خبرگزاری کار ایران

واکنش بهمن فروتن به انتخاب سرمربی جدید تیم ملی؛

ماجرای اسکوچیچ، دایی و قلعه‌نویی؛ وقتی ماهی از دستت لیز می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۷۷۹

در فوتبال دولتی اجازه هر مربی را می‌شود به سه سوت از باشگاهش گرفت و می‌شود خیلی راحت هر اجازه‌ای را سلب کرد ولی مسئولان فدراسیون فوتبال نه دایی را می‌خواستند نه قلعه‌نویی را.

به گزارش ایلنا، بهمن فروتن، تئوریسین شناخته شده فوتبال ایران در خصوص انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی نظر جالبی دارد که آن را در قالب یک یادداشت مطرح کرده است:

 

در آلمان صحبت از این است که مردم دیگر اعتماد به احزاب سیاسی‌شان ندارند، البته این نظر اکثر سیاستمداران از فراسوی صفحه تلویزیون است و نه برداشت خصوصی من.

در جامعه‌ای که تضاد سیاسی به اوج رسیده است و خطر فروپاشی دو حزب موتلفه مردمی عنقریب است و چند پارچگی به خطری جدی برای انسجام نیروها در داخل دولت تبدیل شده است، اعتماد و اطمینان با سرعت زیاد به جایگاه صفر نزدیک می‌شود.

تا به حال یک ماهی زنده را در دست گرفته‌اید؟ البته منظورم ماهی حوض نیست، ماهی دریا است. مردم مثل همین ماهی‌ها هستند، ناگهان با یک قوس کمر از دست شما رها می‌شوند و به موج‌ها می‌پیوندند. می‌دانید چه موقع این اتفاق‌ها می‌افتد و چرا؟ این زمانی است که شما حساب‌های‌تان را در خفا و بدون مردم باز کنید. این زمانی است که شما اعتماد و اطمینان لازم را در مردم بوجود نیاورید. لابد می‌پرسید اعتماد و اطمینان مردم به چه درد می‌خورد؟ ما به اندازه کافی زور داریم و زورمان هم بیشتر از مردم است، ولی آیا، زورتان از آنهایی که منافع‌تان در تضاد است هم بیشتر است.

صحیح این بود که در این شرایط برای تیم ملی فوتبال ایران یک سرمربی ایرانی انتخاب می‌کردید. چانه نزنید، شما نه علی دایی را می‌خواستید و نه امیر قلعه‌نویی را. در فوتبال دولتی، اجازه هر مربی را می‌شود به سه سوت از باشگاهش گرفت و می‌شود، خیلی راحت، هر اجازه‌ای را سلب کرد. من شخصاً، چون صحبت علی دایی و امیر قلعه‌نویی بود از پیشنهاد اسکوچیچ به فدراسیون دست برداشتم ولی زمانی که اسکوچیچ از صنعت‌‌نفت استعفا داد فهمیدم که ‌ای داد بیداد چه بازی بدی دارد اتفاق می‌افتد.

دوستان! اعتماد به علی دایی و امیر قلعه‌نویی مثل اعتماد مردم به شما است، شما با این بازی بد، اعتماد و اطمینان مردم را از دست دادید. اگر اسکوچیچ را بدون بازی بد با دو مربی ارزنده کشورمان انتخاب می‌کردید، بهترین انتخاب در 9 سال گذشته بود ولی عجیب است! شما بهترین انتخاب را انجام داده‌اید ولی از همه طرف مورد تهاجم قرار گرفته‌اید، می‌دانید چرا؟ برای اینکه شما اعتماد و اطمینان مردم را به هیچ گرفتید حتی کانون مربیان هم از شما و مربی‌تان دفاع نکرد. واقعاً چرا این اتفاق افتاد؟

به این دلیل که شما بازی را خراب کردید. به این دلیل که قوانین این بازی را بلد نیستید. برای اینکه با جلب اعتماد و اطمینان آشنا نیستید. برای اینکه «رو راست» نیستید و دائم «جر» می‌زنید. حالا با انتخاب درست‌تان بمانید تنها که اگر سوز زمستانی را رد کردید و به این نتیجه رسیدید که اعتماد و اطمینان را نمی‌شود خرید، آن هم کیلویی، شاید بشود دل مردم را با موفقیت‌های بین‌المللی دوباره به دست آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز