خبرگزاری کار ایران

علیپور بیشترین خطر را روی دروازه استقلال ایجاد خواهد کرد

فریبا: تجربه یحیی به پرسپولیس در دربی کمک می‌کند اما فرهاد هم اهل ریسک است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۲۸۸

پیشکسوت تیم استقلال معتقد است دربی آخر هفته جنگ بین هافبک‌های دو تیم است.

به گزارش ایلنا،بهتاش فریبا پیشکسوت تیم استقلال معتقد است در حال حاضر پرسپولیس و استقلال هافبک‌های بسیار خوب و جنگنده‌ای دارند و دربی آخر هفته جنگ بین هافبک‌های دو تیم است و هر کسی جدال وسط میدان را ببرد بازی را خواهد برد و استارت قهرمانی را خواهد زد.از نظر او یحیی گل محمدی مربی باتجربه تری نسبت به فرهاد مجیدی است اما مربی استقلال هم به خاطر جوانی اش مربی ریسک پذیری است و باید منتظر بازی زیبا و جذابی در عصر یک روز زمستانی در آخرین روزهای سال باشیم.

استقلال در آزادی نفت مسجد سلیمان را شکست داد. در مورد این بازی صحبت می‌کنید؟

این بازی نسبت به بازیهای دیگر یک مقدار متفاوت بود چون مدیریت شده بود تا برای دربی مصدوم و محروم ندهند. البته متاسفانه دیاباته مصدوم شد و منتظر نظر پزشکان هستیم تا نظر نهایی را بدهند و امیدوارم شیخ به دربی برسد. البته ما در خط حمله مطهری و قائدی را داریم و جای نگرانی نیست، هر چند که اگر دیاباته هم بود بهتر بود اما جای نگرانی نیست. در مورد بازی هم باید بگویم نفت مسجد سلیمان خیلی خوب شروع کرد و موقعیت داشت و گل هم زد و وقتی دیاباته مصدوم شد در استقلال تغییرات ایجاد شد و استقلال با آمدن وریا و غفوری جان گرفت و 2 گل زد و برنده بازی شد. بازی به لحاظ فنی بد نبود و سرعت خیلی خوبی داشت به خصوص تیم نفت مسجد سلیمان که خوب کار کرد. آنها بازی بسته انجام می‌دادند و در ضد حملات خوب اضافه می‌شدند. استقلال دو تعویض همزمان داشت که ریسک بزرگی بود اما فرق مربی جوان و باتجربه همین است که مربیان جوان ریسک پذیر هستند.

چه تصوری از دربی آخر هفته دارید؟

تیم‌های یحیی گل محمدی همیشه خوب بازی می‌کنند و من خیلی از بازیهای شهر خودرو را به خاطر نوع فوتبالش می‌دیدم. البته این تیم پرسپولیس هنوز مدل یحیی بازی نمی‌کند اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و نفرات خوبی دارند به خصوص در خط هافبک که نقطه قوت آنهاست. ما هم خط هافبک و حمله خیلی خوبی داریم و به نظرم بازی قشنگی می‌شود و امیدوارم بازی زیبا و جذابی بشود تا هواداران خوشحال شوند.

تجربه یحیی در مربیگری بیشتر از فرهاد است. این مساله به نفع پرسپولیس نخواهد بود؟

طبیعتا تجربه مربی باتجربه در دربی خیلی می‌تواند کمک کند اما مهم این است که بچه‌های ما هم به خودباوری رسیده‌اند و هم بلوغ فکری و تاکتیکی خوبی دارند یعنی خیلی خوب همدیگر را در زمین می‌بینند و زوج سازی‌های خوبی دارند. پرسپولیس هم خط هافبک خوبی دارد و بازیکنان رونده‌ای مثل ترابی و امیری دارد و علی علیپور هم در خط حمله آنها سرعت خوبی دارد اما هافبک‌های دفاعی ما باهوش عمل خواهند کرد تا آنها را خنثی کنند. هر دو مربی دنبال انجام یک بازی خوب هستند و خیلی امیدوارم برنده بازی استقلال باشد تا استارت قهرمانی تیم مان شود.

با توجه به حضور یحیی و فرهاد روی نیمکت دو تیم منتظر یک بازی کسل کننده و سرد نباشیم؟

فکر می‌کنم اینطوری نباشد و یک بازی جذاب را خواهیم دید. البته 20 دقیقه اول دربی همیشه اینطوری بوده که تیم‌ها یکدیگر را ارزیابی می‌کنند و جو استادیوم هم روی آنها تاثیرگذار است اما کم کم بازی شکل می‌گیرد و خط هافبک هر تیمی بازی را در دست بگیرد می‌تواند برنده بازی باشد. در پنج بازی اخیر استقلال 95 درصد گلها را مهاجمان به ثمر رسانده‌اند که نشان می‌دهد خط هافبک درست کار کرده که مهاجمان گل زده اند. آمار توپ گیری مسعود ریگی نشان می‌دهد که جزو بهترین‌های ایران است و علی کریمی هم نبض بازی را در دست می‌گیرد و در توپ گیری و بازیسازی هم خیلی خوب کار می‌کند و فرشید باقری هم اگر بازی کند خیلی خوب می‌تواند در خدمت تیم باشد. جنگ اصلی بین هافبک‌های دو تیم است و پرسپولیس هم هافبک‌های خیلی خوبی دارد. کمال کامیابی نیا بازیکنی خشن و توپ گیر است و احمد نوراللهی هم علاوه بر اینکه توپ گیر و بازیساز است بازیکنی شوتزن، سرزن و گل زن است و خیلی خطرناک است. در نهایت در دربی جنگ وسط میدان است.

فکر می‌کنید استوکس اگر برای پرسپولیس به میدان برود می‌تواند تاثیرگذار باشد؟

من استوکس را در تراکتور خیلی می‌پسندیدم اما الان نمی‌دانم به لحاظ بدنی در چه شرایطی است. استوکس اگر از نظر بدنی هم آمادگی کامل نداشته باشد در 20-30 دقیقه خیلی می‌تواند به تیمش کمک کند چون قابلیت‌های بالایی دارد و در تراکتور همه دیدند بازیکن خوبی است اما همه چیز بستگی به شرایط بدنی اش دارد.

نتیجه این دربی چقدر می‌تواند در سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار باشد؟

فکر می‌کنم اگر پرسپولیس دربی را ببرد شانس قهرمانی اش خیلی زیاد می‌شود. ما هم اگر دربی را ببریم و در بازی عقب افتاده مان هم پیروز شویم جزو تیم‌های اول و دوم جدول می‌شویم و این بازی می‌تواند استارت قهرمانی استقلال باشد.

به نقش هافبک‌ها در این بازی اشاره کردید. دروازه بان‌های دو تیم در این بازی چقدر می‌توانند تاثیرگذار باشند؟

گلرها خیلی می‌توانند نقش داشته باشند چون گلر 50 درصد هر تیمی است و بیرانوند و حسینی دو تا گلر ناب ایرانی که جزو بهترین‌های ایران هستند در این دربی حضور دارند که باید ببینیم کدام یک از آنها کلین شیت می‌کند و امیدوارم حسینی در این دربی کلین شیت کند.

علی علیپور در بازی با صنعت نفت آبادان هم فرصت‌های خوبی از دست داد و پرسپولیسی‌ها خیلی از او راضی نیستند. فکر می‌کنید علیپور با شرایطی که دارد بتواند در دربی تاثیرگذار باشد؟

صد در صد تاثیرگذار خواهد بود چون علیپور بازیکنی جسور، دونده، شوتزن، سرزن و خیلی خوبی است. حالا شاید در یک بازی 4 تا موقعیت را هم گل نکند اما مهاجم خیلی خطرناکی است و بیشترین خطر را هم او روی دروازه ما ایجاد می‌کند.

پرسپولیسی‌ها روی مهدی ترابی خیلی حساب باز کرده اند. او می‌تواند برگ برنده تیمش در این دیدار باشد؟

برگ برنده این بازی هافبک‌های دو تیم هستند و ترابی هم از هافبک‌های به روز فوتبال ما است و برای پرسپولیس عالی کار کرده و هافبک تعیین کننده‌ای برای پرسپولیس است چون این روزها خیلی خوب کار می‌کند و خوب گل می‌زند و پاس گل می‌دهد و بازیکن خطرناکی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز