خبرگزاری کار ایران

تهدید بزرگ زوج دیاباته – قائدی؛ چرا امیر ارسلان می‌درخشد؟

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۳۹۴

روزی که ارسلان مطهری با استقلال قرارداد منعقد کرد هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که او در کمترین زمان بتواند به تهدیدی بزرگ برای زوج قائدی - دیاباته بدل شود.

به گزارش ایلنا، مطهری که در همه این ایام ماضی از بیان علایقش به استقلال ابایی نداشت در شرایطی پای قرارداد 4 برگی با استقلال را امضا کرد که دیاباته و قائدی بی‌بدیل می‌درخشیدند و نمی‌شد در اوج خوشبینی نیز شانس آنچنانی برای این تازه‌وارد قائل شد.

 شاید تصمیم‌گیران باشگاه استقلال هم تنها به جهت آنکه روی نیمکت دست‌شان خالی نباشد و بازیکنی برای روزهای فقدان قائدی یا دیاباته دم دست داشته باشند، مطهری را به خدمت گرفته بودند اما امیر ارسلان خیلی زود همه این معادلات را تغییر داد و تبدیل به عنصری مهم و بازیکنی ارزشمند شد. سیر صعودی مهاجم تازه‌وارد در استقلال به حدی سریع طی شده که حالا فرهاد مجیدی اگر دیاباته و قائدی را هم حی و حاضر در اختیار داشته باشد نمی‌داند با ضلع سوم قدرتمند خط آتش تیمش چه کند و آیا تصمیم به نیمکت‌نشینی امیر ارسلان بگیرد یا رو به بازی با 3 مهاجم بیاورد.

 ارسلان مطهری با ویژگی‌های خاصی در استقلال امروز پیش روی‌مان قرار گرفته است؛ تفاوت‌هایی در نوع بازی، که نه در وجود دیاباته هست و نه در قائدی. او به سبک و سیاقی توپ را زیر پا می‌چرخاند که نه می‌توانی بگویی قائدی ثانی است یا دیاباته دوم!

 ارسلان در واقع عنصری با ویژگی‌های جدید در خط آتش استقلال است. نه مانند قائدی آنچنان تیزپا و رونده و نه همچون دیاباته فیزیکی. ارسلان چیزی است میان همین دو. بازیکنی که نه از لحاظ فیزیکی شکننده و نحیف است و نه غول‌آسا. مطهری را باید در زمره مهاجمان به اصطلاح استاندارد فوتبال نامید که مربیان برای خوراندن آن به تاکتیک تیم‌شان راه آسانی پیش‌رو دارند و به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد می‌توانند در هر قالبی جای‌شان دهند.

مطهری با این استایل حتی قادر است به عنوان گوش کلاسیک نیز در استقلال ایفای نقش کند، به این دلیل روشن که او آنقدر عطش حضور در مقابل دروازه حریف دارد که اگر چند متر آنطرف‌تر از خط آتش نیز به کار گرفته شود، قادر است زهرش را بریزد.

 آنچه اما مطهری را به رغم پیشینه اندک در باشگاه استقلال بدل به مهاجمی کارا و ارزشمند ساخته ارائه فوتبالی احساسی و آمیخته به علاقه ذاتی به تیمش است. ارسلان مطهری به واقع با قلبش توپ را زیر پا به گردش درمی‌آورد و احساس آمیخته با دلبستگی‌های عمیق به تیمش را کاملاً در شیوه بازی‌اش نمایان می‌سازد.

 ارسلان در شب شکست استقلال نیز بهترین بازیکن تیمش بود. او گل نخست را به واسطه همان تیزهوشی ذاتی به ثمر رساند و با توپ‌ربایی مثال‌زدنی توانست گل اول تیمش را خلق کند. در واقع گل اول می‌توانست شکل نگیرد اگر ارسلان آن همه سماجت به خرج نمی‌داد. همین ویژگی –سماجت- گل دوم او برای استقلال را هم خلق کرد؛ گلی که با اشتباه بزرگ داوران مردود خوانده شد تا شاهد دبل دوباره شماره 72 آبی‌ها در میدان بزرگ دیگری نباشیم و استقلال نیز امتیاز این بازی را از کف بدهد.

درباره امیر ارسلان ضرورت دارد که بدانیم اکنون در جدول گلزنان لیگ برتر 8 گله (با احتساب گل‌هایی که در ذوب‌آهن نیز به ثمر رسانده) است و خود رقیبی سرسخت برای دیاباته و قائدی به حساب می‌آید. حسن مطهری در این شرایط که با دو هم‌تیمی رقابت دارد این است که از سابقه و تجربه بیشتری در قیاس با هر دو در لیگ برتر برخوردار است و سال‌ها است بازی در لیگ پر رمز و راز ایران را می‌شناسد. مطهری که تا کنون 5 گل در رقابت‌های لیگ و لیگ ‌قهرمانان آسیا برای استقلال به ثمر رساند نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن نیم فصل دوم تیمش هم محسوب می‌شود!

گزارش: حمیدرضا عرب

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز