خبرگزاری کار ایران

خوب، متوسط، ضعیف

بررسی عملکرد بازیکنان استقلال برابر الاهلی

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۴۷۵

استقلال تهران در شبی که نیمی از تیمش را در اختیارش داشت و عملکرد خوبی هم داشت اما روی اشتباهات فردی بازیکنانش نتیجه بازی حساس مقابل الاهلی عربستان را واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در دومین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم استقلال میهمان الاهلی عربستان بود. آبی پوشان تهرانی که در سه بازی قبلی آسیایی، دو بازی پلی آف و یک بازی گروهی، شکست را تجربه نکرده بودند، در بازی پرحرف و حدیث از نظر تصمیمات داوری با دو گل سلمان المؤشر نتیجه بازی را دو بر یک واگذار کرد.

آبی پوشان تهرانی که در بازه 23 روزه، ششمین بازی پرفشار خود را انجام می‌دادند در زمین بی طرف اشتباهاتی را مرتکب شدند که اولین شکست با هدایت فرهاد مجیدی را در کشور کویت رقم زد. مجیدی که به غیر از برتری مقابل الریان، الکویت و نفت مسجد سلیمان برابر پرسپولیس و الشرطه به تساوی رسیده بود، نتوانست مانع از شکست شاگردانش شود.

مطمئنا یکی از عاملان اصلی شکست استقلال در این بازی غیبت متعدد بازیکنان تاثیرگذار این تیم است. شیخ دیاباته، علی کریمی، مهدی قائدی، فرشید اسماعیلی، فرشید باقری، سیاوش یزدانی و محمد بلبلی غایبان مصدوم استقلال در بازی روز گذشته بودند تا فرهاد مجیدی مجبور شود نام امیرحسین کارگر را به لیست بازی اضافه کرده و جای خالی را پُر کند.

مشخصا در کنار غیبت دیاباته، غلامی، یزدانی و فرشید اسماعیلی آبی‌ها در بازی‌های اخیر آگاه بودند که چگونه با شرایط وفق پیدا کنند اما خبر سرماخوردگی و مصدومیت یکباره باقری قبل از بازی باعث شد تا تغییرات عجیب و باورنکردنی در سبک و روند بازی آبی‌ها ایجاد شود.

عملکرد بازیکنان استقلال مقابل الاهلی در سه رده خوب، متوسط و ضعیف قابل بررسی و تماشا است که در ادامه بیشتر می‌خوانید:

خوب

آرش رضاوند به عنوان بهترین بازیکن استقلال مقابل الاهلی شناخته می‌شود؛ شاید غیرقابل پیش بینی باشد اما اکثر سایت‌های معتبر با بررسی موشکافانه عملکرد یکایک آماری بازی استقلال - الاهلی، نظر مشخصی روی این بازیکن دارند. از دید SOFASCORE رضاوند با 90 دقیقه دوندگی در میانه میدان با 90 درصد دقت پاس ارسالی، 13 دوئل موفق، 3 دریبل، 57 پاس صحیح و همچنین 3 پاس کلیدی با خطایی که بازیکنان الاهلی روی او انجام داده و پنالتی هم گرفته بود، با نمره 8.2 بهترین بازیکن استقلال بوده است.

بعد از رضاوند، امیر ارسلان مطهری با نمره 7.7 در رده دوم قرار می‌گیرد. مطهری که با بدشانسی و اشتباه محرز کمک داور کره‌ای نتوانست دو گل زده برابر الاهلی را ثبت کرده و یک امتیاز را برای همبازیانش به ارمغان بیاورد تک گل این بازی را برای استقلال به ثمر رسانده بود. او با اینکه تنها 20 پاس ارسالی داشت 33 مرتبه توپ را لمس کرد و قابل توجه است که تنها یک شوت داخل چارچوب داشت که آن هم به گل تبدیل شد. او در غیاب مهدی قائدی و شیخ دیاباته گزینه قابل اعتماد فرهاد مجیدی است و اگر خوش شانس بود باید برابر الاهلی به آمار دو شوت داخل چارچوب و دو گل می‌رسید.

متوسط

روزبه چشمی در روزی که به عنوان هافبک دفاعی برای استقلال نقش آفرینی کرد بازی درگیرانه‌ای داشت که با اخطار در دقیقه هم همراه بود و او با نمره 6.9 یکی از بازیکنان متوسط از نظر آماری بوده است. چشمی با دو تکل موفق، 4 خطاب  7 دوئل برنده از 11 رویارویی با بازیکنان حریف طی 90 دقیقه یکی از بازیکنانی بود که در بازگشت به پست اصلی خود اگرچه نمایش درخشانی نداشت اما بد هم نبود. مسعود ریگی و محمد دانشگر هم دو بازیکن دیگر استقلال هستند که با این نمره بازی را به پایان بردند. این دو بازیکن اگرچه همانند چند مسابقه گذشته عملکرد درخشانی نداشتند اما چندان بد هم کار نکرده بودند؛ البته نمره دانشگر چندان غیرواقعی هم نیست چرا که روی صحنه گل دوم، توپ ارسالی به منطقه‌ای که او باید پوشش می‌داد منجر به فضاسازی برای مهاجم الاهلی شده بود.

ضعیف

آمار نشان می‌دهد وریا غفوری به هیچ عنوان شبیه به بازی‌های گذشته استقلال عمل نکرده و کاپیتانی که هواداران با تماشای نمایش او به وجد می‌آمدند، نبود؛ به خصوص صحنه پنالتی در اواسط نیمه اول که آبی پوشان فرصت داشتند تا با تساوی به رختکن بروند اما ضربه‌ای که وریا غفوری به سمت دروازه الاهلی شلیک کرد به راحتی توسط سنگربان حریف مهار شد تا روز بد شماره 21 آبی‌ها تکمیل شود. بعد از غفوری ه نمره 6.5 را به خود اختصاص داده، علی دشتی، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی و میلاد زکی پور هم 4 بازیکنی هستند که نمره 6.3 دریافت کرده‌اند.

دشتی به صورت واضح جانشین مطمئنی برابر قائدی یا دیاباته نبود و در دقیقه 77 با مرتضی تبریزی تعویض شد و حتی او هم نتوانست در امر گلزنی به استقلال کمک کند. همینطور شاهین طاهرخانی که در دقیقه 61 تعویض شد هم فضا را برای حضور زکریا مرادی فراهم کرد اما این بازیکن جوان هم نتوانست کاری از پیش ببرد. در این قسمت جای سید حسین حسینی هم در نظر گرفته می‌شود که دو گل دریافت کرد و نمره 5.8 را در دست گرفت. حسینی که برای دومین بازی پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا موفق به عدم ثبت کلین شیت شد از نظر آماری ضعیف‌ترین بازیکن میدان شناخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز