خبرگزاری کار ایران

کیلیان امباپه؛ یک گام دیگر نزدیک به در مادرید!

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۷۷۳

شب 17 مه ‌2017 بود که کیلیان امباپه همه را غافلگیر کرد. نه‌‌تنها به خاطر اینکه در 18سالگی، یکی از دو گل موناکو مقابل سن‌اتین را زد – بردی که باعث قطعی شدن قهرمانی غیرمنتظره موناکو در آن فصل لیگ یک فرانسه شد – بلکه به این دلیل که در جشن پس از بازی با هم‌تیمی‌هایش شرکت نکرد. او به خانه رفت و استراحت کرد تا برای تمرین فردایش آماده باشد. این نشان می‌داد که آن بازیکن جوان چقدر بالغ شده و چه انگیزه‌ای دارد.

به گزارش ایلنا، همه دیدند که امباپه چگونه از یک پسربچه تبدیل به مردی بالغ شد و سپس فوق ستاره‌ای شد که قهرمان جام جهانی می‌شود و در سطح داخلی و جهانی، رکوردهای متعددی را می‌شکند.

پاری‌سن‌ژرمن چند هفته بعد او را خریداری کرد و به شهر زادگاهش برگرداند.

او با قیمت 180 میلیون یورو تبدیل به دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ شد. نفر اول هم هم‌تیمی او، نیمار بود.

از آن هنگام هنوز سه سال هم نگذشته اما علائم نشان می‌دهند که او به حدی رشد کرده که جایش دیگر در پی‌اس‌جی هم نیست. پاری‌سن‌ژرمن نتوانسته پا به پای بازیکنی پیش برود که سرعت پیشرفتش در حد سرعت برق‌آسایش در میدان است.

به‌ندرت پیش می‌آید که روند پیشرفت او مختل شود اما زمانی که اتفاقات منفی روی می‌دهد، مانند ماجرای تعویض او در برد پنج بر صفر مقابل مون‌پولیه، معمولاً دلخوری بزرگی پیش می‌آید. توماس توخل، مربی او پس از واکنش عصبانی امباپه پس از تعویض، بسیار ناراحت شد. امباپه در آن بازی یک گل زده بود و سرنوشت بازی هم مشخص شده بود.

او مقابل تماشاگران پرشمار پی‌اس‌جی، با مربی‌اش به جر و بحث پرداخت، در حالی که دستش را هم مقابل دهانش گرفته بود. این حرکت او نشان از بی‌احترامی به مردی بود که تنها می‌خواست جواهرش را برای بازی‌های مهم‌تر حفظ کند. او در اوایل این فصل دچار آسیب همسترینگ شده بود و باید از توخل قدردانی می‌کرد که به فکرش است.

اینکه او شیفته بازی و گل زدن است ستودنی است اما باید در نظر بگیرد که پی‌اس‌جی در میانه دورانی است که باید در آن در 44 روز، 14 بازی انجام دهد و اوجش هم سفر به خانه بوروسیا دورتموند برای مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان است. برای توخل، مسائل مهم‌تری نسبت به گل‌باران کردن رقیبی که مدت‌ها بود تسلیم شده بود وجود دارد اما سال‌هاست که در پارک دپرنس بازیکن‌سالاری حاکم است و رابطه بین امباپه و توخل هم مدت‌هاست که مساعد نیست. این مهاجم پیش‌تر هم بی‌احترامی خود را در هنگام تعویض شدن نشان داده بود.

اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که به جای آنکه زخم‌ها بهبود یابند، مشکلات این دو رو به افزایش است و این مربی آلمانی هم هرگز در سطحی که از امثال آنخل دی‌ماریا به صورت علنی تمجید کرده است، دست به ستایش امباپه نزده است.

امباپه به این ترتیب دارد به اولین تقاطع فوتبالی خود نزدیک می‌شود و البته به همه باشگاه‌های خواهانش هم پیام مشخصی داده است: «من در 18سالگی به اینجا آمدم و فوق ستاره هم نبودم اما حالا فوق ستاره شده‌ام. من باید صددرصد روی پی‌اس‌جی تمرکز داشته باشم و در پایان فصل خواهیم دید که چه می‌شود.»

پاریسی‌ها می‌خواهند قرارداد فعلی او را تمدید کنند ولی او رابطه خوبی با مربی ندارد و این باعث می‌شود که کار آنها دشوار باشد. آنها باید این مسأله را حل کنند، چرا که اگر کار به تابستان 2021 بکشد، از قرارداد امباپه تنها یک سال باقی خواهد ماند و دست او برای حرکت بعدی بسیار باز خواهد بود. اینکه امباپه در تابستان 2022 پاری‌سن‌ژرمن را به صورت آزاد ترک کند برای باشگاه قابل تصور نیست.

رئال مادرید البته گزینه اصلی بازیکنی است که فروش پیراهنش در پاری‌سن‌ژرمن بیشتر از هر بازیکن دیگری، از جمله نیمار بوده است. یکی از اولین تصاویری که از امباپه منتشر شده مربوط به زمانی است که او در نوجوانی در اتاقش نشسته و دیوارش با پوسترهای کریستیانو رونالدو در پیراهن معروف سفیدرنگ پوشانده شده است.

حضور زین‌الدین زیدان روی نیمکت رئال هم باعث جذابیت بیشتر این باشگاه برای او می‌شود. زیدان پیش‌تر هم تلاش کرده بود که این بازیکن را به اسپانیا ببرد.

 امباپه در ژانویه گفته بود: «اگر فرانسوی باشید، مشخص است هنگامی که داشتید بزرگ می‌شدید زیدان الگوی شما بود. پس از او هم کریستیانو رونالدو الگوی من بود. من خوش‌شانس بوده‌ام که به عنوان رقیب رودرروی رونالدو قرار بگیرم، هم در سطح باشگاهی و هم در تیم ملی.» او همچنین به کاکا و رونالدو برزیلی اشاره کرد.

این بازیکن جوان همچنین به صورت ضمنی به این اشاره کرده که برای مربی رئال مادرید احترام بیشتری قائل است تا برای مربی تیم خودش. مشخص است که کار توخل برای کنترل او دشوار است.

این ابراز علاقه علنی او پس از پیروزی یک بر صفر رئال مادرید مقابل اتلتیکو مادرید ادامه پیدا کرد. کریم بنزما پستی در اینستاگرام منتشر کرد و این پیروزی را جشن گرفت، و امباپه هم آن را لایک کرد.

مادرید که از علاقه او مطمئن است، بی‌تردید به دنبال جذب بازیکنی خواهد بود که تا این حد طرفدار آنها است. ناچو، مدافع رئال مادرید گفته: «اگر او برای ما چنین علائمی می‌فرستد، ما باید هشیار باشیم و آنها را دریافت کنیم.»

هنگامی که از زیدان درباره علاقه امباپه به او سؤال شد، گفت: «او حالا الگوی بازیکنان است. ما الگوی بازیکنان هستیم. من الگو بوده‌ام چون برخی افراد روش بازی من را دوست داشته‌اند.»

البته گزینه‌های دیگری هم پیش روی امباپه قرار دارد. نام لیورپول در این میان شنیده شده است و امباپه هم گفته که لیورپول را می‌ستاید و برای دستاوردهای این تیم زیر نظر یورگن کلوپ ارزش ویژه‌ای قائل است. البته فعلاً حرف از تمجید است، نه علاقه.

یک بار از امباپه درباره ترک پاریس و خانواده‌اش و رفتن به آکادمی موناکو سؤال شد و او گفت: «من تنها می‌خواستم رویایم را دنبال کنم.» حالا هم برای او خیلی سخت نخواهد بود که توخل را در پایتخت فرانسه ترک کند و به رویایش که بازی برای رئال مادرید است برسد. شاید تنها بازی زیر نظر زیدان که الگوی امباپه است و حضور در ورزشگاه باشکوه برنابئو باشد که به او این حس را بدهد که سرانجام در خانه‌اش است.

 منبع: سایت گل / رابین بیرنر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز