خبرگزاری کار ایران

علی کفاشیان:

دایی را به خاطر مصاحبه‌اش رد صلاحیت کردند/ قانون بازنشستگی فقط برای من بود

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۰۷۲

کفاشیان درخصوص شرایط فوتبال، کاندیداها، انتخاب سرمربی جدید تیم ملی و رد صلاحیت شدن علی دایی حرف های جالبی به میان آورد

به گزارش ایلنا،روزگاری سخت ترین آدمی بود که می‌شد در فوتبال ایران با آن صحبت کرد اما حالا مرد خوش خنده کرسی ریاست فدراسیون فوتبال حسابی از متن آن به حاشیه رفته و از دور تحولات آن را دنبال می‌کند. علی کفاشیان که از بلاتکلیف بودن انتخابات فدراسیون فوتبال و معرفی جانشین مهدی تاج گله مند است و تاخیر آن را مضر می‌داند کفاشیان درخصوص شرایط فوتبال، کاندیداها، انتخاب سرمربی جدید تیم ملی و رد صلاحیت شدن علی دایی حرف های جالبی به میان آورد.

از فوتبال ایران چه خبر؟

زیاد با فوتبال کاری ندارم و فقط بازی‌ها را مدت هاست از خانه نگاه می‌کنم. متاسفانه چند وقتی است که فدراسیون فوتبال بلاتکلیف بوده و امیدوارم هرچه زودتر انتخابات برگزار شود.

گویا قرار است انتخابات به تعویق بیفتد؟

واقعا چرا باید چنین اتفاقی بیفتد و علت آن چیست؟ اصولا نباید انتخابات عقب بیفتد چون همه مدارک بررسی شده و مشکلی هم وجود ندارد. از همه کاندیداها هم شناخت کافی وجود دارد و کسانی که می‌خواهند رای بدهند کارنامه کاندیدا را می‌دانند.

ظاهرا بازنشسته‌ها نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند؟

من هم این موضوع را شنیدم. ظاهرا بازرسی کل کشور این قانون را گذاشته است و من هم آن موقع به خاطر همین موضوع از فدراسیون بیرون آمدم.

به نظر می‌رسد این قانون فقط در زمان شما بود؟

حق با شماست. فقط برای ما اجرا شد و ما هم اطاعت کردیم و بیرون آمدیم.

قبول دارید فقط فوتبالی‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال کاندید شوند؟

اصلا چنین موضوعی را قبول ندارم. آن نفری که قرار است کاندید شود فقط باید یک مدیر توانمند باشد حالا فرقی نمی‌کند فوتبالی باشد یا خیر! مگر قرار است طرف سرمربیگری کند که باید حتما فوتبالی باشد تا در بخش اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بتواند سررشته داشته باشد. مگر قرار است سرمربی تیم ملی والیبال را در فوتبال بگذارند که فقط می‌گویید طرف باید حتما فوتبالی باشد.

دادگان در مصاحبه‌ای اعلام کرده که کسی که می‌خواهد رئیس فدراسیون شود باید ماهی یک میلیارد درآمدزایی داشته باشد.

فقط یک میلیارد؟ این که خیلی کم است و حداقل باید سالی 100 میلیارد یا حتی بیشتر درآمدزایی برای فدراسیون وجود داشته باشد. شما نمی‌دانید خرج فدراسیون خیلی بالاست.

این روزها به نحوه انتخاب اسکوچیچ انتقادهایی وارد شد.

در این شرایط باید یک نفر انتخاب می‌شد. ویلموتس که قرار نبود بماند و باید یکی می‌آمد که کامل فوتبال ایران را می‌شناخت.

آن موقع از شما انتقاد می‌کردند که چرا کی روش آوردید و حالا خیلی‌ها می‌گویند جای کی روش خیلی خالی است؟

بابت ماجرای کی روش خیلی از ما انتقاد شد اما خداوکیلی کی روش خیلی خوب بود و همه از او راضی بودند. در جایی که کی روش مربیگری کرده کار برای مربی بعدی خیلی سخت است. اعتقاد دارم ما باید یک مربی با کیفیت خوب را سرمربی تیم ملی می‌کردیم.

قبول دارید باید تا انتخابات فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی صبر می‌کردند؟

نه! چون خیلی دیر می‌شد و هرچه زودتر باید سرمربی را انتخاب می‌کردند. البته من نمی‌دانم قرارداد سرمربی تیم ملی چه میزان است و علاقه‌ای هم ندارم که بفهمم چون شما از من سوال می‌پرسید و من مجبور می‌شوم به شما دروغ بگویم.

خیلی‌ها می‌گویند وزارت ورزش برای انتخاب سرمربی در زمان‌های مختلف دخالت می‌کرد؟

اینگونه نبود و برای انتخاب مربی زیاد کار نداشتند اما در جاهای دیگر ورود می‌کردند.

قریب چگونه گزینه هر دولتی است؟

زیاد این مساله فرقی نمی‌کند چون همه ما برای نظام جمهوری اسلامی کار می‌کنیم. جایی خواندم که گفته‌اند هم در دوره احمدی نژاد بوده و هم در دوره روحانی. بنده هم زمان تمام رئیس جمهورها مسئولیت داشتم و حتی شاید جزو رکوردداران باشم که برای سه رئیس جمهور کار کردم.

اگر حق رای داشتید به چه کسی رای می‌دادید؟

فعلا که حق رای نداریم اگر هم داشتم به شما نمی‌گفتم و چنانچه روزی این امکان را داشتم آن فردی که مدنظرم است را در 2 روز مانده به انتخابات مشخص می‌کردم.

علی دایی در مصاحبه اعلام کرد که از طرف وزارت ورزش رد صلاحیت شده است و نمی‌تواند سرمربی تیم ملی باشد.

فکر نمی‌کنم علی دایی برای سرمربیگری تیم ملی رد صلاحیت شده باشد اما اگر این طور باشد به نظرم سر مصاحبه‌ای بود که چند وقت پیش انجام داده بود او را کنار گذاشتند. به هرحال باید قبول کنیم که علی دایی یک مربی توانمند و یک فوتبالیست پرافتخار است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز