازی با شیخ‌لاری موفق به پیروزی نشده و در ۶ مسابقه تنها ۲ امتیاز کسب کرده است. خط دفاعی این تیم بسیار ضعیف بوده و در ۴ بازی قبلی ۱۱ گل دریافت کرده است. گل سوم نساجی در این مسابقه صدمین گلی بود که ماشین‌سازی در ادوار لیگ برتر دریافت می‌کرد.

فولاد ۱-۰ شاهین بوشهر: باز هم پاتوسی گره‌گشا شد

شاهین بوشهر که در این روزها به کمتر تیمی باج می‌دهد نتوانست مقابل فولاد خوزستان مقاومت کند و تن به شکست یک بر صفر داد. فولاد در این دیدار برای چهارمین بازی پیاپی دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

گل گهر سیرجان ۱- ۰ استقلال: پایان طلسم جلالی

بزرگترین شگفتی هفته در سیرجان اتفاق افتاد و تیم پایین جدولی و اوج گرفته گل‌گهر موفق شد استقلال مدعی را شکست دهد تا اولین شکست مجیدی در لیگ رقم بخورد و مجید جلالی برای نخستین بار از لیگ دهم برابر استقلال به پیروزی دست یافت. گل‌گهر که بدترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد برای نخستین بار از طریق کرنر به گل رسید. گل گهر که در نیم فصل اول تنها ۶ گل زده بود در ۶ هفته‌ای که از نیم فصل اول سپری شده ۶ گل زده که ۴ گل با ضربات سر بوده است. گل گهر در فرم بسیار خوبی به سر می‌برد و ۶ بازی است که گلی دریافت نکرده است. استقلال که از دربی دور رفت به بعد در تمامی بازیها گل زده بود برای نخستین بار در گل‌زنی ناکام ماند.

ذوب آهن۱-۱ سپاهان: سپاهان بی کی‌روش روی نوار ناکامی

سپاهان در دقایق ابتدایی توسط بازیکن جدید خود مهدی ترکمان به گل رسید تا با ۱۲ گلزن به همراه استقلال رکورددار لیگ شود. اما ذوب آهن در دقایق پایانی توسط دارکو بیدوف به گل دست یافت تا تعداد گل زده ذوب آهن در لیگ برتر به ۷۰۰ برسد. این بازیکن برای سومین بازی متوالی موفق به گلزنی شد. سپاهان در ۷ بازی اخیر خارج از خانه به پیروزی نرسیده و در ۵ بازی گذشته تنها به یک پیروزی دست یافته است.

پرسپولیس ۳-۱ شهرخودرو: یحیی به تیم سابق خود رحم نکرد

پرسپولیس در استادیوم آزادی به پیروزی قاطع ۳ بر یک دست یافت. این نخستین باری بود که پرسپولیس در یک بازی خانگی ۳ گل زد. شهرخودرو با ۷ باخت مقابل پرسپولیس از هیچ تیمی به این اندازه شکست نخورده است و با دریافت ۱۹ گل بیشترین گل خورده را مقابل این تیم دارد. مهدی رحمتی که بیش از این ۴ بار مقابل ضربات پنالتی بازیکنان پرسپولیس گل نخورده بود این بار مغلوب ضربه مهدی ترابی شد. رحمتی تاکنون ۳۲ گل از پرسپولیس دریافت کرده که این بیشترین تعداد گلی است که دروازه‌بانی از تیمی در تاریخ لیگ برتر پذیرفته است.

سایپا ۱-۲ صنعت نفت ۲: اولین برد دوران پسا اسکوچیچ

صنعت نفت که پس از جدایی سرمربی خود روزهای بدی را پشت سر گذاشته بود به حریف دلخواه خود رسید و توانست سایپا را برای پنجمین بار پیاپی شکست دهد. صنعت نفت با ۹ بار غلبه بر سایپا بیشترین برد را در لیگ برتر مقابل این تیم تجربه کرده است و ۲۳ بار فتح دروازه این تیم بیش از هر تیمی به سایپا گل زده است.

نفت مسجد سلیمان ۱-۱ پیکان: بی شکست در خانه

پیکان قعرنشین موفق شد در نیمه اول توسط شهریار مغانلو به گل دست یابد تا این بازیکن هم با ۱۰ گل در صدر جدول گلزنان قرار گیرد. اما در ۱۵ دقیقه پایانی محتمل‌ترین اتفاق ممکن رخ داد. ۱۵ دقیقه پایانی بازیهای پیکان ۱۴ گل داشته و همیشه پر گل از آب در آمده و در دقیقه ۸۸ نفت مسجد سلیمان که رکورددار گلزنی با سر در لیگ امسال است دروازه پیکان را که در بیشترین گل خورده را با سر داشته باز کرد. این سیصدمین گلی بود که تیمهای تحت هدایت عبدالله ویسی دریافت می‌کردند. 

با این نتیجه پیکان تنها تیم بدون برد نیم فصل دوم باقی ماند و نفت مسجدسلیمان هم تنها تیم بی‌شکست بازیهای خانگی است.

پارس جنوبی ۱-۰ تراکتورسازی: اولین شکست مقابل جم

تراکتور در آخرین بازی هفته به مصاف پارس جنوبی رفت و در شرایطی که اکثر تیمهای بالای جدول در این هفته متوقف شده بودند سرخپوشان تبریزی نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و برای نخستین بار مقابل پارس جنوبی تن به شکست دادند. ساکت الهامی دو چهره متفاوت از تراکتور نشان داده و در خانه به کمتر تیمی باج می‌دهد ولی در خارج از خانه موفق به پیروزی نشده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز