خبرگزاری کار ایران

حمید مطهری:

با صحبت‌های بی‌پایه و اساس و بدون سند و مدرک توهم ایجاد نکنیم/ فوتبال در زمین رقم می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۲۲۰

سرخ‌پوشان بعد از حضور یحیی گل محمدی و کادر فنی جدید روند رو به رشدی را دنبال می‌کند.

به گزارش ایلنا، بعد از آنکه یحیی گل محمدی جاشنین کالدرون روی نیمکت پرسپولیس شد این مربی کادر فنی جوان و آینده‌دار خود را به پرسپولیس آورد،‌حمید مطهری از اعضای جدید کادر فنی پرسپولیس بود که یحیی گل محمدی او را به عنوان دستیار خود روی نیمکت این تیم معرفی نمود.

حالا این مربی جوان از شرایط این روزهای پرسپولیس می‌گوید.

از بازی و برد پرگلتان مقابل شهرخودرو مصاحبه با شما را شروع می‌کنیم.

با توجه به شناختی که از تیم شهر خودرو داشتیم خیلی خوب از جلو این تیم را پرس کردیم و تیم میهمان را تحت فشار قرار دادیم که ماحصلش رسیدن به دو گل بود و در واقع این موفقیتی خوب برای تیم ما بود که در 15 دقیقه به دو گل رسیدیم. بعد از آن بازی را کنترل کردیم و با برد به رختکن رفتیم.

اما چرا در شروع نیمه دوم غافلگیر شدید؟!

در شروع نیمه دوم روی ضربه سر مدافع تیم شهرخودرو یک گل دریافت کردیم، گلی که روی آن با مدافعانمان کار کرده بودیم و بازیکنان ما خیلی بهتر می‌توانستند بازی کنند اما ضربه سر فرشاد فرجی خیلی استثنایی بود و او مانند بازی دور رفت باز هم به پرسپولیس گل زد. ما روی این ضربات خیلی کار کرده بودیم اما بالاخره بعضی وقت‌ها غافلگیری برای هر تیمی پیش می‌آید.

قبول دارید اگر حرکت و گل استثنایی ترابی زده نمی‌شد ممکن بود به دلیل فشار تیم شهرخودرو نتیجه دیگری برایتان رقم بخورد؟

 وقتی تیمی به دو گل می‌رسد ناخواسته بازیکنان تیم برنده به آرامش ذهنی می‌رسند در حالی که سرمربی تیم در بین دو نیمه به بازیکنان پرسپولیس گفت نتیجه دو بر صفر نتیجه خطرناکی است و نباید بازیکنان کار را تمام شده بدانند. ما هم عقب نشینی نکردیم و فوتبال قابل قبولی ارائه دادیم و خدا را شکر با استمرار و ادامه تاکتیک‌مان به پیروزی خوبی رسیدیم و برد شیرینی را کسب کردیم.

در یک روز شش امتیاز گرفتید!

 واقعاً روز خوبی بود و ما هم به حق واقعی خودمان رسیدیم. در بازی مقابل سپاهان هم ما طبق قانون عمل کردیم و کار خودمان را انجام دادیم و از کمیته محترم انضباطی هم تشکر می‌کنم که حق را به حقدار داد.

واهمه‌ای ندارید که کمیته استیناف رأی سه امتیاز داده شده به پرسپولیس را لغو سازد؟

 نه من مطمئن هستم رأی تأیید می‌شود. همیشه از قانون تمکین کردیم و باز هم هر تصمیمی گرفته شود ما تابع‌اش خواهیم بود.

 10 امتیاز اختلاف را تضمینی برای قهرمانی‌تان می‌دانید؟

 بعد از برد و فاصله امتیازی خوبی که به وجود آمد ما با بازیکنانمان صحبت کردیم و به همه آنها تأکید کردیم که هنوز 9 هفته دیگر باقی مانده و از بازیکنان خواستیم که در بازی‌های باقی مانده هم با تمرکز بالا و ذهن کاملاً هوشیار در بازی‌ها ظاهر شوند.

اما این مشکل گاهی در فوتبال ایران وجود داشته که تیم‌هایی که اختلاف امتیازی دارند کار را تمام شده می‌دانند!

 این بخشی از وظیفه ماست که دائم با بازیکنان صحبت کنیم و آنها را در بهترین شرایط ممکن و ذهن‌شان را هوشیار نگه داریم. بازیکنان ما با روحیه و شخصیت قهرمانی که دارند کار را تمام شده نمی‌دانند و در بازی‌های آتی هم با انگیزه بالا کار می‌کنند.

پرسپولس روی ضربات ایستگاهی ضعف دارد چرا در این خصوص تدبیری اندیشیده نمی‌شود؟

 پرسپولیس در نیم فصل اول هم به همان شکل بازی رفت از تیم شهرخودرو روی ضربه سر فرجی گل دریافت کرده بود. این ضعف تمرینات خاص خودش را دارد و سرمربی و کادر فنی با تمرینات ویژه حتماً درصددند تا مشکل دریافت گل را برطرف کنند و ان‌شاءالله با تمهیدات ویژه و کار زیاد این نقیصه را هم برطرف می‌کنیم.

برای بازی‌تان مقابل پیکان چه برنامه‌ای دارید؟

 از زمانی که کادر جدید به پرسپولیس آمده ما به شکل متوالی در حال تمرین و بازی بودیم به همین دلیل بعد از پیروزی مقابل شهرخودرو، دو روز به بازیکنانمان استراحت دادیم و از روز گذشته تمریناتمان را برای دیدار مقابل پیکان استارت زدیم تا به شکلی عالی آماده شویم.

بازی بدون تماشاگر برای تیمی که خیلی به تماشاگرش وابسته است سخت نیست؟

 تماشاگران صاحبان اصلی پرسپولیس هستند و همیشه حضورشان نیرو و انرژی مضاعفی به ما می‌دهد. ما هم دوست داشتیم تماشاگرانمان را در بازی داشتیم اما بالاخره قانون و سازمان لیگ برای بیماری کرونا بازی بدون تماشاگر را در نظر گرفته است و ما هم از این تصمیم تبعیت می‌کنیم. بازیکنان ما هم با درک متقابل ار این موضوع خوب می‌دانند که باید با مسئولیت پذیری و دوندگی و جنگندگی بیشتر به خاطر هواداران‌مان و ادامه راه موفق‌مان تلاش کنند تا در وضعیت اخیر که کشورمان با بیماری و مشکلات متعدد دیگری مواجه است مردم و هواداران‌مان را با نتایج خوب و پیروزی خوشحال کنند. خیلی از هواداران‌مان بعد از برد روی اینستاگرام من و بقیه کادر فنی و بازیکنان‌مان پیام‌های تشکرآمیز خوبی گذاشتند که نشان می‌دهد در این شرایط سخت چقدر پیروزی‌های ما برای هواداران مهم است و به آنها روحیه می‌دهد.

بعد از گلزنی بازیکنان به سر و کله هم می‌ریزند و شادی می‌کنند. فکری برای این موضوع با وجود بیماری کرونا داشتید؟

خیلی از مسائل هست و بازیکنان هم خیلی از چیزها را رعایت می‌کنند اما حقیقتاً نمی‌دانم بعد از گلزنی چه پیش می‌آید چون شادی گل است و همه چیز به شرایط بازی و آن لحظه خاص بستگی دارد.

در غیاب استوکس در خط حمله با مشکل مواجه نمی‌شوید؟ بعضی از منتقدان اعتقاد دارند که چرا باشگاه پرسپولیس استوکسی را که سابقه بدی داشت به خدمت گرفت!

 بعضی‌ها منتظرند تا از هر مسأله‌ای یک موضوع جدید بسازند. باشگاه طبق خواسته ما به یک مهاجم نیاز داشت و بر اساس آن و با توجه به شرایطی که استوکس داشت این بازیکن را جذب کردیم. الان هم باشگاه خیلی جدی پیگیر حضور استوکس است و سرمربی تیم هم این بازیکن را در اختیار باشگاه و کمیته انضباطی قرار داده و طبق مقررات با او برخورد خواهد کرد. جدا از این مسأله ما در هر پستی بازیکنان خیلی خوب داریم مثلاً همه دیدند که چطور وحید امیری در پست مهاجم عالی بازی کرد و یک گل زد و یک پاس گل هم برای دیگر هم‌تیمی‌اش مهیا کرد. کمبودی نداریم و بازیکنانمان با همه وجود برای موفقیت تیم می‌جنگند.

چرا بازیکن باتجربه یکی از تیم‌های مدعی و مربی‌اش شدیداً به پرسپولیس تاخته‌اند و صدرنشینی و موفقیت‌های پرسپولیس را زیر سؤال برده‌اند؟!

 ما اهالی فوتبال باید کنار هم شرایطی را فراهم سازیم تا مردم و اهالی فوتبال از این بازی مهیج لذت ببرند ولی با صحبت‌هایی که گاهاً انجام می‌شود به فوتبال و روح این بازی ضربه زده می‌شود. فوتبالی‌ها الگو هستند به همین دلیل ما باید القائات درست به جامعه بدهیم و با صحبت‌های بی‌پایه و اساس و بدون سند و مدرک توهم ایجاد نکنیم. فوتبال در زمین رقم می‌خورد و با حرف‌های بی‌پایه و اساس خود منتقدان زیر سؤال می‌روند. ما نباید همکارانمان را کوچک کنیم و به لحاظ شخصیتی و فنی تیمی را زیر سؤال ببریم. ما به معنای واقعی یک تیم هستیم و خدا را شکر همه تیم در مسیر موفقیت گام برمی‌دارد و حرف‌ها و القائات و بعضی از توهمات نادرست مشکلی برای ما به وجود نمی‌آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز