خبرگزاری کار ایران

درس بزرگ در پرسپولیس؛ اشتباهات کوچک و تاوان بزرگ

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۴۲۳

شهرآورد 92 می‌توانست برای پرسپولیس با شکستی که نتیجه اشتباهات فنی یحیی بود همراه باشد اما آگاهی زود و ترمیم استباهات باعث شد تا او در سومین حضورش روی نیمکت سرخ‌ها از شکست فرار کند.

به گزارش ایلنا، یحیی گل‌محمدی هنوز با مرد اول شدن نیمکت پرسپولیس فاصله دارد. یک بار رفتن از نیمکت و برگشتن در اوج شهرت و توانایی تاکتیکی می‌توانست یحیی را به منجی پرسپولیس بعد از برانکو تبدیل کند اما گویا هنوز با سکو فاصله زیادی وجود دارد. با این حال او هنوز در آغاز راه دوران جدیدش با پرسپولیس قرار دارد و باید دید راه او با سرخ‌ها به کجا خواهد کشید. فعلاً و در گام اول او دربی را برنده نشد و تازه تیم را هم از شکست نجات داد.

شکستی که می‌رفت نتیجه تصمیمات اشتباه فنی او باشد اما خیلی زود آگاه شد و با ترمیم اشتباهاتش کاری کرد تا در سومین حضورش روی نیمکت پرسپولیس هم طعم شکست را نچشد. به این ترتیب از بازی‌های مهم پرسپولیس تنها دو بازی باقیمانده و این تیم هم با پنج امتیاز بیشتر نسبت به تیم‌های دیگر در صدر جدول حضور دارد.

خوشبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم فکرش را نمی‌کرد در دوران پسابرانکو این تیم با چنین اختلافی در صدر باشد. این البته حاصل همکاری مشترک کالدرون و یحیی است. با این حال یحیی گل‌محمدی آزمون سختی در پرسپولیس پیش‌رو دارد. او در پنجشنبه گذشته در یکی از دیدارهای مهم نیم‌فصل اخیرش توانست دو بار عقب افتادن از تیم رقیب را جبران کند و سرانجام بازنده دربی نباشد.

چیزی که در ابتدای بازی و با اشتباه کوچکی که او در چینش ترکیب انجام داده بود رخ داد و موجب برتری استقلال شد. البته یحیی خیلی زود به اشتباهش پی برد و با چند تعویض ورق را برگرداند. از این جهت یحیی برنده نیمه مربی‌ها بود. او توانست با تعویض انصاری یکی از نقاط ضعف تیمش را پوشش دهد. همچنین با آوردن رسن، جان تازه‌ای به تیمش بخشید و در نهایت هم همکاری دو بازیکن تعویضی او، استوکس و رسن موجب شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

یحیی البته تأثیر دیگری هم در تیم داشته است. او توانست روحیه صبر و آرامشی را به تیمش تزریق کند تا دست از تلاش حتی در دقایق پایانی بر ندارد و بر خلاف حریف دستپاچه‌اش با آرامش و برنامه تا دقیقه 90 حمله کند و سرانجام هم به نتیجه برسد. تماشاگران حالا به یحیی لقب امپراتور را داده‌اند. چیزی که قبل‌ترها به افشین قطبی داده بودند.

امپراتوری یحیی اگر می‌خواهد مانند تجربه هفت سال پیشش تجربه سرنگونی را نبیند باید جسورانه‌تر و بی‎اشتباه‌تر ظاهر شود. او با خلق حماسه چهارمین قهرمانی پرسپولیس فاصله‌ای ندارد و می‌تواند یکی از مردان تاریخ‌ساز باشگاه باشد.

*یادداشت: موحد سامی‌نژاد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز