خبرگزاری کار ایران

ضرورت تعطیلی لیگ برتر فوتبال ایران؛ فاجعه در یکقدمی (آمار)

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۵۸۷

با توجه به آماری که سازمان بهداشت جهانی ارائه کرده تعطیلی مسابقات فوتبال اجباری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان که چند وقتی است پایش را به ایران هم باز کرده است، یک نگرانی و وحشت عمومی ایجاد کرده و مسئولان و دست اندرکاران بخش‌های مختلف هر کشور به نوعی با توجه به حوزه فعالیت خود در راستای مبارزه با گسترش این ویروس خطرناک اقداماتی انجام دادند.

در حوزه ورزش هم شاهد اقداماتی از قبیل تعطیلی مسابقات در رشته‌ها و کشورهای مختلف بودیم و این بحث در مورد رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم چند وقتی است شکل گرفته است و اکثر باشگاه‌های فوتبال درخواست تعطیلی رقابت‌ها را داشته که تا کنون مورد پذیرش قرار نگرفته ولی بحث آن جدی‌تر از همیشه مطرح است و قرار است در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

با توجه به پیش بینی سازمان بهداشت جهانی در خصوص شیوع ویروس کرونا در ایران و رسیدن تعداد مبتلایان به 20 تا 25 هزار نفر در اواسط فروردین ماه به نظر می‌رسد نیاز به عزم جدی در این خصوص وجود دارد.

ضرورت تعطیلی لیگ برتر فوتبال ایران؛ فاجعه در یکقدمی (آمار)

آمار پیش بینی شده از سوی این سازمان در شرایط عادی شیوع بیماری مطرح شده است و شدت آن و دوره رکورد و پایانش با توجه به میزان کنترل آن قابل تغییر خواهد بود و اگر عزم جدی در کنترل آن وجود داشته باشد و اقدامات اجرایی در این مورد انجام شود هم دوره و شدت پیک این بیماری زودتر و با تعداد مبتلایان به مراتب کمتری خواهد بود و هم رکود و پایانش به همان میزان سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.

در این میان مسابقات ورزشی هم از جمله مواردی است که باید در اولویت بررسی قرار بگیرند و اولویت فوتبال در این مورد بیش از سایر رشته هاست چرا که هم از لحاظ تعداد بازیکن و هم از لحاظ مدت زمان شروع تا پایان یک مسابقه و تعداد نفرات درگیر با برگزاری یک بازی بیش از سایر رشته‌ها و به تناسب با آن خطر آلوده شدن به ویروس کرونا در آنها بیشتر است. در رشته فوتبال درگیری و تن به تن شدن بازیکنان با یکدیگر در فضای محدود و با تعداد نفرات زیاد شایع است و این توجه و اقدام جدی‌تری را می‌طلبد.

در تصاویر زیر شرایط برگزاری رقابت‌ها و وضعیت بازیکنان را می‌بینید:

 

این اقدامات که توسط خود اشخاص یا باشگاه ها انجام شده نهایت کاری است که از دستشان ساخته است ولی طبق آنچه جامعه پزشکی می‌گوید اقدامات این چنینی به طور صد در صد از شیوع این ویروس جلوگیری نمی‌کند و برای جلوگیری از حوادث احتمالی لازم است تا پایان رفع مشکل دستور به لغو مسابقات داده شود. فوتبال هم مثل سایر رشته های ورزشی در درجه اول به دنبال سلامت جسمی و تولید سرگرمی و نشاط اجتماعی است و اگر بنا باشد با وجود خطر جانی برای بازیکنان و سایر عوامل درگیر با آن همچنان برگزار شود کارکرد خودش را از دست داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز