خبرگزاری کار ایران

استقبال اینفانتینو از تغییر قانون آفساید در فوتبال

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۶۲۶

رئیس فیفا از پیشنهاد آرسن ونگر در خصوص تغییر قانون آفساید استقبال کرد.

به گزارش ایلنا، جانی اینفانتینو، رئیس فیفا می‌گوید از اعمال تغییر در قانون آفساید استقبال می‌کند. در این فصل جنجال‌های فراوانی به خاطر تصمیمات سختگیرانه VAR در تشخیص آفساید‌های میلیمتری شکل گرفته، بخصوص در لیگ برتر انگلیس که بعضاً زیر بغل یا پاشنه پای بازیکنان هم باعث شده داوران بازیکنان را در موقعیت آفساید تشخیص دهند و همین موضوع نارضایتی‌های فراوانی را به همراه داشته است.

چندی پیش آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال که اکنون به عنوان مدیر بخش توسعه جهانی فوتبال فعالیت می‌کند، از لزوم تغییر در قانون آفساید سخن به میان آورد و اکنون اینفانتینو هم این موضوع را تأیید کرده است.

اینفانتینو در این باره گفت: «بحث آفساید موردی است که ما باید به آن نگاهی دوباره بیندازیم و من به شخصه موافق پیدا کردن راهی برای تجدید نظر در قانون آفساید هستم تا ببینیم که آیا این تغییر کمک می‌کند یا نه چون به نظر من این موضوع بیشتر به درک شرایط مرتبط است. برخی از تصمیمات بسیار موشکافانه هستند و برای مردمی که صحنه را می‌بینند بسیار سخت است که تشخیص دهند آفساید بوده است یا نه. به همین دلیل ما باید ببینیم که آیا می‌توانیم قانون آفساید را شفاف‌تر کنیم.»

اینفانتینو در پاسخ به این سؤال که امکان تعریف یک معیار جدید برای آفساید وجود دارد یا نه، تأکید کرد: «با این کار مسأله اصلی حل نمی‌شود. حتی اگر ما یک فاصله 10 سانتیمتری را برای اعلام آفساید ضروری بدانیم، در صورتی که فاصله دو بازیکن 11 سانتیمتر باشد، باز هم برای تشخیص آن مشکل به وجود می‌آید. اگر فاصله آنها 10 و نیم سانتیمتر باشد چطور... این کارها چیزی را حل نمی‌کند.»

رئیس فیفا مشکلات و جنجال‌های به وجود آمده درباره VAR در لیگ برتر انگلیس را نتیجه بررسی‌های افراط‌گونه صحنه‌های مشکوک دانست و ادامه داد: «در ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و آلمان، این جنجال‌ها درباره تشخیص آفساید با VAR وجود ندارد. این مسأله را نمی‌توان یک مشکل دانست بلکه چیزی است که باید به آن نگاه دقیق‌تری داشت. به نظر من شیوه استفاده از VAR است که مشکل‌ساز می‌شود نه خود آن. وقتی شما 10 دقیقه وقت را صرف تشخیص آفساید می‌کنید، آن وقت خب ممکن است نارضایتی‌هایی از شیوه استفاده از آن شکل بگیرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز