خبرگزاری کار ایران

نوزدهمین رویارویی استقلال با تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا

آبی‌ها به دنبال برد یازدهم؛ تداوم شکست ناپذیری فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال؟

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۰۱۵

استقلال تاکنون 2بار در لیگ قهرمانان آسیا با الاهلی دیدار کرده است که حاصل آن 2 برد با نتیجه مشابه 2 بر یک بود.

به گزارش ایلنا،استقلال در لیگ قهرمانان آسیا  یعنی از سال 2002 به این‌طرف تاکنون 18 بار با تیم‌های عربستانی  روبرو شده است. الهلال،الشباب، النصر،الاتحاد، الاهلی و التعاون تیم‌های عربستانی هستند که آبی پوشان با آن‌ها جدال کرده‌اند. 6 بازی با الهلال،3 بازی با الشباب،2 بازی با النصر،2 بازی با التعاون و 2 بازی هم با الاهلی که حاصل آن 10 برد،یک مساوی و7 شکست بود. در این 18 بازی آبی پوشان 26 گل زدند و21 گل هم دریافت کردند. بازی پیش رو با الاهلی نوزدهمین مصاف استقلال با تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان است.

راند سوم استقلال – الاهلی، بعد از 10 سال

استقلال تاکنون 2بار در لیگ قهرمانان آسیا با الاهلی دیدار کرده است که حاصل آن 2 برد با نتیجه مشابه 2 بر یک بود. این دیدار در سال 2010 انجام شد و 2 تیم بعد از حدود 10 سال دوباره به مصاف هم می‌روند. فرهاد مجیدی به‌عنوان بازیکن مقابل الاهلی دبل کرد و در بازی برگشت هم سید‌صالحی و امیرحسین صادقی برای استقلال گل زدند. استقلال در آن فصل در گرده A با الغرافه قطر، الاهلی عربستان و الجزیره امارات هم‌گروه بود. در پایان آبی پوشان با 11 امتیاز پس از الغرافه 13 امتیازی به‌عنوان تیم دوم صعود کرد، اما در یک‌هشتم مقابل یک تیم عربستانی دیگر یعنی الشباب مغلوب شد و از این رقابت‌ها کنار رفت. این فصل هم احتمال اینکه استقلال در صورت صعود از این گروه به‌عنوان تیم دوم دوباره به یک تیم عربستانی یعنی الهلال روبرو شود زیاد است. 

شکست  آبی‌ها در آخرین بازی

آخرین بازی استقلال با یک باشگاه عربستانی به سوم اردیبهشت سال 98 برمی‌گردد که به میزبانی طرف عربستانی در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی امارات برگزار شد.استقلالی‌ها این  بازی را با نتیجه یک بر صفر واگذار کردند.از جمع بازیکنان حال حاضر استقلال حسین حسینی، وریا غفوری،محمد دانشگر،میلاد زکی پور، علی کریمی، روزبه چشمی و مهدی قائدی در آن مسابقه حضور داشتند و وینفرد شفر آلمانی استقلال را هدایت می‌کرد و فرهاد مجیدی هم به‌عنوان دستیار او روی نیمکت بود.

گل زنان برتر استقلال

از جمع بازیکنان فعلی استقلال فقط علی کریمی  و وریا غفوری سابقه گلزنی به تیم‌های عربستانی را دارند که هرکدام موفق شده‌اند یک گل به الهلال بزنند. اما بهترین گل زن آبی‌ها برابرتیم‌های عربستانی آرش برهانی با 3 گل زده است. بعد از او پژمان منتظری، فرهاد مجیدی و کاوه رضایی بازیکنانی هستند که 2 بار دروازه تیم‌های عربستانی را بازکرده‌اند. فرهاد تنها بازیکن استقلال است که موفق شد در یک بازی بیش از یک گل به رقبای عربستانی بزند و دبل کند. هوار ملامحمد،مامه بابا تیام و لئوناردو پادووانی هم خارجی‌هایی هستند که برابر تیم های‌عربستانی برای استقلال گلزنی کردند. حالا باید دید هرویه میلیچ و نیکلاس بودوروف هم می‌توانند موفق به گلزنی برابر الاهلی شوند؟   

فصل 03-2002

استقلال 2 – الهلال عربستان 3 (گل‌ها: علی سامره، رسول خطیبی)

فصل 2009

الاتحاد 2 – استقلال یک (گل: آرش برهانی)    

استقلال یک – الاتحاد یک (گل: علی علیزاده)

فصل 2010

الاهلی یک – استقلال 2 (گل:فرهاد مجیدی 2 گل)          

استقلال 2 – الاهلی یک (گل‌ها: مهدی سیدصالحی، امیرحسین صادقی)

مرحله یک‌هشتم نهایی؛ الشباب 3 – استقلال 2 (گل‌ها:سیاوش اکبرپور، حسین کاظمی)

فصل 2011

النصر 2 – استقلال یک (گل:حنیف عمران زاده)             

استقلال 2 – النصر یک (گل‌ها: فرهاد مجیدی، هوار ملامحمد)           

فصل 2013

الهلال یک – استقلال 2 (گل‌ها:پژمان منتظری، آرش برهانی)           

استقلال صفر – الهلال یک                        

فصل 2014

استقلال صفر – الشباب یک             

الشباب 2 – استقلال یک (گل: آرش برهانی)             

فصل 2017

استقلال 3 – التعاون صفر(گل‌ها: کاوه رضایی، محسن کریمی ،لئوناردو پادوانی)

التعاون یک – استقلال 2(گل‌ها: جابر انصاری، کاوه رضایی)

فصل 2018

استقلال یک- الهلال صفر ( گل: مامه بابا تیام)

الهلال صفر- استقلال یک( گل: وریا غفوری)

فصل 2019

استقلال 2- الهلال یک ( گل‌ها: علی کریمی،پژمان منتظری)

الهلال یک- استقلال صفر

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز