خبرگزاری کار ایران

سرنوشت عجیب زنبورهای دوست داشتنی بعد از جدایی یورگن کلوپ

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۷۰

تیم دورتموند پس از شکست مقابل لورکوزن بدترین جنبه خود را نشان داد تا هرگز نتواند شماره یک بوندس لیگا باشد.

به گزاش ایلنا، دورتموند نمی‌تواند از دست شخصیت دوگانه‌اش رهایی یابد. آنها در آزمون سخت برابر بایرلورکوزن بار دیگر روی قوی و روی ضعیف خود را نشان دادند، اما این‌بار روی ضعیف آنها غلبه کرد.

میشاییل زورک مدیر ورزشی دورتموند پس از شکست 4 بر 3 در زمین لورکوزن با اندوه فراوان با خبرنگاران صحبت کرد. او در حالی که دستش را به چشمانش می‌کشید، گفت: «ما گل‌های خیلی زیادی می‌خوریم. ما بیش از حد منفعل بازی کردیم. خبری از دفاع منسجم مقابل دروازه نیست. به همین دلیل است که در حوالی صدر جدول نیستیم.»

تیمی که هم می‌تواند تماشاگران را به وجد آورد و هم آنها را ناامید کند، نمی‌تواند تیم شماره یک کشور باشد. دورتموند برابر لورکوزن بهترین جنبه خود را نشان داد. از عملکرد کلی جیدون سانچو تا شوت تماشایی امره جان از فاصله‌ای دور، همه‌چیز حکایت از آن داشت که تیم لوسین فاوره قرار است یک پیروزی دراماتیک دیگر به دست بیاورد.

اما آنها بدترین جنبه خود را هم نشان دادند و در 10 دقیقه پایانی دو گل پیاپی دریافت کردند و دیداری که می‌توانستند ببرند را باختند. امره جان بازیکن جدید دورتموند پس از بازی گفت: «این بازی جمع‌بندی اوضاع بوروسیادورتموند بود.» جان تنها یک هفته است که در کنار تیم است اما هویت باشگاه را شناخته است.

ترکیب حمله جادویی و دفاع ناامیدکننده را دیگر نمی‌توان به‌عنوان «بی‌ثباتی» یا «عدم تمرکز» شناخت. اوضاع ساده است؛ دورتموند نمی‌تواند توان لازم برای پیروزی در چند بازی پیاپی را داشته باشد. باخت 4 بر 3 مقابل لورکوزن، آن هم در حالی که این تیم تا دقیقه 80 سه بر دو پیش بود، نشان می‌دهد بوروسیادورتموند در حال حاضر چه تیمی است.

هفت گل، درخشش فردی بازیکنان و دو تیم پرتکاپو باعث شدند این بازی بسیار جذاب شود و شاید حتی به‌عنوان بهترین بازی این فصل بوندس‌لیگا انتخاب گردد. سانچو عملکردی عالی داشت، کوین فولاند احتمالاً بهترین بازی دوران فوتبالش را انجام داد و پیتر بوش پس از بازی لبخندی به پهنای صورت داشت. شاید این مربی هلندی حس می‌کرد که توانسته انتقامش را از دورتموند، تیم سابقش بگیرد.

اما نکته عجیب این بازی این بود که در بعضی دقایق اتفاق خاصی رخ نداد. این بازی لحظات تماشایی قابل توجهی داشت اما در میان این لحظات، دو تیم گاهی عملکرد ضعیفی داشتند اما جالب آنکه در این بازی که هفت گل زده شد، سه گل هم به‌دلیل آفساید یا پس از بازبینی با VAR مردود اعلام شد. کای هاورتز هم توپ را به تیر دروازه زد و فولاند پس از بازی گفت که انگار همه بازیکنان یکی دو موقعیت در طول بازی داشته‌اند.

به‌نظر می‌رسد لورکوزن با این سبک بازی کنار آمده است. مثلث هاورتز، موسی دیابی و فولاند باعث می‌شود فوتبال پرشتاب بوش وارد مرحله تازه‌ای شود. این فوتبال یا به شکلی خیره‌کننده جواب می‌دهد مانند بازی با دورتموند، یا مانند بسیاری از دیدارهای این فصل به نتیجه نمی‌رسد. فولاند پس از بازی گفت: «ما بازی‌های دیوانه‌واری را هم داشته‌ایم که در آنها باخته‌ایم.»

بازیکنان و مدیران دورتموند پس از بازی خشمگین بودند. زورک از این خسته بود که مجبور شده حرف‌هایش را باز هم تکرار کند و متس هوملس هم گفت: «ما باید وقتی از حریف جلو هستیم، فعالانه‌تر عمل کنیم.» حقیقت تلخ این است که از زمانی که یورگن کلوپ از دورتموند رفته، این باشگاه سردرگم بوده است. به‌نظر می‌رسد سبک بازی پرفشار کلوپ را سخت بتوان تکرار کرد. باشگاه از آن هنگام تاکنون یک پروفسور فوتبال، بوش، که بازی‌هایش بی‌محابا است و یک مربی فوق دفاعی را امتحان کرده است. همه به‌دنبال توازن بوده‌اند اما به شکلی افراطی به روش‌هایی رسیده‌اند که نتیجه نداده است. ورتموند به این ترتیب همچنان هیجان زیادی ایجاد می‌کند اما بعید است این تیم با این روش به قهرمانی‌هایی که می‌خواهد برسد.

*منبع: دویچه‌وله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز