خبرگزاری کار ایران

رشد مثبت زنان و مردان

گزارش خواندنی فیفا از نقل و انتقالات در سال 2019

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۲۰۰

فیفا در گزارشی از روند مثبت زنان و مردان در نقل و انتقالات سال 2019 پرده برداشته است.

به گزارش ایلنا، مخارج جهانی در بازار نقل و انتقالات فوتبالی رد رده مردان به حداکثر خود رسیده و به مرز 35/7 میلیارد دلار رسید.  این نشانگر 5.8٪ افزایش در سال است.

بازار نقل و انتقالات بانوان نیز روند افزایشی بی وقفه را با رشد 16.3 درصدی نسبت به سال گذشته ادامه داد تا در سال 2019 به 652.032 دلار برسد؛ البته رقم کاملاً ناچیز در مقایسه با بازار آقایان. هنوز هم، می‌توان به به افزایش حرفه‌ای و فرصت‌های بازار نقل و انتقالات در حوزه زنان امیدوار بود.

فیفا دو گزارش جداگانه برای ارائه اطلاعات دقیق درباره فعالیت باشگاه‌های فوتبال در سراسر جهان در بازار نقل و انتقالات در طول سال 2019 آماده کرده است. 

در سال 2019، باشگاه‌های سراسر جهان 18042 نقل و انتقالات بین المللی را انجام داده‌اند. این افزایش 9.1 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. این همچنین بزرگترین افزایش در سال به ثبت رسیده از زمان استفاده از ITMS در سال 2010 است و نمایانگر آن است - برای هشتمین سال متوالی - رکورد جدیدی به ثبت رسیده است.

به صورت کلی، 15 هزار و 463 بازیکن حرفه‌ای در این انتقالات شرکت داشتند که از 178 ملیت مختلف هستند. تعداد کل نقل و انتقالات تکمیل شده از زمان معرفی ITMS اکنون به 128،628 رسیده است. 

بنابراین گزارش، زنان فوتبالیست در سال 2019، از باشگاه‌های سراسر جهان 833 نقل و انتقالات بین المللی را انجام دادند. این افزایش 19.7٪ نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. به طور کلی ، 757 بازیکن حرفه ای در این نقل و انتقالات (23.3 +) حضور داشتند، و 81 ملیت مختلف (12.5 +) را نشان دادند.

از آنجایی که استفاده از سیستم تطبیق انتقال بین المللی (ITMS) برای انتقال بانوان در سال 2018 اجباری شد، در مجموع 1،529 انتقال بین المللی تکمیل شده است. رئیس حقوقی و انطباق فیفا ، دکتر امیلیو گارسیا سیلورو گفت:" ما خوشحالیم که بار دیگر گزارش‌های GTM -  (GLOBAL TRANSFER MARKET)  را برای فوتبال آقایان و بانوان به اشتراک بگذاریم، که به وضوح نشان دهنده روند مداوم در حال تحول در بازار انتقال جهانی است. قابل توجه است که تعداد رکورد جدید نقل و انتقالات را در بازار آقایان مشاهده می‌‌کنید. ما همچنین شاهد رشد همه جانبه در بازار بانوان هستیم، که این نشان دهنده رشد مثبت فوتبال زنان در سال گذشته است که به آن اعتماد داریم در سال 2020 نیز ادامه خواهد یافت."

داده‌های منتشر شده در گزارش‌های بازار نقل و انتقالات جهانی فیفا از ITMS استخراج شده است، که توسط تمامی 211 عضو انجمن فیفا در سراسر جهان و بیش از 7000 باشگاه حرفه‌ای فوتبال برای انتقال بین المللی بازیکنان حرفه‌ای فوتبال استفاده می‌شود.

جالب است بدانید؛ 17 باشگاه ایرانی در نقل و انتقالات بین‌المللی مشارکت داشته‌اند و از این لحاظ ایران در رتبه 80 بین سایر کشورها قرار گرفته است. بهترین رتبه در آسیا در این معیار، کشور عربستان است که با حضور 62 باشگاه در رتبه 12 جهانی قرار گرفته است. 

48 نقل و انتقال ورودی به ایران انجام شده است که از این لحاظ ایران در رتبه 95 بین سایر کشورها قرار گرفته است. در این معیار، عربستان با 283 انتقال در رتبه اول آسیا و 15 جهان قرار گرفته است.

52 نقل و انتقال خروج از ایران انجام شده است که از این لحاظ ایران در رتبه 88 بین سایر کشورها قرار گرفته است. در این معیار هم، عربستان با 221 انتقال در رتبه اول آسیا و 23 جهان قرار گرفته است.

همچنین ارزش مالی نقل و انتقالات بین المللی ورودی و خروجی در خصوص پرداخت Transfer fee یا هزینه انتقال، به ترتیب حدود 900 هزار دلار و 400 هزار دلار محاسبه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز