خبرگزاری کار ایران

کسب دو امتیاز در شش بازی؛

بررسی دلایل افت فجرسپاسی با هدایت مهابادی

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۶۳

تیم فجرسپاسی با هدایت مهابادی اخیرا با حضور در شش بازی دو امتیاز کسب کرده است تا به یکباره دچار افت جدی شده باشد.

به گزارش ایلنا، فجرسپاسی که در نیم‌فصل اول نتایج فوق‌العاده‌ای به دست آورده بود نیم‌فصل دوم را به همان اندازه ضعیف کار کرده است. شاگردان داود مهابادی از شش بازی مقابل آلومینیوم اراک، شهرداری تبریز، استقلال خوزستان، ملوان، قشقایی و آرمان گهر فقط دو امتیاز به دست آورده‌اند در حالی که در نیم‌فصل اول از این شش مسابقه 13 امتیاز به حساب‌شان واریز شده بود. اینکه چرا فجر به یکباره تا این اندازه دچار افت شده حتماً دلایل بسیاری دارد.

چندی پیش غلامحسین پیروانی در این باره گفته بود: «بزرگترین انگیزه برای هر تیمی، پاداش و پول است چون همه بازیکنان دارند از این طریق امرار معاش می‌کنند. آیا پول‌شان را دادند یا می‌دهند؟ من سال 95، 96 آنجا بودم و در نیم‌فصل اول 24 امتیاز گرفتیم اما نیم‌فصل دوم 38 امتیازی شدیم. آن زمان البته 700، 800 میلیون تومان استاندار و آقای کامیاب به تیم کمک کردند اما مشکل زیاد داشتیم و نتوانستیم در نیم‌فصل دوم موفق باشیم. بعد از آن هم التماس کردند بمانم اما مربیگری نکردم. شک نکنید الان هم تنها ایراد فجر، مشکلات مالی است. همه تیم‌های ایرانی مشکلات مالی دارند. اکثر تیم‌ها مثل گل‌گهر سیرجان وقتی پول دارند موفق می‌شوند. این تیم پارسال پول و پاداش داشت که آمدند به لیگ برتر. الان هم در لیگ برتر هر تیمی که کمتر خرج می‌کند پایین جدول است، مثل شاهین بوشهر.»

اما این باخت آخری مقابل آرمان گهر با اختلاف چهار گل بسیار غیرمنتظره بود و شاید خوشبین‌ترین هوادار آرمان گهر هم فکرش را نمی‌کرد. داود مهابادی سرمربی فجر هم کاملاً شوکه شده و می‌گوید: «نتیجه‌ عجیب و غریبی بود؛ از نتایجی که هر 10 سال یک بار رقم می‌خورد. در نیمه اول تیم حریف خوب بازی کرد و به آنها تبریک می‌گویم، ولی فقط یک موقعیت داشتند که روی آن هم به گل رسیدند. در همان نیمه ما از چهار پنج موقعیت خوب‌مان نتوانستیم استفاده کنیم.» مهابادی البته مشکلات مالی را هم یکی از دلایل اصلی ناکامی‌های اخیر تیمش می‌داند: «متأسفانه در غیاب پنج بازیکن مصدوم‌مان، بچه‌ها هم تمرکز نداشتند و روی ضدحملات غافلگیر شدیم. به ‌هر حال بازی را باخته‌ایم و الان فایده‌ای ندارد در موردش حرف بزنیم. در نیم‌فصل دوم همه تیم‌ها باید تقویت شوند، این مسأله غیرقابل کتمان است. ما بهترین فرصت را در تعطیلات نیم‌فصل از دست دادیم، چون حمایت مالی نشدیم نتوانستیم پولی به بچه‌ها بدهیم و بازیکنی هم جذب نکردیم. به همین دلیل با بازیکنان قبلی خودمان ادامه دادیم و در این بین بدشانسی هم آوردیم، چون چهار پنج بازیکن اصلی‌مان را به خاطر مصدومیت از دست دادیم. برای تیمی مثل ما نیز جایگزین برای بازیکنان اصلی کم است. ما فقط دو سه بازیکن بیشتر نداشتیم که بتوانند جایگزین نفرات اصلی شوند و همین موضوع باعث افت تیم می‌شود.»

هنوز مشکلات آنها برطرف نشده است: «ما همچنان در همان وضعیت قبل قرار داریم و مشکلات پابرجاست.»

در حالی که تیم او با صدر جدول یازده امتیاز فاصله دارد اما با توجه به بازی‌های باقی‌مانده همچنان به صعود به لیگ برتر امیدوار است: «ما شانس‌مان را از دست ندادیم. 11 بازی تا پایان فصل مانده و فاصله ما با تیم دوم جدول شش امتیاز است، ضمن اینکه با تیم دوم جدول هم در خانه بازی داریم. بازی‌ها سخت است. الان تیم‌های انتهای جدول هم بقیه تیم‌های بالانشین را می‌گیرند اما بچه‌ها با این شرایط هم‌قسم شدند بدون در نظر گرفتن مشکلات برای آبروی خودشان و شادی دل مردم بجنگند و ان‌شاءالله از این بازی روند خوب‌مان دوباره شروع شود.»

داود مهابادی حالا کار سختی پیش رو دارد کاری که البته انجامش غیرممکن نیست. او در شش بازی آینده باید با سه تیم مدعی و یک تیم فانوس به دست بازی کند. رایکا بابل که در رده هفدهم قرار دارد به هیچ وجه حریف آسانی نیست. آنها برای بقا به حداقل امتیاز این بازی هم نیاز دارند. در بازی دوم باید به زمین سرخپوشان بروند که همین هفته بادران را شکست داده است. مس کرمان حریف بعدی شیرازی‌ها خواهد بود. مهابادی باید در همین سه بازی امتیاز‌های لازم را به دست آورد چرا که دو بازی متوالی بسیار سخت و تعیین‌کننده با تیم‌های مدعی گل ریحان و خوشه طلایی دارد. ارزش این دو بازی نه فقط برای فجر و حریفانش بلکه برای سایر مدعیان هم بیش از شش امتیاز است. آنها بعد از این دو بازی سخت باید به رشت بروند و رودرروی داماش قرار بگیرند.

آنچه که برای فجر باید در اولویت باشد کسب اولین پیروزی و خروج از وضعیت کنونی است. شاید یکی از نکاتی که مهابادی باید بیش از قبل به آن توجه کند عملکرد ضعیف خط حمله‌اش است. آنها در این شش بازی اخیر فقط دو گل زده‌اند و البته هشت گل هم دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز