خبرگزاری کار ایران

گفتگوی خواندنی با مدافع برزیلی ماشین سازی

ادواردو سانتوس: نیمار دیوانه نیست/ ایران فوتبال بسیار پیشرفته‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۵۱۰

ادواردوسانتوس تنها بازیکن خارجی ماشین سازی است که لیگ برتر فوتبال ایران بسیار پیشرفته می‌بیند و می‌گوید فراتر از اهدافی که در ذهن داشته در ایران به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در بین بازیکنان خارجی که ابتدای فصل به تمرینات ماشین سازی ملحق شده بودند، تنها یک بازیکن موفق شد نظر رسول خطیبی را در خط دفاعی جلب کند. بازیکن سابق تیم بریکیرکارا از مالت در تمرینات پیش فصل سبزپوشان مورد توجه کادرفنی قرار گرفت و با عقد قراردادی رسمی در تبریز ساکن شد. با گذشت نزدیک به 6 ماه از حضور ادواردوسانتوس در ماشین سازی با این بازیکن درخصوص زندگی در ایران، شرایط ماشین سازی و همچنین کشورش برزیل گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

ادواردو خودت را کمی بیشتر معرفی کن.

اسم کامل من ادواردو فریرا دوس سانتوس است که ادواردو ماشا هم می‌گویند. متولد سال 1995 هستم و به همین دلیل شماره 95 را در ماشین سازی برتن می‌کنم؛ همین!

چرا به ایران آمدی؟

من از لیگ ایران شناخت داشتم و برای اینکه پیشنهاد از ایران را قبول کنم از چند بازیکن که سابقه فعالیت در اینجا را داشتند سوال کردم. مشخصا برای پیشرفت به ایران آمدم و چون هنوز 24 ساله هستم اهداف بزرگی درسر دارم.

از زندگی در ایران راضی هستی؟

مردم اینجا حتی می‌توانم بگویم که بیشتر از برزیلی‌ها فوتبال را دوست دارند و واقعا و بدون تعارف هیچ وقت احساس غربت نکردم و اینجا با من تا بحال بی احترامی از سوی هیچ کسی نشده است. 

طی چند وقت پیش برخی علاقه داشتند تا نشان بدهند ایران ناامن است، نظرت چیست؟

به هیچ وجه. در این مدتی که در ایران و شهر تبریز بودم که چنین چیزی ندیدم. حتی به شهرهای دیگر هم که سفر کردیم جز احترام چیز دیگری ندیدم. به اکثر شهرهای ایران سفر کردیم اما من ناامنی ندیدم. 

از انتخاب ماشین سازی رضایت داری؟

بله. اینجا جو بسیار خوبی وجود دارد و به این خاطر ایران را انتخاب کردم که مردم خوب و فوتبال دوستی دارد. چون من در شهر باهیا به دنیا آمدم و به عنوان یک برزیلی بیشتر به گرما عادت دارم شاید یک مقدار سرمای تبریز مشکل باشد اما من یک فوتبالیست حرفه‌ای هستم و این مسائل کاملا طبیعی و عادی است. فوتبال ایران بسیار پیشرفته است و تیم ملی بسیار خوبی هم دارد که قطعا می‌توانند به جام جهانی قطر هم صعود کنند.

چه اهدافی را در ماشین سازی دنبال می‌کنی؟

واقعا سطح لیگ ایران بسیار بالاست. فکر نمی‌کردم طبق آن چیزهایی که شنیده بودم چنین سطحی را در اینجا ببینم. من به بیشتر از اهدافی که در ذهنم بود دست پیدا کردم و اینجا همه چیز خوب است. در ماشین سازی به خصوص نیم فصل اول خیلی خوب عمل کردیم اما در ابتدای نیم فصل دوم نتوانستیم همان روند را تکرار کنیم که البته طبیعی است. ما لیگ را با آقای رسول خطیبی آغاز کردیم و اکنون آقای احد شیخ لاری سرمربی ما هستند. ما به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای تصمیم داریم که هر روز بهتر از دیروز باشیم و انتخاب سرمربی برعهده باشگاه است.

به نظرت کدام تیم امسال قهرمان می‌شود؟

خیلی شرایط پیچیده است. واقعا نمی‌شود که پیش بینی کرد کدام تیم قهرمان شود چون تیم‌های باکیفیتی در لیگ ایران حضور دارند و رقابت بین آنها تا پایان فصل ادامه خواهد داشت.

از کشور برزیل استعدادهای زیادیی مانند رودریگو، وینیسیوس و اخیرا رینیر به فوتبال اروپا معرفی شده‌اند.

بله، کشور برزیل همیشه چنین استعدادهایی را پرورش داده است و باشگاه‌های بزرگ دنیا هم برای خرید آنها رقابت می‌کنند. در این چند سال گذشته در نقل و انتقالات بازیکنان برزیلی مطرح بوده‌اند و این به عنوان یک تجارت بزرگ در نظر گرفته می‌شود.

ادواردو الگوی تو کدام بازیکن است؟

من علاقه زیادی به مدافعان مطرح در جهان دارم اما الگوی فوتبالی من تیاگو سیلوا است که به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای واقعا بی نظیر است. دوست دارم از رفتار و بازی او الهام بگیرم و از این بابت خیلی خوشحالم. در برزیل هم طرفدار تیم فلامنگو هستم که به تازگی قهرمان سوپرکاپ برزیل شدند.

یکی از ستاره‌های فوتبال برزیل که بسیار مورد توجه بوده نیمار است؛ خیلی‌ها او را دیوانه می‌نامند، نظرت درباره او چیست؟

نه، نیمار دیوانه نیست؛ او رفتار خاص به خودش را دارد که برای خیلی‌ از طرفداران او هم قابل قبول است. او با توجه به بند قراردادی که در پاری سن ژرمن دارد به سختی می‌تواند از آنجا جدا شود و شایعه بازگشت او به بارسلونا روی رفتار او تاثیرگذاشته است. در برزیل همه نیمار را دوست دارند و فوتبال تکنیکی نابی را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز