خبرگزاری کار ایران

محمد ربیعی:

شرایط ما بسیار سخت است/ما مصدومان زیادی داریم و ترس از کرونا روی تیم ما تاثیر گذاشته است.

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۲۱۱

سرمربی جوان مس رفسنجان از شرایط این روزهای خود و تیمش می‌گوید.

به گزارش ایلنا، مس رفسنجان تحت هدایت محمد ربیعی تا هفته بیست و ششم لیگ آزادگان با کسب 15 برد 8 مساوی و 3 شکست با 53 امتیاز در صدر جدول قرار گیرد و به احتمال فراوان این تیم سال بعد در لیگ بیستم حاضر باشد.

محمد ربیعی در خصوص شرایط این روزهای مس رفسنجان گفت:

ما در شرایط سختی هستیم. به دلیل اینکه چندین مصدوم داریم. ضمن اینکه ترس از بیماری کرونا و شیوع زیاد آن نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده و روی تیم‌ها تأثیر گذاشته. الان هم هر 4 روز یک بار، مصدوم داریم که همین مسأله باعث شده فشار زیادی به همه تیم‌ها وارد شود. با این حال سعی می‌کنیم شرایط را حفظ کنیم و این کاری است که باید انجام دهیم.

 این هفته با مس کرمان بازی سختی دارید. یک دربی مسی و کرمانی...

بله، خب همه بازی‌ها پراهمیت و سخت است. برای این بازی هم اگر بتوانیم نیروهای خودمان را در اختیار داشته باشیم شرایط بهتر است و با تمام انرژی از شخصیت و شأن باشگاه مس کرمان حفاظت می‌کنیم.

 چندین هفته است که خیلی‌ها مس رفسنجان را شانس اول صعود می‌دانند اما شما همیشه گفتید دوست ندارید در مورد این مسأله صحبت کنید و قدم به قدم جلو می‌روید. الان همچنان مثل قبل هستید؟

دقیقا. به دلیل اینکه هنوز 8 مسابقه باقی مانده و فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.

 اما فاصله زیادی بین تیم مس رفسنجان با دیگر مدعیان صعود ایجاد شده.

درست است اما ما بازی به بازی جلو می‌رویم چون واقعاً هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست. مثلاً ما در بازی گذشته مقابل آلومینیوم اراک تیم برتر میدان بودیم و در حالی که لایق برد بودیم اما نتوانستیم 3 امتیاز را به دست بیاوریم. فوتبال همین است دیگر و حساب‌شده و دقیق نیست. نمی‌شود چرتکه بیندازیم و بگوییم تا آخر فصل چند امتیاز می‌گیریم. چرتکه انداختن غلط است. تجربه نشان داده خیلی موارد قابل پیش‌بینی نیست و باید حواس‌مان معطوف به عملکرد خودمان باشد.

 گفتید بحث کرونا روی تیم‌تان تأثیر گذاشته و باعث نگرانی شده.

بله، اول باید بگویم که ما تابع قوانین هستیم اما این بیماری روی همه تیم‌ها اثر گذاشته. این شرایط سخت باور ناپذیر است.

این احساس ترس در همه مردم و فوتبالی‌ها هم وجود دارد. اعضای تیم‌های فوتبال هم مثل مردم، توصیه‌های بهداشتی فردی را انجام می‌دهند اما با شرایط متفاوت. ما هم می‌دانیم باید دست‌هایمان را خوب بشوییم و یکسری کارهای اینچنینی که به فرد برمی‌گردد انجام دهیم اما نمی‌دانیم در ورزشگاه، اتوبوس، فرودگاه، هتل و... شرایط به چه صورت است چون در اختیار ما نیستند. فوتبالیست‌ها، مربیان و ارکان تیم‌ها هم جزو آحاد مردم هستند و باید از آنها مراقبت شود. ما برای بازی‌ها می‌رویم اما ناخودآگاه ذهن‌مان درگیر این مسأله می‌شود. بازی‌ها هم 4 روز یک بار است و این فاصله کم باعث یکسری مشکلات هم شده. مثلاً نمی‌توانیم ریکاوری مناسبی داشته باشیم.

برای ریکاوری به آ‌ب درمانی و استخر نیاز داریم اما الان اماکنی مثل استخرها تعطیل است. پس وقتی ریکاوری نباشد، سیستم بدنی هم ضعیف می‌شود و این مسأله روی بازی‌ها تأثیر زیادی خواهد گذاشت. ما مقابل مس کرمان، 4، 5 بازیکن اصلی‌مان را به دلیل سرماخوردگی، مصدومیت و... در اختیار نداریم.

 ارگان‌ها و مراکز هم بسته هستند. حتی باشگاه‌های بدنسازی. تیم ما هم جوری نیست که از خودش، باشگاه بدنسازی و استخر داشته باشد. ما فقط یک زمین داریم که در اختیار همه است.

 خب معمولا در لیگ یک اکثر تیم‌ها این مشکلات را دارند و هیچ فرقی نیست.

بله، نه تنها تیم ما بلکه بقیه تیم‌ها هم این شرایط را دارند. کلاً کار تیم‌ها مثل گذشته نیست. علاوه بر اینکه به انتهای فصل نزدیک می‌شویم و فرسودگی زیاد می‌شود، استرس زیاد هم باعث می‌شود بازی‌ها کیفیت لازم را نداشته باشد. به هر حال تمام تلاش‌مان این است که بهترین عملکرد را داشته باشیم.

 برای اینکه لیگ تعطیل شود، درخواستی به فدراسیون فوتبال هم داشتید؟

بله، من بارها در این مورد صحبت کردم. وقتی در جاهای بزرگ دنیا، مسابقات تعطیل می‌شود، چرا ما نباید تعطیل شویم؟ لیگ برتر والیبال تعطیل شد چون بحث سلامت در میان است. خدایی نکرده اگر اتفاقی بیفتد چه باید کنیم؟

 فکر نمی‌کنید اگر لیگ تعطیل شود، به تیم‌تان ضربه می‌خورد؟

قطعاً این هم هست اما باید الأهم فالأهم شود. تیم ما در ریتم خوبی قرار گرفته اما سلامتی خیلی مهم است. 2 هفته پیش وقتی در رشت بازی داشتیم و تازه این بحث مطرح شد من شخصاً گفتم مخالف تعطیلی لیگ هستم اما حالا شرایط فرق دارد و حرفم را پس می‌گیرم. همین مسأله باعث شد ساعت کاری خیلی جاها 3، 4 ساعت شود. به هر حال امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد و شهر رفسنجان و مردم خوب و محجوبش، شاهد اتفاقات خوبی باشند. مس رفسنجان سال‌هاست که در لیگ یک حضور دارد و تا الان به لیگ برتر نرسید که امیدوارم این اتفاق مهم رقم بخورد و مردم را شاد کنیم.

 بالاخره در مورد صعود مس رفسنجان به لیگ برتر صعود می‌کنید؟

بله، چون واقعاً دوست دارم این اتفاق رقم بخورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز