خبرگزاری کار ایران

اقتدار کامل روس‌ها در سرزمین گلادیاتورها (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۴۰۶

ایتالیایی‌ها که جایگاه چندان مناسبی در کشتی اروپا و جهان، به ویژه در رشته آزاد ندارند و به تازگی و در آغاز سال میلادی جاری توانستند تورنمنت بین‌المللی جام «ماتئو پلیکانو» از سری رقابت‌های بین‌المللی در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی را به خوبی میزبانی کنند، در روزهای 21 تا 27 بهمن ماه هم میزبان پیکارهای کشتی فرنگی، زنان و آزاد قهرمانی بزرگسالان اروپا در سال 2020 در شهر رم بودند و از میزبانی این رقابت‌ها هم سربلند و موفق بیرون آمدند.

به گزارش ایلنا، روس‌ها که در هر دو رشته کشتی فرنگی و آزاد با ترکیبی دگرگون شده و متفاوت در مقایسه با مسابقه‌های جهانی 2019 در نورسلطان قزاقستان در مسابقه‌های اروپایی در ایتالیا ظاهر شده بودند، اگرچه در هر دو رشته طبق روال معمول همیشه به مقام قهرمانی دست یافتند اما در کشتی آزاد نمایشی درخور توجه و شایسته داشتند و توانستند با اقتدار کامل و با تصاحب پنج مدال طلا، دو نقره و یک برنز و کسب 186 امتیاز قهرمان مسابقه‌ها شوند.

این در حالی بود که قهرمانی روس‌ها در کشتی فرنگی بدون مدال طلا و فقط با سه مدال نقره و دو مدال برنز و 128 امتیاز اتفاق افتاد و این یکی از نکات قابل ذکر رقابت‌ها و در نوع خود بی‌سابقه بود چرا که روس‌ها از هیچ مسابقه‌ای حتی در سطح قهرمانی اروپا بدون تصاحب مدال طلا گذر نمی‌کنند.

در واقع در میدان اروپایی ایتالیا، تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد روسیه به ترتیب با سرمربیگری «گوگی گوگیاشویلی» و «زامبولات تدیف» سرمربیان سرشناس و چندین ساله این دو تیم که توانسته‌اند روس‌ها را در مسابقه‌های جهانی و المپیک قهرمان کنند، قهرمان اروپا شدند اما تیم زامبولات تدیف با تصاحب پنج مدال طلا، دو نقره و یک برنز (جمعاً هشت مدال در 10 وزن) بسیار موفق‌تر از همکار خود عمل کرد.

در فوق به این نکته هم اشاره شد که هر دو تیم روس‌ها با ترکیبی جوان و متفاوت با مسابقه‌های جهانی 2019 در نورسلطان قزاقستان در رقابت‌های قهرمانی اروپا شرکت کردند و در بیشتر وزن‌ها از وجود کشتی‌گیران جوان و کم مرتبه استفاده کردند.

مثلاً در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی روسیه، «ابراهیم لابازانوف» در وزن 63 کیلوگرم با تجربه‌ترین کشتی‌گیر روس‌ها بود که به مدال نقره رسید. روس‌ها در کشتی آزاد هم در اکثر وزن‌ها از وجود کشتی‌گیران جوان خود استفاده کردند و از 10 کشتی‌گیر آنها فقط «ماگومد رسول گادژی ماگومداف» دارنده مدال‌های طلای 2015 جهان در لاس وگاس آمریکا و 2018 بوداپست مجارستان و «عبدالرشید سعدالله اف» دارنده چهار مدال طلا و یک نقره جهان و قهرمان المپیک 2016 ریودوژانیرو، با تجربه‌ترین و میدان دیده‌ترین نفرات بودند.

زائور اوگویف، گادژی مراد رشیداف، دیوید بایف و زائوربک سیداکوف که روس‌ها را در نورسلطان قزاقستان صاحب مدال طلای قهرمانی جهان کردند، در رقابت‌های قهرمانی اروپا در ایتالیا همراه تیم روسیه نبودند.

از نکات قابل توجه مسابقه‌های کشتی آزاد قهرمانی اروپا شکست ماگومد رسول گادژی ماگومداف کشتی‌گیر روس در دیدار فینال وزن 74 کیلوگرم مقابل «فرانک چامیزو» کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل تیم ایتالیا و قهرمان جهان بود. «گنو پتریاشویلی» کشتی‌گیر سرشناس تیم گرجستان در وزن فوق سنگین هم در غیاب «طاها آک گول» اصلی‌ترین رقیب خود از ترکیه که از ناحیه کتف چپ خود آسیب دیده است، توانست در ایتالیا به مقام قهرمانی برسد. پتریاشویلی در دیدار فینال وزن 125 کیلوگرم مقابل «روبرت باران» از لهستان به برتری رسید و مدال طلای اروپا را به گردن آویخت.

عظمت توسکایف، الکساندر بوگومویف، قربان شیرایف، آرتور نایفونوف و عبدالرشید سعدالله اف در وزن‌های 57، 61، 65، 86 و 97 کیلوگرم در واقع پنج کشتی‌گیر طلایی روس‌ها در این مسابقه‌ها بودند.

در پایان مسابقه‌های کشتی آزاد قهرمانی اروپا، تیم‌های روسیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ترکیه، بلاروس، لهستان، ارمنستان و اوکراین به ترتیب با 186، 116، 95، 95، 85، 65، 65 و 64 امتیاز به ترتیب مقام‌های نخست تا هشتم را کسب کردند.

گزارش: ناصر انصافی مقدم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز