خبرگزاری کار ایران

مصاف یوزهای مشهد با شیرهای ازبکستان؛

دوشنبه، تقابل پاختاکور با شاگردان سرآسیایی

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۳۰۱

شهرخودرو بعد از عبور از دو ماراتن بزرگ در مرحله پلی‌آف اکنون مهیای دومین تقابل ویژه خود در مرحله گروهی برابر پاختاکور است.

به گزارش ایلنا، شاگردان مجتبی سرآسیایی موفق شدند در اولین حضوشان در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله پلی‌آف از دو تیم الرفاع بحرین و تیم پرمهره السیلیه قطر عبور کنند و راهی مرحله گروهی شوند.

با این اتفاق بزرگ شهرخودرویی‌ها در نهایت وارد گروه B لیگ قهرمانان آسیا شدند که به عنوان نماینده ایران باید با رقبای سرسختی رقابت کنند.

شاگردان سرآسیایی هر چند توانستند از مرحله حذفی به خوبی صعود کنند، ولی جدال اصلی و سخت برای آنها بدون شک تقابل با الهلال بهترین تیم‌‌ آسیا فینالیست فصل گذشته نیز این رقابت‌ها بود. شهرخودرو در اولین گام از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اسیا نتوانستند همانند دو دیدار نخست در مرحله حذفی موفق عمل کند و با دو گل کاریو(45) و گومیس(69) تن به شکست داد تا نگاهش را به برد مقابل نماینده ازبکستان بدوزد.

شهر خودروی مشهد در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باید در تاشکند به مصاف تیم پاختاکور ازبکستان برود. این دیدار در حالی به انجام می‌رسد که نماینده ازبکستان در هفته اول با نتیجه ۲ بر یک از سد شباب الاهلی امارات گذشت و شهر خودرو مقابل الهلال عربستان تن به شکست ۲ بر صفر داد.

علاوه بر این سایت رسمی این باشگاه امروز در خصوص دومین حریف آسیایی‌اش در متنی اینگونه نوشت:  تیم شهر خودرو سابقه تاریخی ندارد. این تیم در سال 2013 میلادی تحت عنوان پدیده مشهد تأسیس شد و از سال گذشته میلادی با نام شهر خودرو وارد رقابت‌ها شده است. شهر خودرو با کسب رتبه چهارم در فصل گذشته لیگ برتر ایران سیزدهمین تیم این کشور است که در رقابت‌های آسیایی شرکت می‌کند. شهر خودرو فاقد هرگونه افتخار باشگاهی است و هم‌اکنون نیز جایگاه پنجم لیگ برتر ایران را در اختیار دارد. ترکیب اصلی شهر خودرو را بازیکنان ایرانی تشکیل می‌دهند و تنها لژیونر این تیم میروسلاو، مهاجم اوکراینی است.

در ادامه این مطلب رسانه رسمی این باشگاه ازبکستانی با اشاره به کادر فنی شهر خودرو نوشت: استفانو کوزین، مربی ایتالیایی با سابقه کار در پرتغال، عربستان، کنگو، لیبی و بلغارستان به‌عنوان دستیار در شهر خودرو فعالیت می‌کند. از ماه ژانویه 2020 نیز مجتبی سرآسیایی هدایت این تیم را به‌عهده گرفته است.

این موضوع نشان می‌دهد که پاختاکور نوعی نماینده فوتبال ایران را دست کم گرفته است و به گونه‌ای با بررسی شرایط تاریخچه‌ای این باشگاه آن‌ها تحقیر کرده است.

اما بد نیست تا نگاهی به تاریخچه‌ی باشگاه پاختاکور نیز داشته باشیم، حریف یوزهای مشهد در سال 1956 تاسیس شده بعنوان یکی از اصلی‌ترین مهره‌های ازبکستان برای مسابقات آسیایی به شمار می‌رود. در لیگ اصلی این کشور نیز همیشه پاختاکور از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی به حساب می‌آید. این باشگاه پرافتخارترین باشگاه در کشور ازبکستان است.

بعلاوه نماینده فوتبال ازبکستان با 14 بار حضور در لیگ قهرمانان آسیا توانسته‌ است در ساله‌های (2003-2004) دو بار به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات راه پیدا کند.

از بازیکنان سرشناس این تیم می‌توان به ایگور سرگیف مهاجم 26 ساله و دراگان چران مهاجم 32 ساله پاختاکور که توانست در دیدار مقابل شباب الاهلی با حضور 90 دقیقه‌اش یک گل به ثمر برساند و جلال‌الدین ماشاریپوف دیگر هافبک 26 ساله پاختاکور که موفق شد اولین گل فصل جدید رقابت‌ها آسیایی را به ثمر برساند اشاره کرد.جالب اینکه فصل گذشته باشگاه استقلال نیز خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن با کیفیت بود. بدون شک حضور این بازیکنان کلیدی تهدید جدی برای دروازه‌ رحمتی است که در آستانه این دیدار حساس همراه با حسینی گلر جوان آبی‌پوشان وارد بازی عجیبی شده قطعا این موضوع می‌تواند روی عملکرد هر دو آنها در این بازی‌های پیش رو  بین المللی تاثیرگذار باشد؛ خصوصا برای  رحمتی که در اولین دیدار تیمش با شهرخودرو با شکست دو بر صفر به کارش پایان داد.

دیدار این دو تیم در روز دوشنبه در تاشکند برگزار خواهد شد حال باید منتظر ماند دید که این دیدار در نهایت به سود کدام تیم به پایان می‌رسد.

باید دید شهرخودرو بدون محروم و مصدوم و با ستاره‌های خود که از این جمع مهدی رحمتی (استقلال، سپاهان)، محمدرضا خلعتبری، اکبر صادقی (صبای قم)، محمدحسین مرادمند (سپاهان)، حسن جعفری (فولاد، سپاهان)، علی طاهران (تراکتور)، میلاد سرلک (سپاهان) و محمد قاضی (فولاد، ذوب آهن، استقلال) سابقه حضور در لیگ قهرمانان را در کارنامه دارند و از این حیث کم تجربه به نظر نمی‌رسند موفق به کسب نتیجه مطلوبی برابر پاختاکور خواهند شد یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز