خبرگزاری کار ایران

رد تجدید نظر حکم مهاجم استقلال؛

مهدی قائدی به پرداخت دیه محکوم شد(رای دادگاه)

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۹۷۷

دادگاه بوشهر اعتراض مهدی قائدی، مهاجم استقلال در پرونده شکایت خانواده مرحوم احمدرضا شاکر را رد و این بازیکن را به پرداخت دیه کامل محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حدوداً دو سال پیش بود که مهدی قائدی، بازیکن استقلال در شهر بوشهر دچار سانحه رانندگی شد، سانحه‌ای که جان احمدرضا شاکر، دوست صمیمی قائدی را گرفت و سه نفر سرنشین دیگر این خودرو مجروح شدند که باعث شد مهدی قائدی چند ماهی از میادین فوتبال دور باشد.

در این سانحه رانندگی و بر اساس گزارش پلیس، مهدی قائدی بدون داشتن گواهینامه به عنوان راننده در خودرو حضور داشته است که به همین دلیل خانواده شاکر از قائدی به دادگاه شکایت کردند و پرونده تحت عنوان قتل غیرعمد در دادگاه بررسی شود.

در جلسه دادگاهی که مصادف با سالگرد احمد رضا شاکر هم محسوب می‌شد، مهدی قائدی به همراه قاضی و وکیل این بازیکن خواهان بخشش از سوی خانواده شاکر شدند که در نهایت مادر مرحوم احمد رضا شاکر حاضر به دادن رضایت نشد تا این جلسه به تعویق بیفتد.

با گذشت نزدیک به دو سال از این اتفاق تلخ، رای نهایی درباره این پرونده از سوی دادگاه بوشهر صادر شد. در رای اولیه قائدی به عنوان راننده ماشین شناخته و محکوم شد. مهاجم جوان و گلزن استقلال اما به رای صادر اعتراض کرد. دادگاه سرانجام حکم نهایی را امروز اعلام کرد که جزئیات آن را در ادامه می‌خوانید:

رای دادگاه

راجع به تجدیدنظرخواهی : ۱- آقای غلامحسین داوردان به وکالت از اولیاء دم مرحوم احمد رضا شاکر از خانم فاطمه باقری و آقای عبدالکریم شاکر نسبت به دادنامه شماره ۱۸۲ ۹۸۰۰۰ صادر شده از شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری در بوشهر از حیث تبدیل حبس آقای مهدی قائدی به جزای نقدی ( جایگزین حبس ) به اتهام بی احتباطی در امر رانندگی منجر به فوت در حالی که فاقد پروانه رانندگی بوده است ۲- آقایان نادر آران و عباس سلطانی منفرد به وکالت از آقای مهدی قائدی از همان دادنامه از جهت تعارض دادنامه با واقعیات موجود و نتیجه محکومیت موکل به اتهام فوق ، چون ایراد و اعتراض خاص و موثری عنوان نشده تا مورد امعان نظر قرار گیرد و تجدیدنظرخواهی از جهات مندرج در ماده ۴۳۴ قانون آیین دادرسی کیفری نمی باشد. لذا مستند به شق الف ماده ۴۵۵ از قانون مارالذکر تجدیدنظرخواهی ظرفین را مردود و ضمن حذف مجازات تکمیلی رای تجدیدنظرخواسته را تایید می نماید . این رای قطعی است.

به دنبال رای دادگاه مهدی قائدی به عنوان راننده شناخته شده و این مهاجم جوان به پرداخت دیه کامل محکوم شده است. قائدی در اعتراض به پرونده فوت احمدرضا شاکر از طریق وکلایش اعلام کرده بود که راننده نبود و نباید دیه‌ای بپردازد. نکته قابل توجه در خصوص این پرونده این خواهد بود که قرار نیست بازیکن خوش آتیه تیم پرطرفدار تهرانی به حبس محکوم شود و تنها پرداخت جریمه نقدی(دیه کامل) لازم است.

مهدی قائدی به پرداخت دیه محکوم شد(رای دادگاه)

مهدی قائدی به عنوان عضو تیم زیر 23 سال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، هم اکنون به همراه تیم استقلال تهران برای شرکت در اولین هفته از مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به اربیل عراق سفر کرده است و فردا به همراه شاگردان فرهاد مجیدی برابر تیم الشرطه عراق مصاف خواهد داد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز