خبرگزاری کار ایران

در گیر و دار انتخابات فدراسیون فوتبال؛

حواس وزارت ورزش به 6 فدراسیون بدون بلاتکلیف باشد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۸۱

این انتظار می‌رود که مدیریت کلان ورزش در هیاهوی انتخابات فوتبال دستپاچه نشود و بتواند در فرصت باقی مانده تکلیف فدراسیون‌هایی که بلاتکلیف هستند را روشن کند.

به گزارش ایلنا، ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون فوتبال به اتمام رسیده و قرار است مجمع انتخاباتی این فدراسیون تا پایان سال برگزار شود؛ انتخاباتی مهم و تأثیرگذار در ورزش ایران که به نظر می‌رسد خیلی از اتفاق‌ها و تصمیماتی که در فرصت باقی مانده تا پایان سال باید اتخاذ شود را تحت تأثیر قرار داده است.

البته این انتظار می‌رود که مدیریت کلان ورزش در هیاهوی انتخابات فوتبال دستپاچه نشود و بتواند در فرصت باقی مانده تکلیف فدراسیون‌هایی که بلاتکلیف هستند را روشن کند. تنیس روی میز، جانبازان و معلولان، همگانی، تنیس، دوومیدانی و پزشکی - ورزشی از جمله فدراسیون‌هایی هستند که به صورت سرپرست اداره می‌شوند. البته بعضی تازه به جرگه سرپرستی پیوسته‌اند اما برخی از این فدراسیون‌ها، مدتهاست بلاتکلیف‌اند و جالب است که از سوی برخی که گویا با برگزاری انتخابات منافع‌شان به خطر می‌افتد، باز هم تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا مجمع برگزار نشود. مثل شرایطی که در دوومیدانی می‌بینیم.

شرایط امروز دوومیدانی، البته خیلی بیگانه نیست. تقریباً همه سرپرستانی که به فدراسیون‌ها رفته‌اند، علاقه‌مند به ماندن دار‌اند و بیشترشان هر کاری کرده‌اند که بمانند. این بار هم گویا در فدراسیون دوومیدانی، سرپرست فدراسیون که مدیریت در این فدراسیون در دهانش مزه کرده، تصمیم گرفته بماند و به همین خاطر در قبال دوومیدانی‌کاران دست به جیب شده و به برنامه‌های‌شان «نه» نمی‌گوید. حتی ملی‌پوشانی که شانسی برای کسب سهمیه المپیک ندارند و رکوردشان فاصله زیادی با حد نصاب تعیین شده از سوی فدراسیون جهانی دارد، به اردوی برون مرزی رفته‌اند که این کار در مقطع فعلی، جز اینکه برای رئیس بعدی هزینه‌های زیادی بتراشد، عایدی ندارد.

البته اگر این برنامه پشتوانه‌سازی را رئیس فدراسیون انجام می‌داد، بحثی نبود اما اولویت اصلی سرپرست برگزاری انتخابات و انجام امور جاری است؛ نه تحمیل هزینه‌های دلاری به فدراسیونی که مشکلات عدیده مالی دارد.

دوومیدانی و البته تمام رشته‌های ورزشی که به صوررت سرپرست اداره شده‌اند، مشکل مشابه را تجربه کرده‌اند و به خاطر همین رویه سرپرستان، معمولا روسای فدراسیون‌ها در بدو ورود با انبوهی از بدهی مواجه شده‌اند.

نمونه بارزش در زمان سرپرستی حسن طباطبایی در دوومیدانی اتفاق افتاد که رقمی معادل 500میلیون تومان که از سوی کمیته ملی المپیک برای آماده‌سازی ورزشکاران به حساب فدراسیون واریز شده بود، در جایی دیگر، غیر از امور مربوط به ورزشکاران هزینه شد و برای رئیس بعدی دردسرهایی ایجاد کرد.

از این دست اتفاق‌ها بسیار افتاده و تقریباً در هیچ موردی، از سرپرست سؤال نشده که چرا هزینه‌های زیادی را به مدیریت بعدی تحمیل کرده است. طولانی شدن دوران سرپرستی و نبود نظارت و کنترل بر عملکرد سرپرست‌ها، در سالهای گذشته، هزینه‌های زیادی به لحاظ مدیریتی، فنی و مالی به ورزش کشور تحمیل کرده است و جالب است که با وجود برخورداری از این تجربه، همچنان این روند ادامه دارد. چند روز قبل ژاله فرامرزیان در برنامه زنده  «رکورد» به صراحت اعلام کرد که سرپرستان نباید هزینه اضافی بتراشند و این موضوع به فدراسیون‌ها ابلاغ شده است اما با روندی که در فدراسیون دوومیدانی طی شده است، به نظر می‌رسد این ابلاغ، خیلی هم تأثیرگذار نبوده است.

به هر حال در شرایطی که مسئولان فعلی فدراسیون در تلاش‌اند تا انتخابات را عقب بیندازند، رقابت بین کاندیداهایی که ثبت نام کرده‌اند ادامه دارد و در این شرایط است که باید وزارت ورزش زودتر زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون را اعلام کند. پیش از این نظر مسئولان وزارت این بود که تا قبل از فرارسیدن تعطیلات نوروز مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها را برگزار کنند. جالب است که در مورد فدراسیون‌هایی مثل پینگ‌پنگ یا جانبازان و معلولان تصمیماتی گرفته شده اما دوومیدانی که از مهرماه امسال، بلاتکلیف است؛ هنوز وضعیت روشنی ندارد.

به هر حال این انتظار از مسئولان وزارت ورزش وجود دارد که در لابه‌لای هیاهوی فوتبال و انتخاباتش، تاریخ برگزاری مجامع این 6،5 فدراسیون هم اعلام شود تا جلوی برخی اتفاق‌های عجیب و غریب گرفته شود.

 

آزاده پیراکوه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز