خبرگزاری کار ایران

در انتظار تحول بزرگ گواردیولا: منچسترسیتی نیاز به خانه تکانی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۸۵۵

بازیکنان تیم فوتبال منچسترسیتی در حالی ورزشگاه خانگی تاتنهام را با شکست دو بر صفر ترک کردند که هواداران این تیم از روند آنها بسیار خشمگین ناراحت هستند.

به گزارش ایلنا، در واقع کوچکترین امید آنها برای رسیدن به عنوان قهرمانی هم از بین رفت و پس از این بازی، پپ گواردیولا جلسه طولانی مدتی با بازیکنانش در رختکن داشت. روز یکشنبه علاقه مندان به تیم منچسترسیتی در ورزشگاه تاتنهام شاهد ضعف تیم پپ بودند تا آنها به صورت کامل از دفاع عنوان قهرمانی خود دور بمانند و هیچ شانسی برای حفظ سلطه خود در لیگ برتر انگلیس نداشته باشند. منچسترسیتی به زمانی رسیده است که گواردیولا باید یک تیم از قهرمانان را دوباره بسازد و زندگی جدیدی را در این باشگاه به وجود آورد.

سرمربی اسپانیایی بیشتر از هر زمان دیگری نیاز دارد که خود را اثبات کند و نشان بدهد که می‌تواند دوباره منچسترسیتی را به قدرت اول فوتبال انگلیس تبدیل کند.  این کاری نیست که او به انجام آن عادت کند. در بارسلونا، گواردیولا چهار سال را به عنوان سرمربی سپری کرد. در بایرن مونیخ سه سال سرمربی باوارایی‌ها بود. اگر او به فعالیت در استادیوم اتحاد ادامه دهد، همانطور که او قصد دارد این کار را انجام دهد، این کار به طولانی‌ترین مدت زمان حضور او در یک باشگاه تبدیل می‌شود و این بدان معنی است که می‌توانیم او را تحت نظارت یک بازسازی ببینیم. این بدان معنی است که پپ باید ورژن جدیدی از منچسترسیتی را بسازد که می‌تواند منچسترسیتی2 لقب بگیرد. 

بر اساس اعلام بسیاری از کارشناسان فوتبال گواردیولای اسپانیایی بعد از آرسن ونگر یکی از بانفوذترین سرمربیان خارجی در تاریخ لیگ برتر انگلیس است اما این سوال وجود دارد که او چگونه می‌خواهد ناکامی این فصل را پشت سر گذاشته و دوباره تیم قدرتمندی را روانه میدان کند. مطمئنا در کنار تقویت روحیه بازیکنانی که منچسترسیتی در حال حاضر در اختیار دارد باید به غیر از تغییرات تاکتیکی در آرایش بازیکنان این تیم هم تجدید نظر صورت بگیرد.

خط دفاعی

دفاع یک منطقه آشکار برای نیاز به پیشرفت است و یک برنامه بلند مدت برای چگونگی شروع ساخت دوباره آنها وجود دارد. مدیر اجرایی منچسترسیتی، فران سوریانو و تیکی بگریستین، مدیر ورزشی منچسترسیتی رهبری این تعمیرات اساسی را برعهده دارند. گواردیولا به صورت کامل با اعضای باشگاه رد ارتباط است و او باید دو مدافع مرکزی به خدمت بگیرد. منابع آگاه بلیچرریپورت می‌گویند یکی از مدافعان مدنظر پپ بازیکن سرشناسی است و دیگری که قرار است با قرارداد بلندمدت به عضویت منچسترسیتی درآید چندان شناخته شده نیست. برنامه اصلی در منچسترسیتی این است که آنها باید دست کم پنج مدافع قدرتمند برای حضور در ترکیب در اختیار داشته باشند که در کنار آنها آیمریک لاپورته، فرناندینیو و اریک گارسیا هم حضور دارند.

به نظر می‌رسد باشگاه در نظر دارد با جدایی قریب الوقوع نیکولاس اوتامندی موافقت کند و اگر پیشنهاد مناسبی هم برای جان استونز ارائه شود با آن موافقت کند. طبق منابع بلیچرریپورت، کالیدو کولیبالی از ناپولی، کاگلار سویونچو از لسترسیتی، روبن دیاس از بنفیکا و میلان اشکرینیار جزو بازیکنان سرشناس لیست منچسترسیتی هستند. همچنین آکه از بورنموث و پائو تورس از ویارئال هم دو مدافع کمتر شناخته شده نسبت به بازیکنان بزرگ حاضر در لیست برای تقویت خط دفاعی منچسترسیتی هستند. البته مشکل منچسترسیتی این خواهد بود که برای جذب هر از بازیکنان باید با چند باشگاه دیگر هم رقابت کند و اسامی که معرفی شده‌اند تنها از این باشگاه انگلیسی پیشنهاد ندارند. برای مثال چلسی در نظر دارد کولیبالی و بن چیلول از لسترسیتی را به خدمت بگیرد و همین کار پپ را سخت‌‎تر می‌کند.

خط میانی

منچسترسیتی در این ناحیه از ترکیب یک منطقه قوی به شمار می‌رود. آنها به طور مشخص از بازیکنان حاضر در این پست راضی هستند اما این احساس می‌شود که ممکن است به یک هوشمندسازی اضافی نیاز داشته باشند. خبر خوب این است که رودری به بازیکنی تبدیل می شود که باید تا فصل بعد به آنها اعتماد کند؛  فیل فودن برای پر کردن جای خالی داوید سیلوا قدم بر می‌دارد و در نهایت باید یک شروع کننده معمولی در نظر گرفته شود؛ و همچنین کوین دی برواین به هیچ کجا نمی‌رود و همچنان یکی از مهمترین بازیکنان آنها خواهد بود.

سیلوا یکی از گزینه‌های محتمل برای ترک سیتی است و همچنین امکان دارد ایلکای گوندغان در پایان فصل این تیم را ترک کند. این امیدواری وجود دارد که الکساندر زیچنکو بتواند دوباره به عنوان هافبک برگردد و تامی دویل، یک محصول آکادمی 18 ساله، به یک چهره سرشناس تبدیل شود. به گفته منابع بلیچرریپورت، امضای یک بازیکن اضافی امکان پذیر است و روبن نوس از وولورهمپتون واندرز کسی است که آنها او را تحسین می‌کنند، همانند جک گرالیش از استون ویلا. بلیچر همچنین مطلع شده است که مارتن د رون، بازیکن فعلی آتالانتا و بازیکن سابق میدلزبورو، تحت تعقیب قرار گرفته است.

خط حمله

در خط حمله هم این واضح است که دو بازیکن می‌توانند در تابستان منچسترسیتی را ترک کنند. جذب لروی سانه توسط بایرن مونیخ یک احتمال قوی است و این باشگاه در زمستان هم سعی داشت تا این بازیکن را به خدمت بگیرد همانطور که بلیچرریپورت همچنین معتقد است گابریل خسوس هم تیم گواردیولا را ترک خواهد کرد. خسوس در تابستان گذشته هم برای پیشنهادهای موجود فرصت قائل شده بود اما نتوانست لیگ برتر انگلیس را ترک کند. سیتی اطمینان دارد که رحیم استرلینگ علیرغم پیشنهادهای رسمی از سمت رئال مادرید و بارسلونا امسال به لالیگا نقل مکان نخواهد کرد، اما این باشگاه در حال شروع به فکر کردن در مورد چگونگی جایگزینی سرجیو آگوئرو 31 ساله است.

مطمئنا اگوئرو بازیکن بدی در ترکیب منچسترسیتی نیست و آمار 21 گل زده از 25 بازی به صورت مشخص این را نشان می‌دهد اما او برنامه کوتاه مدت باشگاه محسوب می‌شود و برای آینده، آگوئروی پا به سن گذاشته نمی‌تواند بازیکن مطمئنی باشد. در حالت ایده آل باشگاه در نظر دارد تا پیش از پایان همکاری با آگوئرو جانشین او را معرفی کند. کیلیان امباپه از پاری سن ژرمن و جیدون سانچو از دورتموند دو بازیکنی هستند که توسط منچسترسیتی مورد تعقیب قرار گرفته و در لیست گواردیولا حضور دارند. گزینه واقع بینانه منچسترسیتی می‌تواند مائورو ایکاردی، گلزن آرژانتینی که اکنون با قرارداد قرضی از اینتر به پاری سن ژرمن منتقل شده است.  

ارلینگ هالند هم یکی از بازیکنان جوان موجود در بازار نقل و انتقالات بود که زیر نظر سیتی قرار داشت اما آنها باید برای به خدمت گرفتن آن تا تابستان صبر کنند و بند خرید 75 میلیون یورویی را بپردازند. ممکن است چالش رسیدن به عنوان قهرمانی برای منچسترسیتی به پایان رسید باشد و آنها شاهد شکست کورس قهرمانی به لیورپول باشند اما آزمایش واقعی گواردیولا و منچسترسیتی تازه آغاز شده است. تکان دادن این تابستان نشان می‌دهد که چگونه آنها حرکت خواهند کرد تا فصل بعد برای تاج فوتبال انگلیس رقابت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز