خبرگزاری کار ایران

چالش‌های جدید لمپارد، ترکیب جوان یا بازیکنان با تجربه؟

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۰۰۸

فرانک لمپارد اسطوره باشگاه چلسی و سرمربی فعلی شیرهای لندن همچنان نتوانسته به ترکیبی ثابت برسد.

به گزارش ایلنا، می‌گویند فوتبال باعث می‌شود شما چند سال مسن‌تر به نظر برسید اما اگر بازی این هفته چلسی در اروپا را ملاک قرار دهیم شاید فرانک لمپارد این اتفاق را زیاد هم بد نداند. تصمیم لمپارد برای اتکا به بازیکنان باتجربه در طول مهم‌ترین چهار روز دوران مربیگری‌اش، نشان از یک تغییر مسیر دارد.

شنبه برابر تاتنهام میانگین سنی ترکیب اصلی آبی‌های لندن 28 سال و 171 روز بود؛ مسن‌ترین تیمی که لمپارد تا به حال در لیگ برتر انتخاب کرده است. در مقابل در برد یک بر صفر مقابل آژاکس در ماه مهر میانگین سنی تیم او 25 سال و 71 روز بود در شبی که شاید بهترین و تاثیرگذارترین بازی چلسی را از زمان بازگشت او به این باشگاه مشاهده کردیم.

بعد از این باخت قاطعانه و سنگین، لمپارد احساس می‌کند یک شبه سه سال بزرگ شده است. تصمیم او برای فرستادن یک تیم بدون تغییر قابل درک بود با توجه به برد 2 بر یک که برابر ژوزه مورینیو در لیگ برتر به دست آورد. برای 45 دقیقه هم به خوبی جواب داد.

با وجود این وقتی ژرمن‌ها از دنده سنگین نیمه اول عبور و نیمه دوم را با سرعت آغاز کردند، چلسی یارای مقاومت نداشت و از پس‌شان بر نیامد. این را نمی‌گویم برای اینکه ثابت کنم بازیکنان لمپارد، مسن یا جوان، باعث سرافکندگی‌اش شدند؛ هر تیمی با هر سن و سالی می‌توانست در برابر ماهیت بدون اشتباه حملات ویرانگر بایرن زانو بزند.

این باخت حرف‌های زیادی داشت درباره اینکه چلسی چه شکاف بزرگی را باید پر کند اگر می‌خواهد در میان تیم‌های بزرگ با اشل بالاتر در فوتبال اروپا جایی برای خودش پیدا کند. اگر این بازی ملاک باشد، چلسی راهی طولانی و سخت در پیش دارد.

با توجه به بازی با لیورپول و دیدار برگشت در آلیانتس آره‌نا، باید دید چینش لمپارد و انتخاب نفراتش چطور دچار تغییر و تحول می‌شود. اینها ابدا به معنای نفی پیشرفت چلسی در گرو میدان دادن به بازیکنان جوان نیست؛ اعتماد لمپارد به گروهی از بازیکنان مستعد آکادمی، در مبارزه این فصل چلسی کاملاً مؤثر بوده و این انکارناپذیر است. در واقع در میانه بازی متوسط بازیکنان 30 سال به بالای چلسی در این دیدار، میسون ماونت و ریس جیمز بخصوص در نیمه اول شبیه کسانی بودند که لحظه‌ای در تلاش برای متوقف کردن بایرن درنگ نکردند، با خونسردی، بدون جوگرفتگی و با آرامش در یک بازی مهم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان. در صورت بازگشت کالوم هادسون اودوی و کریستین پولیشیچ 20 ساله از مصدومیت، دست لمپارد برای استفاده از بازیکنان جوان و آینده‌دار بازتر هم خواهد شد اما حالا که فصل به مقطع پایانی و حساس خود رسیده، اتکای اخیر لمپارد به تجربه کاملاً آشکار است.

ژیروی 33 ساله به تامی آبراهام 22 ساله که بهترین گلزن باشگاه است و دوباره فرم خودش را پیدا کرده، ترجیح داده شد همینطور ویلی کابایرو، 38 ساله، به گران‌ترین دروازه‌بان جهان، کپا آریسابالاگا که 13 سال جوان‌تر است.

مارکوس آلونسو 29 ساله جلوتر از امرسون پالمیری 25 ساله در پست بال- مدافع چپ انتخاب شد. فیکایو توموری، مدافع میانی چلسی که بازی‌هایش در ابتدای فصل باعث شد به تیم ملی انگلیس راه پیدا کند، حتی جایی روی نیمکت هم پیدا نکرد. لمپارد حتماً دلیل می‌آورد که برخی از این کنارگذاشتن‌ها اجباری بوده، در مورد هادسون اودوی و پولیشیچ درست است اما به خوبی می‌توان فهمید تصمیم لمپارد برای فرستادن تیم مسن به زمین تنها از سر اجبار و ضرورت نبوده.

او دقیقاً می‌داند در چنین شب‌هایی چه چیزهایی شما را به خط پایان می‌رساند. شما نمی‌توانید روی تجربه قیمت بگذارید. هرچند در پایان فاصله میان بایرن و چلسی خیلی زیاد بود آنقدر زیاد که شاید چلسی هیچ امیدی برای ادامه راهش در رقابت‌های این فصل اروپا نداشته باشد.

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز