خبرگزاری کار ایران

بارسلونا، بی فروغ تر از همیشه در مقابل تیم ششم سری‌آ؛ نبوغ مسی کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۰۰۵

بارسلونا در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با ناپولی به تساوی یک، یک رسید.

به گزارش ایلنا، آنتوان گریزمان مقابل ناپولی زیاد صاحب توپ نشد. این مهاجم بارسلونا در نیمه اول تنها شش لمس توپ داشت.

اما او در صحنه باکیفیتی که بارسلونا در سان‌پائولو رقم زد، قدرت تمام‌کنندگی خود را نشان داد. او گلی زد که باعث شد بارسلونا به تساوی یک بر یک برسد و بخت خوبی برای صعود به دور بعد لیگ قهرمانان داشته باشد.

اما یک گل خوب نمی‌تواند پوششی برای یک عملکرد بد باشد.

در واقع، بارسلونا پس از اینکه با گل دریس مرتنس از حریف عقب افتاد، به نظر نمی‌رسید که توان آن را داشته باشد که مقابل تیم ششم سری آ گل بزند، تا اینکه سرخیو بوسکتس برای اولین بار خط دفاعی ناپولی را باز کرد و توپ را به نلسون سمدو سپرد و پاس او هم منجر به گل گریزمان شد. این تنها ضربه بارسلونا در داخل چارچوب بود.

بارسلونا کاملاً بی‌فروغ بازی می‌کرد. به نظر می‌رسد رویای اولین قهرمانی آنها در لیگ قهرمانان از سال 2015، فعلاً دور از دسترس باشد. لیونل مسی هفته گذشته گفت: «اگر این‌طور باشیم قهرمان نمی‌شویم.» حرف کاپیتان بارسلونا در ناپل ثابت شد. تیم او پایین‌تر از سطحی بود که برای قهرمانی در لیگ قهرمانان لازم است.

مسی برای اولین بار به شهری سفر می‌کرد که دیه‌گو مارادونا در آن بسیار محبوب است. طرفداران ناپولی از پنجره اتوبوس تیم به بازیکنان پیتزا و پنیر موتزارلا تعارف می‌کردند اما بازیکنان تیم ناپولی به هیچ وجه سخاوتمند نبودند.

ناپولی با دفاع فشرده، باعث شده بود بازی مسی خنثی شود. آنها در هنگامی که توپ را در اختیار نداشتند خط میانی و مهاجمان خود را هم به نزدیکی محوطه جریمه خود می‌آوردند. میزبان یک ساعت در حالی بازی کرد که 11 بازیکنش پشت توپ بودند.

اما باید هم همین کار را می‌کردند. بارسا برّندگی لازم را نداشت و ناپولی با گل مرتنس پیش افتاده بود و می‌خواست از این گلش دفاع کند. شاید خط میانی بارسلونا می‌توانست مانع انتقال توپ به خط حمله ناپولی شود، شاید جونیور فیرپو باید مقابل پیوتر زیه‌لینسکی قوی‌تر عمل می‌کرد، شاید جرارد پیکه و سمدو می‌توانستند مانع ضربه زدن مرتنس شوند اما این مهاجم بلژیکی از گوشه محوطه جریمه ضربه‌ای عالی با پای راست زد، چنان که مارک-آندره تراشتگن نتوانست واکنشی نشان دهد.

این 121امین گل مرتنس برای ناپولی بود و به این ترتیب او در کنار مارک همشیک در صدر جدول گل‌زنان تاریخ ناپولی قرار گرفت. آن هم با چه گلی!

ناپولی مدتی بعد مرتنس را به دلیل مصدومیت از دست داد. بوسکتس خطای بی‌مهابایی روی او انجام داد و اخطاری گرفت که باعث شد بازی برگشت را در نوکمپ از دست بدهد.

آرتورو ویدال هم به دلیل کارهایی بی‌دلیل، در اواخر مسابقه دو کارت زرد گرفت و اخراج شد. او در کنار زمین روی ماریو رویی خطا کرد و سپس با این مدافع درگیر شد. فلیکس بریش، داور مسابقه به او دو اخطار پیاپی نشان داد.

نیازی نبود که ویدال دست به چنین کارهای احمقانه‌ای بزند. آنها لوییس سوارس، عثمان دمبله و سرخیو روبرتو را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند و ویدال می‌توانست بسیار به کارشان بیاید. جرارد پیکه هم در لحظات پایانی مسابقه به شکل بدی روی زمین فرود آمد و دچار آسیب مچ پا شد.

به این ترتیب تساوی نتیجه خوبی برای بارسا است، به‌ویژه که تراشتگن در دقایق پایانی به بیرون از دروازه آمد و واکنشی عالی روی ضربه خوسه کایخون داشت؛ ضربه‌ای که می‌توانست پیروزی را برای ناپولی به ارمغان بیاورد.

حالا مردان کیکه ستین به لطف گل گریزمان بخت بیشتری نسبت به ناپولی برای راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان دارند اما بر اساس آنچه که در ناپل دیدیم، بعید است بارسلونا به مراحل بعدی برسد.

منبع: سایت گل

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز