خبرگزاری کار ایران

بی‌مسئولیتی در قبال فوتبال ایران و آسیب‌های احتمالی؛

وضعیت نامعلوم میزبانی نماینده‌های ایران در آسیا

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۷۷۵

فوتبال ایران با پذیرش میهمانی در تمام بازی‌های دور رفت شکست بزرگی را به لحاظ فوتبالی و دیپلماسی ورزش پذیرفته و روشن نیست که چرا از پیروزی فوتبال ایران سخن به میان می‌آورند.

به گزارش ایلنا، میزبانی تیم‌های ایرانی از رقبای آسیایی خود در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تا زمانی که رقبای آسیایی برای سفر به ایران اقدامی نکنند نمی‌توان پیرامون این تصمیم نظری قطعی داد با این حال مربیان ایرانی حاضر در این عرصه می‌کوشند کنفدراسیون فوتبال آسیا را به سمت اتخاذ تصمیم‌های صرفاً ورزشی سوق دهند.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان پیش از اولین تقابل آسیایی خود به این نکته اشاره و از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته زمینه برگزاری بازی‌های نماینده‌های فوتبال ایران و عربستان را در کشور‌های خود فراهم کند. سرمربی سپاهان با اشاره به اینکه فوتبال جای تصمیم‌های سیاسی نیست از بالاترین نهاد تصمیم‌گیر در فوتبال آسیا خواسته میزبانی از تیم‌های سعودی را به تیم‌های ایرانی بازگرداند تا هم تیم‌های ایرانی در کشور عربستان مقابل تیم‌های سعودی قرار بگیرند و هم سعودی‌ها مانند گذشته در ایران مقابل نماینده‌های فوتبال کشورمان بازی کنند.

فرهاد مجیدی نیز در صحبت‌های اخیر خود به همین تصمیم‌ها اشاره و به نوعی خواستار قطعی شدن میزبانی تیم‌های ایرانی در دور برگشت شده است. این توصیه‌ها در شرایطی کنفدراسیون فوتبال آسیا را در برگرفته که یقیناً اگر افراد با نفوذی از ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشتند هرگز کار به این نقطه نمی‌رسید که تیم‌های ایرانی نسبت به ابتدایی‌ترین حقوق خود با شک و تردید بنگرند و به رغم اطلاع‌رسانی‌های اخیر اما همچنان از میزبانی خود چندان مطمئن نباشند.

فوتبال ایران همین حالا با پذیرش میهمانی در تمام بازی‌های دور رفت شکست بزرگی را به لحاظ فوتبالی و دیپلماسی ورزش پذیرفته و روشن نیست که چرا برخی افراد که در مذاکرات اخیر در مالزی نیز حضور داشتند از پیروزی فوتبال ایران سخن به میان می‌آورند و می‌کوشند طوری القا کنند که انگار فوتبال ایران از تصمیم‌های اخیر هیچ لطمه‌ای متحمل نشده است.

اکنون هیچ تضمینی وجود ندارد که امتیاز میزبانی در تمام بازی‌های دور برگشت - به جز بازی با نماینده‌های سعودی- صعود نماینده‌های فوتبال ایران را به دور بعد قطعی کند و با توجه به اینکه هم‌گروهی با تیم‌های سعودی به طور خودکار یکی از میزبانی‌های دور برگشت را نیز از ایران می‌گیرد مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار نماینده‌های فوتبال ایران باشد و این پروژه سخت و طاقت‌فرسا به سرانجام برسد.

شکست شهرخودرو و تساوی استقلال مقابل الشرطه هشدار بزرگی است درباره حذف تیم‌های ایرانی به دلیل برنامه‌ بسیار طاقت‌فرسایی که پیش روی‌شان قرار گرفته است. اعتراض به خستگی و مصدومیت‌هایی که برای بازیکنان به وجود آمده نیز حاصل این برنامه عجیب است که متأسفانه برخی از آن به عنوان پیروزی و پلی برای موفقیت در این عرصه از آن یاد کرده‌اند! ادعایی بی‌اساس که هرگز با آنچه در حال رخ دادن است همخوانی ندارد.

تصمیم‌گیران در فوتبال ایران باید عملکرد مسئولانه‌تری در قبال تیم‌های باشگاهی داشته باشند و با رایزنی‌های جدی‌تر اجازه ندهند حقوق فوتبال ایران بیش از این به بازی گرفته شود و زحماتی که برای باشگاه‌ها کشیده می‌شود به راحتی از بین برود.

 

گزارش: حمیدرضا عرب

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز