خبرگزاری کار ایران

ماراتن بزرگ برای جام نیلوفری

جنگ ستارگان؛ شروع لیگ قهرمانان آسیا

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۳۱

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا امروز در شرایطی آغاز می‌شود که آخرین قهرمانی ایران به 27 سال پیش برمی‌گردد.

به گزارش ایلنا، فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از امروز شروع می‌شود و هواداران ایرانی به یک سؤال تکراری فکر می‌کنند: آیا یکی از نمایندگان لیگ برتر می‌تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد؟

آخرین قهرمانی یک تیم ایرانی به سال 1993 برمی‌گردد که پاس تهران با هدایت فیروز کریمی در فینال الشباب عربستان را با تک گل محسن گروسی شکست داد. در سال‌های گذشته تیم‌های سپاهان، ذوب‌آهن و پرسپولیس تا فینال پیش رفتند، ولی در گام آخر مغلوب حریفان شرق آسیا شدند. قهرمانی در لیگ قهرمانان مثل فتح جام ملت‌های آسیا و صعود به المپیک به سه حسرت بزرگ فوتبال ایران در سال‌های اخیر تبدیل شده است. هرچند فوتبال ایران در این دوره موفق شده با سهمیه کامل حضور داشته باشد، ولی رسیدن به قله با وجود حریفان متمول و آماده مأموریت بسیار پیچیده‌ای است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال 2002 تصمیم گرفت لیگ قهرمانان آسیا را شبیه همنام اروپایی‌اش برگزار کند و فصل 21-2020، هجدهمین دوره این مسابقات با فرمول جدید محسوب می‌شود. این آخرین فصلی است که مرحله گروهی با 32 تیم برگزار می‌شود و از فصل آینده تعداد تیم‌های این مرحله به 40 می‌رسد. با افزایش تعداد تیم‌ها، قهرمان این دوره سهمیه حضور در مرحله گروهی فصل آینده را هم به دست می‌آورد.

*حاشیه‌های پیش از شروع

با تصمیم غیرمنتظره کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات خارج از ایران نمایندگان ما تا آستانه کناره‌گیری از فصل جدید لیگ قهرمانان پیش رفتند، ولی در نهایت مقرر شد مسابقات دور رفت خارج از ایران برگزار شود و تیم‌های ایرانی در دور برگشت میزبان باشند.

همین تصمیم استقلال و شهر خودرو را مجبور کرد برای پلی‌آف به امارات و قطر سفر کنند، ولی هر دو تیم موفق شدند با دو پیروزی متوالی به مرحله گروهی برسند.

شیوع ویروس کرونا هم اتفاق دیگری است که شروع این مسابقات را تحت تأثیر قرار داده. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جلوگیری از خطرات احتمالی سه بازی دور رفت تیم‌های چینی را به تعویق انداخته است. تنها تیم «بیجینگ اف. سی» که برای اردو در کره جنوبی حضور داشت، نیازی به قرنطینه ندارد و بازی‌اش مقابل «چیانگرای یونایتد» تایلند مطابق برنامه برگزار می‌شود.

*جنگ ستارگان

لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید هم با حضور ستارگان زیادی برگزار خواهد شد. بازیکنان باسابقه و مشهوری که می‌توانند جذابیت و اعتبار این تورنمنت را بالاتر ببرند.

الدحیل، حریف فردای پرسپولیس به تازگی ماریو مانژوکیچ را از یوونتوس خریده است. او سابقه حضور در بایرن مونیخ را هم دارد و دو سال پیش با پیراهن کرواسی در فینال جام جهانی به میدان رفت. او در 33 سالگی همچنان مهاجمی زهردار است، به طوری که گزینه انتقال به منچستریونایتد هم محسوب می‌شد. بافه گومیس فرانسوی فصل گذشته با زدن یازده گل نقش پررنگی در قهرمانی الهلال داشت و توانست آقای گل شود. الهلال که حریف شهر خودرو است، در ترکیب تیمش جووینکوی ایتالیایی را هم دارد. الاهلی عربستان، حریف استقلال مارکو مارین، ملی‌پوش سابق آلمان را به تیمش اضافه کرده است. السد که با هدایت ژاوی یکی از رقبای سپاهان است، مثل سال‌های گذشته برای باز کردن دروازه حریفان روی بغداد بونجاح الجزایری حساب می‌کند.

در شرق آسیا هم ستارگان مطرحی در ترکیب تیم‌های چینی و ژاپنی حضور دارند، ولی مطرح‌ترین آنها بی‌تردید آندرس اینی‌یستا است. هافبک اسپانیایی که سال‌ها در ترکیب بارسا و تیم ملی کشورش درخشید با ویسل کوبه قرار است حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه کند. تیم ژاپنی که شنبه با شکست دادن یوکوهاما قهرمان سوپرجام ژاپن شد، چهارشنبه میزبان «جوهور دارول تعظیم» مالزی است. در ترکیب گوانژو هم پائولینیو، یک بارسایی سابق حضور دارد. تالیسکا، دومین برزیلی مشهور این تیم است که پیش از این برای بشیکتاش بازی می‌کرد. هدایت این تیم که فصل گذشته به نیمه‌نهایی رسید به عهده کاناوارو است.

استفان الشعراوی، مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا در 27 سالگی برای شانگهای شن‌هوا بازی می‌کند، هرچند هفته گذشته شایعه بازگشت او به رم مطرح شد. شانگهای SIPG چین هم دو برزیلی مطرح دارد. هالک در این تیم کاپیتان است و کنارش اسکار، مهاجم سابق چلسی بازی می‌کند. به این اسامی باید ستارگان آسیایی را هم اضافه کنید که قرار است لحظات جذابی رقم بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز