خبرگزاری کار ایران

قهرمانی مقتدرانه کشتی فرنگی؛ ما بالاتر از آسیا هستیم (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۶۲۶

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با نتایج درخشانی که در روز نخست به دست آورد، توانست بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی آسیا پیش از اینکه مسابقات به پایان برسد تکیه بزند.

به گزارش ایلنا، این تیم که سال گذشته با یک امتیاز اختلاف نسبت به ازبکستان و با توجه به نتیجه مسابقه آخر به قهرمانی رسیده بود، این بار مقتدرانه و با کسب 9 مدال در 10 وزن قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کرد. قبل از اینکه مسابقات به پایان برسد، به این مهم رسید.

نکته مهم درباره این قهرمانی شاید ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی باشد که نسبت به سال گذشته کاملاً دگرگون شده بود و فرنگی‌کاران ایران در 9 وزن برای اولین بار به این مسابقات اعزام شدند و میانگین سنی این تیم هم در نهایت 24 سال بود اما با این ‌حال به عنوان قهرمانی رسید.  در تیم سال گذشته ایران 4 عنوان‌دار جهان حضور داشتند؛ محمدعلی گرایی، سعید عبدولی، حسین نوری و مهدی علیاری اما در تیم امسال هیچ یک از کشتی‌گیران، مدال جهانی در کارنامه خود ندارند و فقط 4 نفر سابقه یک بار حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دارند.

ضمن اینکه سطح مسابقات هم آنچنان پایین نبود. یعنی حداقل اگر قرار باشد ترکیب تیم ازبکستان که یکی از مدعیان قهرمانی بود، بررسی شود این تیم با چهار کشتی‌گیر نامدار و مدعی خود اسلام جان بهرام‌اف دارنده مدال طلای آسیا، تاسمرادف دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک ، جالگاسبای بردی موراتوف دارنده مدال برنز جهان و رستم آساکالوف دارنده مدال نقره و برنز جهان راهی این مسابقات شد اما نتوانست مقابل تیم محمد بنا به موفقیتی دست پیدا کند.

تیم ملی کشتی فرنگی در روز اول دو مدال طلا توسط پویا ناصرپور در وزن 55 و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به دست آورد. دو دلاور خوزستانی که با کشتی‌های خود نشان دادند چه الماس‌های درخشانی در ترکیب تیم ملی حضور دارند. ناصرپور با قدرت ارتیکوبوف ازبک را شکست داد تا در رقابت با ازبک‌ها پیش بیفتیم و در ادامه هم امین میرزازاده کیم کره‌ای را شکست داد که در بازی‌های آسیایی جاکارتا با غلبه بر بهنام مهدی‌زاده مدال برنز را به دست آورده بود.

مدال نقره پشتام و برنز دلخانی هم ارزشمند است اما هر دو باید بسیار بهتر از این کار می‌کردند. دلخانی مقابل تاسمرادف نامدار شکست خورد اما با این‌ حال این نوع شکست حتی مقابل کسی که عنوان‌دار جهان و المپیک است هم قابل دفاع نیست.

در روز دوم هم که روز درخشش کشتی‌گیر نامدار ژاپنی‌ها در وزن 60 کیلوگرم یعنی فومیتا بود، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با سه فینالیست در 5 وزن نشان داد که قدرت کافی برای ایستادن بر سکوی نخست مسابقات را دارد.

امین کاویانی‌نژاد، مهدی ابراهیمی و محمدهادی ساروی سه نماینده ایران بودند که به فینال رسیدند تا کشتی فرنگی ایران را به یکقدمی کسب نتیجه تاریخی برسانند. 5 مدال طلا در یک دوره از مسابقات قهرمانی آسیا اتفاق کم‌سابقه‌ای است که تیم ملی کشتی فرنگی به آن رسید.   ضمن اینکه مهدی محسن نژاد در وزن 60 کیلوگرم و حسین اسدی هم در وزن 67 کیلوگرم دو مدال برنز برای ایران در روز دوم کسب کردند. البته در اولین دوره این مسابقات که به میزبانی تهران برگزار شد، تیم ایران در 10 وزن توانست 8 مدال طلا کسب کند اما بعد از آن بیشترین طلایی که ایران در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کرده بود، 4 مدال طلا بود. در هشت دوره از مسابقات قهرمانی آسیا تیم ایران صاحب چهار مدال طلا شده که آخرینش سال 2019 در چین با هدایت محمد بنا بود که چهار مدال طلا کسب کرد و قهرمان شد.

به نظر می‌رسد که باز هم تیم ملی کشتی فرنگی روی دور کسب نتایج عجیب و تاریخی  افتاده است. اعتماد به کشتی‌گیران جوان نشان از این دارد که باز هم نتایج تاریخی یکی پس از دیگری برای کشتی فرنگی ایران می‌تواند تکرار شود.  درست مثل سال 2009 که با بازگشت محمد بنا کشتی فرنگی توانست هر سال یک نتیجه تاریخی را کسب کند که در نهایت هم منجر به کسب سه مدال طلا در المپیک لندن شد.

گزارش: محسن وظیفه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز