خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس، تیمی تشنه موفقیت و رسیدن به جام

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۶۳۴

سرخپوشان تهرانی با امتیازات مهمی که جمع کردند خود را طالب واقعی قهرمانی لیگ برتر معرفی کردند.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس دقیقاً مثل تیمی رفتار می‌کند که جام می‌خواهد. هر چه بلا از سوءمدیریت‌ها سرش می‌آید، همچنان کوشش این تیم برای تکرار قهرمانی‌ها تمام نمی‌شود و این از یک حس درون تیمی قوی خبر می‌دهد، حس برنده بودن.

تیغ پرسپولیس سال‌هاست که برنده است، تیمی که برانکو ساخت و جام‌ها را درو کرد، سپس به دست کالدرون نیز به سوی قهرمانی خیز برداشت و حالا به دست گل‌محمدی گام‌های بزرگ به سمت قهرمانی برمی‌دارد. این یک اتفاق نیست، یک جریان پویا و سرزنده در پرسپولیس است، در تیمی که می‌تواند الگوی موفقیت در سال‌های اخیر باشد و این را باید محصول مجموعه‌ای از نیروی انسانی داخل زمین دانست که بهترین پرسپولیس را ساخته‌اند.

در آخرین پرده، آنها یکی دیگر از تیم‌های بالای جدول را از گردونه رقابت دورتر کردند. پیروزی مقابل شهرخودرو نشان داد که پرسپولیس برای تمام کردن زودهنگام کار قهرمانی عطش دارد و این عطش را در زمین مسابقه نیز نشان می‌دهد. پرسپولیس دوباره به تیم شروع‌کننده توفان در هر بازی تبدیل شده و بلد است از توفان هجومی‌اش بیشترین و بالاترین بهره را ببرد، چنانکه مقابل شهرخودرو دیدیم.

یحیی گل‌محمدی البته می‌داند که باید این عطش را در تیمش زنده نگه دارد و به همین دلیل می‌گوید: «تا زمانی که جام قهرمانی را به دست‌مان نبینیم، نباید درباره قهرمانی صحبت کنیم. اینکه بخواهیم درباره قهرمانی حرف بزنیم، کار غیرحرفه‌ای انجام داده‌ایم.»

گل‌محمدی از تیمش اینگونه محافظت می‌کند: «چیزی که من داخل تیم دیدم، این بوده که بازیکنان، مدیریت و تمام عوامل داخل تیم با جان و دل برای تیم و هواداران کار می‌کنند. واقعیت این است ما و بازیکنان‌مان مزد کار کردن و زحمت کشیدن و حمایت هواداران را می‌گیریم. بازی‌های باکیفیتی انجام می‌دهیم و پیروز می‌شویم. یک ضرب‌المثل قدیمی است که می‌گوید گربه دستش به گوشت نمی‌رسد، می‌گوید بو می‌دهد. آنها دست‌شان به جام نمی‌رسد و می‌آیند درباره تیم قهرمان و تیم‌های دیگر صحبت می‌کنند.» یحیی می‌داند برای ادامه راه با آرامش و اطمینان، به چیزی جز قدرت تیمش نباید دلخوش کند و بهتر از همه می‌داند که چقدر حفظ این عطش قهرمانی در تیم دشوار است، در تیمی که موفقیت‌هایی را تجربه کرده و برای تکرارش همیشه باید انگیزه داشته باشد.

یحیی گل‌محمدی بر خلاف فرهاد مجیدی به چیز دیگری معتقد است. فرهاد بعد از شکست مقابل گل‌گهر به مالکیت توپ تیمش اشاره کرده بود و به بازی با کیفیت، کیفیتی که البته منجر به پیروزی استقلال نشد. یحیی گل‌محمدی اما بعد از پیروزی مقابل شهرخودرو گفت: «برخی فکر می‌کنند هر تیمی که بیشتر مالک توپ باشد، پیروز میدان است. شرایط هر بازی متفاوت است و باید طبق وضعیت بازی تصمیم گرفت. آمار را باید بر اساس روند بازی تحلیل کرد.» تفاوت باختن و بردن شاید در تفاوت این دو دیدگاه نهفته باشد. اینطور نیست؟

 

مازیار حکمت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز