خبرگزاری کار ایران

سپاهان – العین؛ طوفان زرد علیه مدعی اماراتی

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۴۱۱

سپاهان ایران در اولین بازی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید مقابل العینی قرار بگیرد که 2 فصل قبل، قهرمانی آسیا را به دست آورده و حالا به دنبال تکرار آن روزهای خوب است، البته اگر بتواند در همان ابتدای کار از پس تیم‌های ایرانی و بخصوص سپاهان برآید.

به گزارش ایلنا، سپاهان که یکی از تیم‌های نامدار ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید، با لقب توفان زرد به دنبال کنار زدن مدعیان است تا به دور بعد صعود و برای رسیدن به مراحل بالاتر این رقابت‌ها تلاش کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی تجربه نسبتاً خوبی هم در لیگ قهرمانان آسیا دارند و استرسی بابت رویارویی با یک تیم مدعی ندارند.

اکثر بازیکنان سپاهان سابقه حضور در تیم ملی را دارند و با هدایت قلعه‌نویی که قبلاً سرمربی تیم ملی بوده، پا به این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌گذارند. در مقابل، العین امارات که لقب رهبر یا رئیس امارات را یدک می‌کشد، با هدایت پدرو امانوئل 44 ساله که در بین مربیان آنگولایی اسم و رسمی برای خود دست و پا کرد، حالا به دنبال تکرار موفقیت قبلی خود است.

 العین که در سال‌های درخشانش از عمر عبدالرحمان خوش‌تکنیک بهره می‌برد، در این فصل این گلزن ریزنقش را در اختیار ندارد و روی بازیکنان خارجی‌اش حساب باز کرده است.

در این تیم، اسلام‌خان از قزاقستان، کوجو لابا از توگو، شیوتانی از کره‌جنوبی و یک مدافع مجارستانی حضور دارند که قرار است مثل ستاره بدرخشند و به العین کمک کنند. در مقابل سپاهان بازیکنانی چون کی‌روش استنلی، ولادیمیر کومان، گئورگی ولسیانی و محسن الغسانی را به عنوان نفرات خارجی در اختیار دارد و روی آنها هم برای گل زدن و هم برای دفاع حساب باز کرده است.

 العین البته برخلاف سپاهان این فصل نتایج خوبی در لیگ نگرفته و با 28 امتیاز در رده چهاردهم جدول لیگ امارات قرار دارد. آن هم با فاصله 8 امتیازی با صدرنشین؛ در حالی که سپاهان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ ایران است و در رده دوم جدول قرار گرفته.

 با این شرایط می‌توان گفت سپاهان شانس بیشتری برای کسب پیروزی دارد چون خط دفاع این تیم جزو بهترین‌های لیگ ایران است که تا الان هم تنها یک شکست داشته‌اند، در خط حمله هم جزو بهترین‌ها به حساب می‌آیند و تا الان در 19 بازی، 29 گل زده‌اند.

البته خط حمله العین هم خیلی خوب است و تا الان در 15 بازی، 36 گل زده‌اند اما گل‌های زیادی هم خورده‌اند که همین مسأله باعث شد نتوانند در جمع مدعیان قهرمانی لیگ امارات قرار بگیرند.  بدون شک همین نقطه ضعف که گل خوردن زیاد است می‌تواند به سپاهان در اولین بازی اش در لیگ قهرمانان آسیا کمک کند. سپاهان اگر بتواند این حریف اماراتی خود را در دوبی شکست دهد،  مطمئنا شانس صعودش را به مرحله حذفی این رقابت‌ها بالا خواهد برد.

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید در نهایت انگیزه‌ها و تجربه کدام تیم می‌تواند آنها را به هدف‌شان نزدیک کند. بازی العین امارات و سپاهان ایران از گروه D لیگ قهرمانان آسیا، سه‌شنبه 22 بهمن 98 از ساعت 18:00 به وقت ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز