خبرگزاری کار ایران

ناظر مسابقه، داور و پرسپولیس به سپاهان لطف کردند

مهدی خواجوند: موضوع بازی اصفهان یک امر حقوقی ساده است که این همه بحث لازم ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۶۲۲

مدیر امور حقوقی باشگاه پرسپولیس، گفت: آن چه در اصفهان روی داد و تصمیم‌گیری درباره آن با توجه به قراین، مستندات و اظهارات پیچیدگی خاص ندارد. امر حقوقی ساده‌ای است.

به گزارش ایلنا،‌ مهدی خواجوند در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: در ارتباط با برگزاری بازی پرسپولیس و سپاهان در روز یکشنبه که در نهایت با امتناع تیم میزبان از حضور در زمین مسابقه به پایان رسید، در روزهای گذشته، مطالب و تفسیرهای مختلفی مطرح شده است. طبق قوانین و آئین‌نامه‌های داخلی و قواعد بین‌المللی، موضوع کاملا ساده و بدیهی است و اصلا دارای سختی و پیچیدگی حقوقی نیست.

وی ادامه داد: ماده 8 آئین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و ماده 62 مقررات انضباطی کاملا این موضوع را پیش بینی کرده‌است. مورد تخلف تیم سپاهان دقیقا از مصادیق مشخص این دو ماده است.

در ماده 8 آئین نامه برگزاری مسابقات ، کاملا مشخص و تکلیف شده است که تیم‌ها باید در چه زمانی در ورزشگاه حاضر باشند. در چه زمانی باید فهرست بازیکنان را به نماینده فدراسیون و ناظر مسابقه ارائه کنند. در چه زمانی برای گرم کردن در زمین حضور پیدا کنند و چه زمانی باید برای برگزاری مسابقه به زمین بیایند.

طبق این ماده، تیم فوتبال پرسپولیس در زمان مقرر، وارد ورزشگاه شد، در موقع مقرر برای گرم کردن به زمین آمد و در زمان تعیین شده برای شروع مسابقه آماده بود که بازی را شروع کند. آمادگی لازم برای شروع بازی از سوی ناظر مسابقه و داوران اعلام می‌شود. شرایط قانونی برای بازی مهیا بود ولی این تیم سپاهان است که ابتدا در ورزشگاه حاضر نمی‌شود و در ادامه پس از حضور دیرهنگام در ورزشگاه نیز از حضور در زمین مسابقه امتناع می‌کند.

مدیر امور حقوقی باشگاه خاطرنشان کرد: به نظر ما و به استناد مواد آئین‌نامه‌ای، از سوی داوران، ناظر مسابقه و پرسپولیس به تیم سپاهان لطف شده است که منتظر مانده‌اند و همه برنامه‌ها را به تعویق انداختند تا تیم سپاهان در زمین حاضر شود. چون موضوع جزو موارد مندرج در ماده 12 آئین‌نامه برگزاری مسابقات نمی‌شود.

در این ماده که تکلیف به دادن زمان شده است، اصلا به موارد این بازی مربوط نیست و مسائل دیگری را شامل می‌شود که هیچ یک برای این بازی متصور نیست.

در این ماده از حوادث غیر مترقبه یا قهریه صحبت به میان آمده است که مربوط به این بازی نبود. بنابر این تصمیم ناظر و پذیرش آن توسط پرسپولیس، در واقع لطف به سپاهان بود. شروع بازی را نگه داشتند و آن را عقب انداختند تا سپاهان برسد ولی با این وجود، سپاهان پس از حضور در ورزشگاه نیز، حاضر نشد به زمین مسابقه بیاید.

نهایت امر، از سوی ناظر بازی عدم امکان برگزاری مسابقه به دلیل عدم حضور تیم سپاهان اعلام می‌شود که کاملا مطابق قانون و جزو موارد ماده 62 مقررات آئین نامه انضباطی است.

خواجوند تصریح کرد: تیم سپاهان توجیهاتی را در این خصوص ارائه کرده است که به نظر من، موضوع را لوث کرده و دیگر از آن جدیت خارج نموده است.

مواردی که در توجیه تخطی خود مطرح می‌کنند، نمی‌تواند منطقی باشد. از سوی دیگر مدیر عامل سپاهان به صراحت اعلام می‌کند ؛ تا ساعت 15 و 30 دقیقه به دنبال لغو بازی بودند که نشان می‌دهد عزم حضور در بازی را نداشتند. همچنین توجیه کرده‌اند که تماشاگران مانع حرکت آنها به سمت ورزشگاه شده‌اند که به چند دلیل توجیه منطقی نیست. یکی این که طبق ماده 64 آئین نامه برگزاری مسابقات اصولا، مسوولیت تماشاگران با تیم میزبان است و تخلفات تماشاگران سپاهان که از سوی این باشگاه اعلام می‌شود به عهده خود این باشگاه است. هم به جهت آن که هواداران تیم سپاهان بوده‌اند و هم از بابت این که میزبان مسابقه بودند. در این ارتباط مواد قانونی روشن و احکام متعددی وجود دارد که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر شده است. در واقع امر شایعی است که تیم‌ها به خاطر تخلفات تماشاگران خود جریمه می‌شوند. همچنین مصاحبه فرمانده نیروی انتظامی را داریم که به صراحت اعلام می‌کند؛ مشکلی از این ناحیه وجود نداشته است و در هر زمانی آمادگی وجود داشت تا سپاهان با اسکورت پلیس به سمت ورزشگاه حرکت کند، پس این موضوع و ادعا کاملا منتفی است.

وی اضافه کرد: مجموعه قراین، مستندهایی که وجود دارد و مسائلی که مطرح شده، گویای این مساله است که سپاهان واقعا قصد برگزاری مسابقه را نداشت. با توجه به این موارد و اظهارات صریح ناظر مسابقه، پیچیدگی خاصی در این پرونده نیست و کمیته انضباطی کار سختی برای تصمیم‌گیری ندارد. با استناد به ماده 8 آئین‌نامه برگزاری مسابقات و ماده 62 آئین نامه انضباطی، قابلیت صدور حکم را دارد. انتظار هم این است که این تصمیم به سرعت گرفته شود.

خواجوند در پایان گفت: حالا با فرض محال و باز هم تاکید دارم که با فرض محال، اگر توجیه سپاهان را بپذیریم که هواداران نگذاشتند تیم میزبان از هتل خارج شود، در هفته آینده، به ویژه در هفته‌های پایانی که باید بازی‌ها همزمان برگزار شود، تیم‌ها به سادگی می‌تواند با این ترفند برگزاری بازی‌های لیگ را با تاخیر و اختلال روبرو کنند.

هر تیم به سادگی می‌تواند 100 تماشاگر را برابر هتل خود جمع کند و بعدا اعلام نماید که امکان حضور به موقع در ورزشگاه را نداشته است.

این مساله یک تهدید خطرناک است و برگزاری مسابقات لیگ را دچار اختلال می‌کند. مسوولان فدراسیون فوتبال و کمیته‌های مختلف به ویژه کمیته انضباطی حتما به این موضوع واقف هستند و باز تائید می‌کنم، موضوع خیلی ساده است و این همه بحث نیاز ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز