خبرگزاری کار ایران

یحیی – پرسپولیس؛ وقتی اشتباه خیلی زود ادیت شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۴۱۶

یحیی گل‌محمدی روز دربی نشان داد که مثل همه ممکن است اشتباه کند اما این توانایی را دارد که به اشتباه اصرار نکند و با تغییراتش جریان بازی را به نفع خود تغییر دهد.

به گزارش ایلنا، شاید بهترین هدیه دربی برای پرسپولیسی‌ها این باشد که یحیی نشان داد می‌تواند جریان بازی را عوض کند و اشتباهات ترکیب و تاکتیک را جبران کند. چه هدیه‌ای بهتر از اینکه بدانید در تیم‌تان اشتباهات تکرار نمی‌شوند یا به آنها اصرار نمی‌شود. یحیی گل‌محمدی با تجربه‌های بزرگ به پرسپولیس آمده. او از دستیاری تا کار در لیگ یک، از کار در تیم‌های کوچک تا تیم‌های متمول با آرزوهای خلق‌الساعه را تجربه کرده. او تجربه نیمکت پرسپولیس را هم داشته و این‌بار آمده تا اوج دوران حرفه‌ای خود را تجربه کند. او یک مربی جوان و تازه‌کار نیست، بلکه این‌بار در پرسپولیس از او توقع دارند بزرگ‌ترین رویاهای مربیگری‌اش را جست‌وجو کند. از این منظر یحیی گل‌محمدی چندان فرصت آزمون و خطا ندارد. هواداران نیز او را به عنوان مربی باتجربه پذیرفته‌اند.

یحیی آن مربی تازه‌کار سالیان گذشته نیست، بلکه در حالی به پرسپولیس آمد که صاحب بهترین موقعیت در بازار مربیان ایرانی بود، یکی از گران‌ترین‌ها. یحیی گل‌محمدی مرد آرام و کم‌هیجانی‌ است. مثل دوران فوتبالش پرهیاهو نیست و این می‌تواند در سیاق مربیگری‌اش نیز تأثیر بگذارد. او با آرامش می‌تواند تصمیمات بهتر بگیرد و دور از تنش‌ها تیمش را بسازد.

برای پرسپولیس که روز دربی تجربه جبران اشتباه را با مربی جدیدش داشت، تازه قصه‌هایش با یحیی شروع شده.

یحیی شاید بتواند مجری یک پروژه چند ساله و بزرگ با تیمش باشد اما این آسان نیست و طی گذر بازی‌ها واقعیت‌ها درباره ویژگی‌های فنی مربی روشن می‌شوند. یحیی اگر بتواند این اعتماد را ایجاد کند که در پرسپولیس از میزان اشتباهات می‌کاهد و باتجربه و وسواس تصمیم می‌گیرد، آنگاه اعتماد بزرگ‌تری را برای کار در دورانی طولانی در پرسپولیس پدید می‌آورد. داستان گل‌محمدی و پرسپولیس می‌تواند از جذابیت‌های لیگ برتر باشد، داستان پرهیاهوی یک مربی آرام. روند او در پرسپولیس هیجان‌برانگیز است، حتی اگر خودش را به وجد نیاورد. پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ داستانی ۳ ساله و جذاب را ساخت. برانکو در پرسپولیس تصمیمات سخت گرفت، مقابل ستاره‌ها ایستاد، برای پرسپولیس موقعیت‌های بزرگ ساخت و موفق شد. یحیی گل‌محمدی می‌داند که همواره با برانکو سنجیده خواهد شد و گریزی از این مقایسه‌ها نیست. در فوتبال گریزی از اشتباهات هم نیست اما یحیی نشان داده که قدم به قدم پیش می‌رود و از اصلاح خطاها ابایی ندارد. موفقیت‌ها پشت اصلاح اشتباهات هستند، مثل روز دربی.

گزارش: مازیار حکمت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز