خبرگزاری کار ایران

بررسی دقیق عملکرد بازیکنان استقلال برابر الشرطه

رضاوند بهترین؛ زکی پور متوسط؛ طاهرخانی ضعیف

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۶۸۵

استقلال تهران در صورتی نتوانست برابر الشرطه عراق به برتری دست یابد که برخی از بازیکنان این تیم نتوانستند به مانند همیشه در فرم ایده آل خود حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، اولین مسابقه تیم استقلال تهران در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تساوی به پایان رسید. تیم فرهاد مجیدی در اواسط نیمه اول به گل رسید و در اوایل نیمه دوم روی ضربه پنالتی گل دریافت کرد. این مسابقه در کنار لحظاتی که دو تیم شانس‌های خوبی برای گلزنی داشتند بازی مهیجی نبود و بی دلیل نیست که کیفیت چمن ورزشگاه را دلیل اصلی دلچسب نبودن این بازی بدانیم.

استقلال در حالی به تساوی مقابل الشرطه بسنده کرد و با هدایت فرهاد مجیدی بدون شکست باقی ماند که این سرمربی جوان طی 4 بازی گذشته که تنها طی 12 روز انجام شده بود به سه برتری و یک تساوی دست یافته بود. فشردگی بازی‌هایی که آبی‌ پوشان پشت سر گذاشتند تاثیر مستقیمی روی دقت و عملکرد آنها در بازی خارج از خانه داشت. بررسی آماری بازیکنان استقلال مقابل الشرطه نشان می‌دهد کدام یک در بهترین یا بدترین فرم خود حضور داشتند.

دروازه بان

سیدحسین حسینی به غیر از صحنه پنالتی که برخلاف ضربه علی فائز شیرجه زد تا نتواند در شروع مسابقات دور جدید کلین شیت داشته باشد، روز دشواری را در ورزشگاه اربیل نداشت. طبق آمار او روی حملات بازیکنان الشرطه تنها دو سیو داشته و یک مرتبه با مشت کردن توپ را دور کرده است. او 14 لمس توپ 5 پاس ارسال کرد و دو ارسال از دروازه داشت که یکی از آنها به مقصد رسید. با این حال حسینی که بعد از دیدار مقابل الریان قطر، در چهارمین بازی پیاپی در ثبت کلین شیت ناکام بود نمره 6.5 را دریافت کرده است.

خط دفاعی

اگر وریا غفوری و میلاد زکی پور را در این مسابقه مدافع فرض کنیم، بهترین آمار از بین 5 بازیکن را میلاد زکی پور با نمره 7.2 به دست آورده است. مدافع 24 ساله که نفوذ موفقی در خط دفاعی حریف داشت با ارسال از جناحین برای ایجاد فرصت گلزنی امیرارسلان مطهری بازیکن حریف را با اشتباه مواجه کرد تا پایه گذار تک گل آبی‌ها در این مسابقه باشد. او در این مسابقه 90 دقیقه بازی کرد 4 سانتر و 24 پاس کوتاه داشت که دقت پاس‌های او 75 درصد ثبت شده است. او در یک نبرد هوایی و  3 نبرد روی زمین هم موفق عمل کرد که با این اوصاف البته 12 مرتبه موقعیت خود را ترک کرد و مجبور شد دو مرتبه روی بازیکنان حریف خطا کند.

نیکولای بودوروف، مدافع 33 ساله بلغارستانی برای اولین بار در بازی روز گذشته در ترکیب آبی‌ها به میدان رفت و نمره 7 را از آن خود کرد. بودوروف که فیکس بازی کرد 5 مرتبه توپ را دور کرد و 3 حمله الشرطه را ناکام گذاشت. او 78 بار توپ را لمس کرد و طی 58 پاس ارسال شده دقت 86.6 درصدی را به نام خود کرد. او همینطور در دو نبرد هوایی و دو نبرد زمینی بر بازیکن حریف غلبه کرد و روز خوبی را تجربه کرد.

در کنار بودوروف، محمد دانشگر هم که کمی در وظایف تاکتیکی او تغییر ایجاد شده بود نمره 7 را دریافت کرد. او در یک سوم دفاعی حریف بیشتر ظاهر می‌شد و 10 ارسال داشت که 5تای آن به مقصد رسید. دانشگر 106 مرتبه توپ را لمس کرد و با 63 پاس(84 درصد موفقیت) همچنین در سه نبرد زمینی و سه نبرد هوایی برنده شد.

شاهین طاهرخانی جوان که با حضور در خط دفاعی استقلال از اعتماد فرهاد مجیدی سود می‌برد تجربه شیرینی مقابل الشرطه نداشت و در دقیقه 83 از زمین خارج شد. روی خطای او که قصد داشت توپ را از محوطه جریمه آبی پوشان دور کند، داور دیدار دستور به خطای پنالتی داد و طبیعی است که او با نمره 6.1 ضعیف‌ترین بازیکن این تیم در بازی لقب بگیرد. طاهرخانی یک خطا، 60 مرتبه لمس توپ و 45 پاس زمین را ترک کرده بود.

وریا غفوری که از حمایت ویژه کردهای شهر اربیل برخوردار بود به خوبی توسط بازیکنان حریف پوشش داده شد و به خصوص در نیمه اول فضای اندکی برای نفوذ به خط دفاعی به دست آورده بود. 36 پاس صحیح ارسال کرد؛ 4 سانتر داشت که 3تای آن به مقصد رسید و همینطور 7 نبرد تن به تن 3 تای آن را برنده شد تا نمره 6.6 را دریافت کند که در بازی‌های گذشته بیشتر از آن کسب کرده بود.

خط میانی

بهترین بازیکن زمین در خط میانی حضور داشت. آرش رضاوند با 49 پاس با 83.1 درصد موفقیت 4 سانتر صحیح داشت و در کنار این آمار چهار دربیل صحیح و 8 برتری در نبرد رو به رو با بازیکنان حریف را اضافه کرد تا در کنار تکلی که در ابتدای مسابقه زد تا یک گل را برای استقلال بخرد با نمره 7.4 بهترین بازیکن خط میانی و زمین باشد.

بعد از رضاوند، مسعود ریگی با امتیاز 7.2 در خط میانی عملکرد قابل قبولی داشت. ریگی البته روز چندان پرکاری نداشت اما با این وجود دو پاس کلیدی، دو ارسال صحیح و دو مرتبه جلوگیری از حملات الشرطه در میانه میدان سبب شد تا نمره خوبی به دست بیاورد.

علی کریمی با 93 پاس از این حیث بهترین آمار را دارد که البته از یک هافبک میانی چنین آماری بعید نیست. او 119 مرتبه لمس توپ داشته و به همراه یک پاس کلیدی 9 سانتر موفق برای هم تیمی‌هایش ارسال کرده بود. او در دوئل زمینی تنها 2 رویارویی از 8 رویارویی با برنده شد که البته در 5 نبرد هوایی فقط یک بار شکست خورد. کریمی مجبور شد تا دو تکل و دو خطا داشته باشد تا جریان بازی در میانه میدان را کنترل کند.

خط حمله

مهدی قائدی در این بازی نمره 6.5 را می‌گیرد که جای تعجب ندارد و او به عنوان بازیکن مصدوم که پیش از فرا رسیدن استراحت بین دو نیمه زمین را ترک کرد فقط سه مرتبه توپ را لمس کرده بود و یک پاس ارسال کرد. مطمئنا مصدومیت قائدی تاثیر بسزایی روی روند بازیکنان و تاکتیک فرهاد مجیدی داشت که مجبور شد از مرتضی تبریزی در خط حمله استفاده کند.

تبریزی طی 56 دقیقه حضور در ترکیب 21 لمس توپ و 9 پاس داشت که همچنین سه مرتبه در تله آفسایدگیری بازیکنان الشرطه قرار گرفت. تبریزی جانشین مطمئنی برای قائدی که در کورس گلزنی است نبود و دو شوت داشت که هر دو شوت خارج از چارچوب قرار گرفتند.

دیگر بازیکن استقلال که نمره زیر 7 می‌گیرد امیرارسلان مطهری است. او برخلاف چهار بازی گذشته نتوانست در این بازی گلزنی کند و تنها یک شوت به سمت دروازه الشرطه داشت. امید اصلی گلزنی آبی‌ها بعد از مصدومیت قائدی تنها 36 بار توپ را لمس کرد و از 7 دوئل تنها در دو دوئل برنده شده بود.

زکریا مرادی دیگر بازیکن تعویضی استقلال در این بازی بود که با تعویض طاهرخانی فرصت یافت تا در ترکیب حضور داشته باشد. مهاجم جوان که انگیزه زیادی برای گلزنی از خود نشان داد تنها 5 مرتبه با توپ تماس داشت و دو فرصت هم برای گلزنی داشت که شوت داخل چارچوب او توسط دروازه بان حریف مهار شد. مرادی با این اوصاف شوت داخل خارج چارچوب نداشت و با توجه به تعداد دقایقی کمی که در بازی حضور داشت نمره 6.7 را به دست آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز