خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس به دنبال سومین پیروزی پیاپی؛ استقلال به دنبال طلسم شکنی

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۷۹۴

سرخابی ها در دربی 91 هر کدام اهداف خودشان را دنبال می‌کنند.

به گزارش ایلنا، استقلال دو دربی گذشته‌اش را در حالی به رقیب سنتی‌اش واگذار کرد که رقیب برتری محسوسی بر استقلال نداشت. با این حال آبی‌ها دو دربی در سال ۱۳۹۸ را با نتیجه یک بر صفر به حریفشان واگذار کردند.

شاید بتوان برای آن شکست‌ها و آن پیروزی‌ها دلایل متعددی ردیف کرد اما آنچه قابل انکار نیست، تأثیر برتری روانی تیم برنده بر بازنده در بازی‌های نه چندان جذاب است.

آنچه پرسپولیس را در یک سال اخیر برنده دربی‌ها و همچنین برنده بسیاری از رقابت‌هایی کرد که نمایش چندان جذابی در آن نداشت، داشتن روحیه برنده و قهرمان در این بازی‌ها بود. یکی از بزرگترین دستاوردهای حضور برانکو در پرسپولیس همین تزریق روح برنده به این تیم است.

ای‌بسا رقابت‌هایی که پرسپولیس در طول این سال به کمک همین روحیه از آن برنده بیرون آمد. در واقع بازیکنان پرسپولیس در چند وقت اخیر بیش از هر وقت دیگری به این باور رسیده بودند که می‌توانند از پس از هر رقابتی برآیند. همین مسأله موجب می‌شد تا آنها خیلی مطمئن و با خیال راحت پا به میدان رقابت‌ها بگذارند و از پس آن هم به خوبی برآیند.

در مقابل نگاهی به بازی‌های استقلال در اوایل فصل نشان می‌دهد علی‌رغم برتری فنی تیمی که استراماچونی ساخته بود به دلیل پایین بودن روحیه تیم و بار سنگینی که از نظر روانی روی دوش بازیکنان استقلال احساس می‌شد آنها خیلی راحت نتایج برنده را با تساوی یا شکست عوض می‌کردند. از همین جهت امتیازات مهمی را در آغاز فصل از دست دادند.

حالا بار دیگر در آستانه یک دربی قرار داریم که در آن وضعیت فنی هیچ‌یک از دو تیم بر دیگری برتری محسوسی ندارد که بتوان به مدد آن نتیجه بازی را پیش‌بینی کرد.

هر دو تیم در یک سطح معقولی خوب و روی فرم بازی می‌کنند و هر دو انگیزه‌های لازم برای کسب 3 امتیاز را دارند. استقلالی‌ها هم نیاز دارند تا با کسب این برد اختلاف امتیازشان با پرسپولیس را 3 امتیاز کم کنند و هم اینکه بر دو باخت پیاپی قبلی مرهمی بگذارند و پرسپولیسی‌ها هم برای ثبت رکورد بی‌نظیر چهارمین قهرمانی پیاپی به دنبال ایجاد اختلاف امتیازی با سایر تیم‌ها هستند.

در این شرایط به نظر آنچه می‌تواند برنده میدان را مشخص کند تنها و تنها آمادگی روانی و برتری ذهنی بازیکنان و تیم است. هر مربی که بتواند تیم‌اش را از نظر روحی برای پیروزی در میدان بهتر آماده کند، چهره خندان روز پنجشنبه است.

سامان موحدی‌ راد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز